Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Zora skrev 2017-06-12 21:56:38 följande:
    Är hyfsat med mig. Blöder fortfarande, såklart, men efter att det kom ut endel igår så känns det lite bättre i magen iallafall. Men känslomässigt är det tufft. Blir gråtfärdig av minsta lilla. På onsdag ska jag in på koll igen och jag hoppas verkligen att det kommit ut tillräckligt så jag slipper medicin.

Annars vill jag inget hellre än att försöka igen, så vi kommer antagligen att köra på direkt (om inte läkaren säger något annat) tiden rinner liksom iväg känns det som. Hade som "mål" att få alla mina barn innan jag fyller 40 och det skulle jag lyckats med om inte det här hade hänt.. Nu blir det inte så :(

Har inte hängt med hur det går för er andra, men hoppas det blir några plus snart

Försök att inte ha mål med att hinna innan en viss ålder, jag vet det är svårt...hade vi fått första som vi förlorade hade den lilla vart 7 månader nu...andra hade vart 5 månader och nu är jag istället över 40 och får en liten nästan två år efter vi började försöka. Ni kommer förhoppningsvis kunna köra igång direkt, låter ju bra att det känns bättre i magen och inte kommer mer klumpar osv...hoppas återbesöket går bra!

Hemflyttad skrev 2017-06-13 09:16:27 följande:

Goda nyheter för mig den här månaden, två äggblåsor på rätt sida! Känns skönt att vara med i leken igen. Kan ju knappast ha sån tur att det blir något den här månaden, men nu vet jag i alla fall att det finns liv i vänster äggstock fortfarande och slipper ta p-piller en månad för att försöka sparka igång den.

Ska ta ÄL-spruta imorgon så ÄL blir väl torsdag eller fredag. Ni kan ju gissa vad jag och mannen tänker hitta på de närmaste dagarna. Skrattande

Planen nu är att försöka naturligt under sommaren (ska bli skönt!) och sedan troligen köra stimulerade cykler på samma sätt till hösten.

Om det inte tar sig innan dess förstås...

Men vad skönt! Äntligen!! Hoppas nu innerligt att det kan ta sig när det äntligen är rätt sida och att ni slipper stimulerade cykler nåt mer!

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-13 14:06:06 följande:

Kan testlagret ge torkstreck? Är bara på äl+7 eller 8 (ff och min app säger olika) men testade av ren nyfikenhet i morse som vid första anblicken blev negativa. Efter 20 minuter ser jag svaga svaga streck. Har iof noll symptom.

De kan ge svaga grå skuggor när de torkar, men då syns de inte för blotta ögat nästan, mest svagt svagt vid genomlysning. Men synliga för ögat har jag aldrig sett. Detta såg jag på redan när det var blött, sen syntes det tydligare när det torkat. Tyckte det var så tydligt att jag berättade för sambon även om jag annars tidigare har väntat nån dag för att själv se en ökning innan jag sett nåt. Men denna gången behövde vi snabbt skrida till handling och avboka IVF:en som skulle debiteras på oss fyra dagar senare!
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-06-13 14:42:52 följande:
    Men har du testat tidigt nu igen, du är galen! Skrattande Hur många dagar efter glad gubbe på ÄL-test är du?

Tycker att testlagret alltid ger ett "nästan"-streck, alltså man kan inbilla sig att man ser något men man kan inte riktigt fästa blicken vid det. När det är ett riktigt plus syns det på ett annat sätt. Svårt att förklara.

Men för mig har det varit ungefär som på Nykärs bild på ÄL+11 (inte testat tidigare), så ÄL+7 låter väldigt tidigt.

Håller tummarna för att det är ett riktigt streck du ser!! Det borde verkligen vara dags för er nu!
    Ja Testlagrets mäter ju från 25 så är nog en omöjlighet att se något så tidigt som ÄL+7 om man har koll på sin ÄL, om ÄL möjligen har kunnat vara tidigare så kanske det går..men svårt tro det. Det är som du säger, möjligt att se ett nästan-streck där ett streck skulle dyka upp, kan på vissa vara som en försänkning från pressarna när de tillverkas, tror det står om det på deras hemsida och den kan ge inbillningsstreck eller grå skugga. Men OM det är plus, så måste man skymta rosa. 
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-13 19:04:05 följande:
    Här är mina äl + 8-9 och det var positivt. 
    Ibland tror man nästan man får önskestreck när man stirrar så ögonen går i kors. 

Vul nästa onsdag 6+4 
    Så nervös. så rädd..
    Åh närmar sig redan VUL, vet hur tiden sniglar fram till det första. Det kommer gå bra! Hjärta
    Milou3 skrev 2017-06-13 19:47:30 följande:

Mina är nog på gränsen synliga och troligtvis torkstreck.

Det översta är från billiga tester och det tog jag i morse, som också mäter från 25 men där ser man inget alls.

Ska vara duktig nu och vänta med att testa närmare bim :)

Jag kan se nåt på testlagrets, hade vart enklare om du inte bytte märke för att kunna jämföra. Är omöjligt med olika test då de inte är lika känsliga/tydliga. Kan du inte ta ett med testlagret, jag fick alltid starkare på EJ morgonurin, så spara inte urin så länge och ta ett nytt isf (om du har många test liggande)
    Monchichi skrev 2017-06-13 21:13:49 följande:
    Skönt att det känns bättre med tiden så ni får glädjas!

