Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-06-19 13:20:38 följande:

Åh, jag vill också känna efter och testa! Men eftersom jag tog ÄL-spruta måste jag ju vänta. Sprutan kan ju ge gravsymptom och ger utslag på test flera dagar till. Planerar att testa på tisdag nästa vecka, en evighet kvar... Åker bort några dagar över midsommar, skönt att tänka på annat!

Ja det är segt med sprutan....men samtidigt gav det mig ro att inte känna efter så mycket, kunde lägga det lite åt sidan. Kände aldrig några grav.symtom när jag tog dem tack o lov heller. 
    Beedoll skrev 2017-06-19 13:23:28 följande:

Håller tummarna för dig Milou! :) Tyckte mig se något på dina foton. Jag hade inga direkta symtom när jag var gravid tidigare, så misströsta inte :)

Själv är jag på en kortare semester just nu. Äl+15 idag när jag vanligtvis har 12 dagars lutealfas. Tempen dök från 37.17 till 36.45 i morse och mensen verkar ha börjat lite smått. Har använt progesterall denna månad, vilket verkar ha gett mig några fler mensfria semesterdagar. :)

Tråkigt att mensen verkar vara på ingång, men vad bra att krämen gjort bra effekt och gett dig en längre lutealfas !
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-20 10:39:04 följande:
    Det här kan man väl lita på?
    JAG SA JU DET!!! Visste att din avsaknad på symtom var positivt! Glad Tjoho vad glad jag blir för er skull! GRATTIS! Hjärta
  • Nykär15
    Nr 3 på G skrev 2017-06-19 21:29:59 följande:

Så här hade vi när jag väntade min nr 4, jag tyckte det var ganska praktisk att ha en överblick men det är kanske för att jag är ny i gänget så har inte fått koll på alla än :) 

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}

28/6-17 Nr 3 på G, 

Gravid BF Gravid

Baby FÖDDA Baby 

Hjärta UPPEHÅLLSRUMMET Hjärta  

Tror vi är lite för få här..vi är ett gäng som hängt här rätt länge tillsammans så har väl inte känt behov av en sådan lista eftersom det har tagit rätt lång tid för många av oss härinne att bli gravida eller försöker än..har även haft missfall och MA under åren här. 

Så jag tror inte det blir så aktuellt kanske...? Många är ju med separat i BIM-trådar, gravid-trådar osv - men att vi härinne stöttar varandra genom hela processen oavsett vart i den man befinner sig. Glad

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-20 10:57:54 följande:
    Ja du hade rätt!!!

Så otroligt lycklig! Kunde ju inte hålla mig till sambon heller, ringde och stammade fram det.

Nu behöver jag råd ang progesterall. Ska jag öka dosen nu? Och när ska man trappa ner?

Har BIM i morgon och fick tidigt mf sist, så kommer ju försöka vara chill och tänka på annat. Men ändå wiiiiii såå glad!!!

Öka upp till iaf 100/dag, mest på kvällen då man tar upp det bättre på natten. Ens egna produktion ska ligga på 60 för en lyckad graviditet så man vill ligga över den mängden. Du ska fortsätta till 12+ då du sakta kan trappa ner under 1-3 veckor. 

Jag ligger på 300/dag från start, förrförra veckan körde jag på 200 och nu har jag legat på 100 sista vecka, ska ta min sista i kväll. Sen ska jag nog ev ta krämen lite varje kväll ytterligare en tid. 

Men enligt studier ska progesteron inte göra nån effekt att tillföra efter 12 men min klinik sa nedtrappning med start 12+ och sen under två veckor, så jag har kört en vecka längre än jag behöver. I morgon är jag 15+0

Detta kommer gå bra! Ser ut som ett lagom starkt och fint plus för att vara före BIM och du hade ju synligt redan på ÄL+9 vilket är positivt! 

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-06-20 14:25:30 följande:
    Ska trycka i min gubbe zink och rosenrot om det inte tar sig denna månad :) Jag själv tog rosenrot förra förra månaden men fick ju så tidigt ÄL då så jag vet inte om jag vågar ta igen. Skulle jag börja ta rr igen kommer jag nog börja på CD 4-5 el. för att ev. lyckas få ÄL lite senare. Gubben däremot, han kan ju käka det hela tiden om det gör nytta
    Jag började på CD5 nu sist, men var för att jag inte hade en tanke på det första dagarna då jag var så bestämd på att ha en ostimulerad cykel, men efter vi hade vart på kliniken och tagit prover inför IVF:en så började jag samma kväll, Men tror eg det är lite för sent att börja då för att ge effekt, men vet inte? Gravid blev jag ju, men vem vet om jag hade blivit det ändå? Åt från CD5-CD12, fick ÄL på CD13.
    Too tiki skrev 2017-06-20 14:27:49 följande:

Är på ÄL 5 idag och hade en tempdipp imorse. Hoppas det är en implantationsdipp och att molandet jag kände igår och idag är ett tecken på att det kanske lyckas denna månad. Bara 5 dgr kvar tills jag kan testa, bara 5 dgr kvar.....blir galen :)

5 dagar kan kännas som en evighet när man försöker eller väntar på något, ÄL, BIM, VUL, UL osv....hoppas det var implantation och vi får se mer plus här!
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-06-20 14:59:06 följande:
    Jag har läst någonstans de som skrivit att de börjat med RR några dgr efter mens och de skrev att de började lite senare för att skjuta fram ÄL. Kanske är cd 5 för sent, måste se om jag kan hitta sidan jag hittade den infon på igen, kanske jag borde börja cd 3-4 istället.
    Har funderat mkt kring östrogen och progesteron och hur det påverkar om vi kan bli gravida el. inte. RR sägs ju öka östrogen och eftersom östrogen ofta är lite lägre hos oss äldre kan säkert RR hjälpa till att se till att livmodern blir tjockare innan det är dags för progesteron att ta över. Kanske var det den extra lilla push av östrogen du behövde för att få livmodern till att bli mottaglig för en graviditet. Tror nog det kan ha varit så iom att du blivit gravid 3 ggr och alla gångerna har du ätit RR. Kommer testa nästa månad men måste först se vilken dag man skulle börja för att ÄL inte ska ske för tidigt, fattar inte varför jag inte sparade länken på min dator Skrikandes

