38+ och försöker bli gravid.
Nytt test idag. Känns inte alls starkare än igår så nu vet jag inte vad jag ska tro..
Jämförelse också
Nytt test idag. Känns inte alls starkare än igår så nu vet jag inte vad jag ska tro..
Jämförelse också
Absolut ingen tvekan längre!! Tack alla som redan gratulerat! :)
Zora: Grattis, fantastiskt! Lycka Till nu!
Kawa77: Välkommen! Hoppas det tar sig med en gång, spännande!
MammaPippi: Vad skönt med bra provsvar. Hur kom det sig att ni gjorde både NIPT och KUB? Eller var det NIPT privat om KUB redan var bra?
Rosenlarv: Hoppas hoppas du får sen en fin äggblåsa på tisdag!
wa76: Håller tummar att du får ett fint resultat på morgondagens blodprov, även om det väl dröjer med svaret förstås.. Om det bara kunde gå på en gång.
Too tiki: Lycka till med flytten, hoppas allt är under kontroll och inte allt för arbetsamt. Hinner ni med något försök denna månad?
.
Själv hade jag det underbart på spa i helgen. Och på kvällen efter en lugn dag tror jag nästan att jag kunde ana något fladder. Magen kändes också lite hård på sina håll, det borde vara bra tecken. Nu känner jag mig lite bättre till mods inför tisdagens RUL. Måtte det vara två sprattlande filurer där inne.
Till er som har ätit pergotime. Hur har ni mått psykiskt? Jag upplever tyvärr att jag blivit rejält deppig, trött och konstig av pergotime. Började googla runt nu och insåg att jag uppenbarligen inte är ensam om det. Tror inte jag kommer våga köra en kur till som det känns nu. Vad finns det för alternativ? Orolig för letrozol också för jag är rätt känslig när det kommer till hormonsvängningar... Hur funderar gonal-f?
Så var det med mina två barn med, båda kom till på första försöket...tyvärr har det inte varit lika enkelt nu när åldern är högre. Så jag gissar på att det är just åldern som gör det....
Har blivit gravid 3 ggr på 15 månader, så gravid blir jag ju..men första slutade i mf, andra i MA v 13 där fostret dog 12+2...och nu är jag gravid igen i v 10 och hoppas nåt innerligt att det går vägen denna gången.
Hoppas du slipper vänta lika länge och får ett plus snabbt!
Gisar på att "spänningar" från naveln neråt som kommer och går är livmodern som växer??? Har bara gått 1 vecka sen äl...kände inget sådant med min dotter men vad vet jag det var 22 år sen haha btw har inte testat mij än....tror snart jag inbillar mig allt
Jag behöver lite råd angående rosenrot. Jag tror ju äl kommer tidigare. Det har reda börjat mola och sekretet skvallrar också. Ska prova ta ett test när jag kommer hem men jag brukar ju sällan få stegring.
Frågan är om jag vågar äta rosenrot i så många dagar till. Hur skulle ni göra? Äta till på torsdag då äl är tänkt enligt FF eller äta sista imorgon?
Jag tror äl i natt eller imorgon om jag går efter hur det brukar vara efter trådigt. Det kanske inte spelar så stor roll angående nån enstaka tablett någon dag hit och dit?
Tar du en eller två tabletter? Jag hade bara tagit en om jag var du idag och sen testat och sett vad de säger, Och känt efter i morgon om det känns som ÄL är förbi. Vilken CD är du på?
Nu sist tog jag bara från CD5 till dagen före ÄL, så blev inte många dagar alls och bara en om dagen.
Vet inget om spänningarna, har aldrig känt som du beskriver. Men dagen innan jag fick plus så kände jag en annorlunda molvärk, men mer dovt och ömt, inte några dragningar.
Det känns mer nu men mer åt sidorna och inget vid naveln, är ju ligamenten som drar när det växer nu, men är ju i v 10 nu så inte så konstigt. Men så tidigt som innan BIM lär man nog inte känna just det, allt är ju så otroligt pyttelitet då, inte ens synbart för ögat.
Man har lätt för att känna allt möjligt konstigt när man börjat försöka bli gravid kan jag lova, skengravid har jag hunnit med några gånger hahaha
Hoppas på plus för dig på fredag då!
Ja jag är 40 år
Nej jag blev inte gravid på första försöket nu...blev det med tidigare barnen..men denna gången tog det totalt 15 månader. Blev gravid på försök nr 2 men fick mf i v 5, sen gravid på försök 5 men MA i vecka 13...denna gången tog det 7 försök från MA tror jag....så nej, gick inte enkelt nånstans. SKulle precis påbörja IVF när vi lyckades bli gravida 4 dgr innan....
Jag åt rosenrot, magnesium, zink, järn, folsyra, multivitamin och E-vimin (starkare E-vitamin innan jag blev gravid, samt Levaxin då det visade sig vara problem med sköldkörteln efter vårt MA när jag gjorde en utredning privat. Direkt vid plus började jag med Trombyl (blodtunnande för att motverka ev proppar i moderkakan, samt Lutinus, extra progesteron-vagiatorer). Smörjde med ProgesterAll från ÄL till plus då jag då gick över på starkare progesteron.
Utredningen visade ju på en del brister...sen kan vissa tillskott vara bra för fertiliteten så som zink och magnesium. Men det är ju upp till var och en.
Folsyra och någon form av multivitamin brukar BM rekommendera. Jag går ju privat och har haft problem som sagt med både mf och MA, då kan man bli rekommenderad annat.
Rosenroten har gjort mig gravid alla tre gånger jag testat den...innan så har jag tagit både Letrozol, Gonal-F och Bemfola för att stimulera äggtillväxten och fått Ovitrelle för att ägglossa. Men konstigt nog har jag bara blivit gravid när jag inte stimulerats. Men tror det var mitt TSH som gjorde susen nu, att jag fått ner värdet till en stabil nivå för TSH. Det gör ju annars att man både har svårare bli gravid och lättare får missfall...så nu går jag på kontroll var 4:e vecka med nya provtagningar.
Men allt sånt här hamnar man i när man försökt länge och man inte tycker nåt hjälper....så du behöver nog inte tänka på alla såna här grejer än!
Finns så många olika rosenrot vilken äter ni? Tänkte beställa idag...tack för svar
Jag upplever också att min ÄL kommit tidigare med RR. Jag började äta 2 tabletter om dagen på mensens första dag och troligtvis har jag haft ÄL dag 8 el 9 i cykeln eftersom jag började med stickor dag 10 och ännu inte fått utslag... det är dag 15 idag. Om inte ÄL uteblivit denna månad det kan ju såklart hända.