Tack, vi hade roligt på Liseberg! Nästan inga köer alls, men så regnade det ju en hel del under söndagen. Var nästan nöjda efter en dag men vi hade ju redan bestämt att gå två dagar. Måndagen var mycket mera folk, och inget regn. Minstingen fick prova karuseller för första gången och hon var så nöjd och ville mera hela tiden, så då är det ju tacksamt att det inte är kö. Jag fick hålla mig till lite lugna farfars bil och sagoslott och sånt med henne, och missade mina favoriter berg-och-dalbana i år, men vad gör väl det.

Zora: Hu vad jobbigt du får gå igenom, lider med dig. Hoppas det ser bra ut imorgon och att ni får klartecken att köra igen.

Hemflyttad: Yes, ägg på rätt sida! Då finns det två chanser också, Lycka Till!
    Härligt ni fick det bra på Liseberg! Jag tror inte vi går dit i år, de går nog förmodligen med barnens pappa. Vi kommer i stället åka till Astrid Lindgrens Värld där jag kan vara med på allt. Sen tar vi ev kanske en tur till Skara Sommarland om vädret är bra när vi är lediga. 

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-14 08:04:05 följande:
    Jag tror ändå inte det är nåt för känner mig inte gravid. Varför jag ens testade vet jag ej :) och pga uvi så kan jag inte hålla mig mer än 30 minuter. Ska hämta ut penicillin i dag ( gravidvänligt bad jag om)

Fast en riktigt fin tempkurva har jag än så länge.

Nä men nu har du ju redan testat så tidigt, men menar att du gör det så svårt för dig genom att ta olika märken, helt omöjligt att jämföra då!   Kan ju ändå vara nåt, känner oftast inte mycket de gånger jag plussat. Utom med första graviditeten, då hade jag extremt ont i tuttarna ca 1 vecka före BIM. Nu sist hade jag bara en annorlunda molvärk, det var den som fick mig att testa så tidigt. Normalt testar jag aldrig före ÄL+10 ju. Så det var rätt häftigt att jag faktiskt hade rätt på min känsla och dessutom kunde se det på ÄL+9 redan. 

Jag hade tagit ett nytt testlagret oavsett om jag vore du idag. 

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-06-14 09:29:46 följande:

ÄL blir imorgon, räknar jag med. Eftersom jag tar ÄL-spruta kan jag inte testa tidigt (ger falskt positivt på test), så testar nog ÄL+12 först. Många dagar kvar...

Vad härligt med semester att se fram emot. Håller tummarna för att du får hålla dig borta från alkoholen!

Jag kollade från äl+10 för att se om testet blev blankt efter sprutan, hade fortf synligt på PE på äl+ 12, men på äl+13 var testlagret blankt - tror man ska undvika för känsliga tester efter Ovitrelle eller ha koll på vilken dag hcg försvann och sen ev ökade igen :)
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-06-14 10:39:30 följande:

Ja, absolut. Jag har kollat de senaste två månaderna med testlagret och det har varit borta en dryg vecka efter sprutan. Fast om man tittade väldigt noga (vilket man så klart gjorde!) så kunde man kanske ana något några dagar till.

Jag vill helst inte testa för tidigt den här gången eftersom man blir knäpp av allt analyserande. Jag tänker att ÄL+12 har jag sett tydligt de gånger jag varit gravid tidigare och det borde inte vara något kvar av sprutan.

Hur är det med dig? Hur tog barnen den stora nyheten?

Jag körde med på äl+12 de ggr jag tog sprutan, min verkade sitta kvar rätt länge jämfört med din, en vecka efter var det rätt starkt.

Barnen blev superglada och är väldigt förväntansfulla! <3

Påbörjade v 15 idag, fortfarande svårt förstå att jag faktiskt är gravid igen på riktigt! Tror jag pausat min hjärna som inte hänger med riktigt...
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-06-14 12:26:29 följande:
    Jösses vad tiden går fort, känns inte alls som du redan är i v 15!! Förstår att det är svårt för dig att ta in att du är gravid och att allt gått bra denna gången. Är i varje fall och kul att följa er på denna resa även om jag varit lite borta ett tag:)

Jag tycker med att tiden går liiite snabbare nu när man kommit en bit iaf...känner ju när liten petar därinne på mig, så har inte samma oro då eftersom den gör sig påmind. Men långt därinne sitter oron och gnager ändå....gissar jag kommer få dras med den hela vägen mer eller mindre i perioder. Känns skönt att jag får lite extra kontroller iaf för att jag är 40+

Det är härligt se dig igen Hjärta ibland behöver man bara paus och hämta krafter igen. Det är en tuff resa vi alla befinner oss på! Hoppas er fnurra löses upp snart och att ni får till det och att sommaren kommer med plus! Skönt att kroppen verkar funka bättre med ny medicin, det kanske är det som kommer göra susen?

• Nykär15
    Zora skrev 2017-06-14 14:45:50 följande:

Nu har jag varit på koll och det ser bra ut. Jag har endel slemhinna kvar, 12mm på tjockaste stället och det behöver inte behandlas tyckte dom. Känns skönt. Nu hoppas jag bara att det sista ska försvinna fort fort fort! Men det kunde visst ta några veckor sa hon....

Hoppas det blöder ut snart för dig. Kan hålla på upp till tre veckor tyvärr...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.