Ja 5 dgr känns som en evighet och särskilt idag för just nu har jag inte så mkt att göra så jag kan bara sitta här och leta symptom och hoppas på att tiden går lite fortare :)

Ja jag tror absolut att RR gjorde någon nytta för mig, känns lite som man inte kan säga att det var slumpen när det hänt tre ggr och jag bara har tagit RR de tre gångerna. 

Förstår det är segt, men snart är du där framme och får testa och då brukar jag iaf knappt vilja testa för det är bättre att inte veta, men nyfikenheten har alltid tagit överhanden Glad

• Nykär15
    Lykkeliv skrev 2017-06-20 23:00:07 följande:

Fick ett positivt gravtest i em. Ett sånt testa tidigt test. Är på bim -3

Har inte tagit temp, ägglossningstest, rr el nåt annat mer än folsyra! Är lite i chock idag! Har liksom typ noll symtom. Har haft sug efter apelsinjuice sista tiden men de kan jag få annars med, dock längesen nu.

Men grattis! Vad roligt att det kommer en del plus här nu!! 
    bluebird6 skrev 2017-06-21 06:44:34 följande:
    Grattis LYKKELIV. 

Det ploppar upp en del plus nu.. vad roligt att se att det går:) 

Här är det vul idag kl. 9 (6+4) och jag är ett nervvrak. Våra tidigare ärtor har ju dött runt v 10 så ett bultande hjärta betyder egentligen ingenting för mig idag. 
    nytt vul om 2-3 veckor, då kanske jag kan lugna mig om det fortf utvecklas som det ska. 

Lycka till..
    Det kommer gå bra! Även på nästa VUL efter detta, nu är det eran tur! Hjärta
    Zora skrev 2017-06-21 07:53:05 följande:

Tog ett grav.test (det blå) och ett Äl test idag. Det syns ju fortfarande en svaaag skugga på grav.testet och Äl testet är ju hyfsat starkt (brukar vara ungefär den styrkan för mig när det är 3-5 dagar till helt positivt, fast ibland kan det dröja lite längre också)

Funderar på om Äl test kan reagera på HCG och om det i såfall är troligt att mitt test reagerar på det? Går ju och hoppas på att Äl ska komma igång ordentligt efter MA:t. Är 14 dagar sedan jag började blöda och 10 dagar sedan den stora delen kom ut.

Ja testlagrets ÄL-test brukar ge utslag på hcg tyvärr, hade med starka äl-test under tiden som hcg var kvar. Ville ju försöka få nån kontroll och se om ÄL kom igång. Men den gjorde aldrig det förrän HCG var borta och då kom den först på CD22 vilket aldrig hänt innan...så kroppen var i total obalans för mig. Men bra ha koll på när HCG försvinner, efter det kan du börja ha utkik efter ÄL igen. 

• Nykär15

Jag har hoppat in och ut i tråden som gravid och sen kommit tillbaka efter ma osv...det som jag uppskattat med denna tråden är att man är välkommen oavsett status, att man fortsätter följa varandra i med och motgång, den känslan försvinner lite när man gör en egen för bara de gravida..jag vill ju fortsätta hänga med de jag känner här och kunna stötta de som försöker, jag har ju själv vart en av de som försökt länge och har känt att det ger hopp att de som blir gravida kan stanna kvar och även svara på frågar när/om man väl blir gravid osv....

bara jag som känner så?

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-06-21 14:13:20 följande:

Nykär15 skrev 2017-06-21 14:00:00 följande:

Jag har hoppat in och ut i tråden som gravid och sen kommit tillbaka efter ma osv...det som jag uppskattat med denna tråden är att man är välkommen oavsett status, att man fortsätter följa varandra i med och motgång, den känslan försvinner lite när man gör en egen för bara de gravida..jag vill ju fortsätta hänga med de jag känner här och kunna stötta de som försöker, jag har ju själv vart en av de som försökt länge och har känt att det ger hopp att de som blir gravida kan stanna kvar och även svara på frågar när/om man väl blir gravid osv....

Ja, det skulle ju kännas konstigt om inte du var med i tråden! Glad Hur är det med dig annars, illamående och så över nu?

Hahaha det är ju skönt man skulle bli saknad iaf Flört vill ju inte vara utan er, oavsett om ni är gravida eller ej. 

Jag är inne på tredje dagen utan Lergigan Comp nu, går ganska bra. Känner illamående när jag börjar bli hungrig mest och lite på kvällen. Känsligare för dofter blir jag direkt med...men vill inte fortsätta med dem en evighet. 

Tog min sista Lutinus igår, känns väldigt läskigt att behöva lita på kroppen nu...

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-06-21 14:36:23 följande:
    Wow, sista lutinus, vilken milstolpe! Men du, kroppen fixar det här galant nu. Och så skönt att du slipper det värsta illamåendet. Du får nog en härlig sommar, det är väl de bästa månaderna som ligger framför dig nu. Innan man börja känna sig alltför stor och otymplig.
    Ja jag hoppas du har rätt, hade vart så fint med en härlig sommar med magen, vårt gryn Hjärta
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.