• Steph2

Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

Hej.

Vi funderar på att åka över till Ryssland för ÄD, främst för att vi där kan se bilder på donatorerna så dom matchar oss samt se lite bakgrundshistoria. Tittat främst på AVA kliniken i St Petersburg (www.avapeter.com) men även New Generation Clinic (www.spbivf.com/en/). Ganska lätt att hitta omdömen om AVA då dom  varit igång längre men hittar ingenting på Svenska sidor on NGC. Så min fråga, är det någon som har erfarenhet, hört någon, känner någon som har gjort vår kommande resa på någon av dessa? Framförallt nyfiken på NGC då deras priser ligger nästan 60% under AVA och kliniken ser väldigt fin och modern ut.

Håller tummarna för att nån kan hjälpa till med information.
    Tack på förhand / S

• Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?
  • lill111
    PeeWee44 skrev 2018-10-28 17:05:52 följande:

Hej Lill,

Alla säger att det ska vara lika bra med färsk och frysta. Enda gången jag blivit gravid är på färska vid vår första äd. Kan man välja så skulle jag sätta in färskt första gången. Dessvärre tror jag ni måste vara där i typ 10 dagar...

Tack snälla du! Ja, det är ju lite bekymmer med styvats där 10 dagar... phuu, jobb,8-åring hör hemma..men, men vi får se vad Olga säger:)! Så seriös klinik, toppennöjd...

Så kul att följas åt;))
  • lill111
    lill111 skrev 2018-10-28 20:20:32 följande:

Tack snälla du! Ja, det är ju lite bekymmer med styvats där 10 dagar... phuu, jobb,8-åring hör hemma..men, men vi får se vad Olga säger:)! Så seriös klinik, toppennöjd...

Så kul att följas åt;))

Jösses, stavar som en kratta... menar: svårt att stanna 10 dagar... ska det stå inget annat, ursäkta ;))
  • Sjuttiosjuan
    lill111 skrev 2018-10-28 20:23:13 följande:

Jösses, stavar som en kratta... menar: svårt att stanna 10 dagar... ska det stå inget annat, ursäkta ;))

Vi körde färska ägg men frysta spermier. Då behövde vi bara stanna 5 dagar, men det blev tidig insättning så vi åkte hem efter 3 dagar:)
  • lill111
    Sjuttiosjuan skrev 2018-10-28 20:37:56 följande:

Vi körde färska ägg men frysta spermier. Då behövde vi bara stanna 5 dagar, men det blev tidig insättning så vi åkte hem efter 3 dagar:)

Tack för svar, det låter ju toppen:)!
  • Havet75

Hej!!

Vi ska till st Petersburg 20-31 januari för äggdonation, Ska börja med p-piller om ca 12 dagar, 2a dagen på menstruationen.. sedan har vi inte fått mer information. Ni som har gjort Äd när har ni börjat med östrogen o har ni tagit nedregleringsspruta? Eller hur har ni gjort?? Recepten har ni tagit ut dem här i Sverige, eller fått betala dem i Ryssland??

Ha en fortsatt härlig söndag

• Sjuttiosjuan
    Havet75 skrev 2018-11-11 22:09:29 följande:

Hej!!

Vi ska till st Petersburg 20-31 januari för äggdonation, Ska börja med p-piller om ca 12 dagar, 2a dagen på menstruationen.. sedan har vi inte fått mer information. Ni som har gjort Äd när har ni börjat med östrogen o har ni tagit nedregleringsspruta? Eller hur har ni gjort?? Recepten har ni tagit ut dem här i Sverige, eller fått betala dem i Ryssland??

Ha en fortsatt härlig söndag

Spännande!!!

Jag minns inte riktigt men jag åt också p piller en tid för att synka med donatorn. Sen tog jag nedregleringssprutan och tror jag började med progynon och Estradot i samband med det för att bygga upp slemhinnan. Jag åt även e vitamin samt rätt stora mängder folsyra. Jag fick hjälp hemma av vår Ivfklinik som skrev ut de recepten jag behövde innan resan, sen var det progestronsprutor som jag köpte i Ryssland, den finns inte här. Det vi köpte i Ryssland kostade nog kring 2000 så inga jättesummor i sammanhanget. Hoppas allt går finfint:)
  • Havet75
    Sjuttiosjuan skrev 2018-11-11 22:51:57 följande:

Spännande!!!

Jag minns inte riktigt men jag åt också p piller en tid för att synka med donatorn. Sen tog jag nedregleringssprutan och tror jag började med progynon och Estradot i samband med det för att bygga upp slemhinnan. Jag åt även e vitamin samt rätt stora mängder folsyra. Jag fick hjälp hemma av vår Ivfklinik som skrev ut de recepten jag behövde innan resan, sen var det progestronsprutor som jag köpte i Ryssland, den finns inte här. Det vi köpte i Ryssland kostade nog kring 2000 så inga jättesummor i sammanhanget. Hoppas allt går finfint:)

Ja, så spännande : ) tycker bara tiden står stilla just nu..

Tog du nedregleringssprutan själv? Många skriver att den är jobbigare än de vanliga ivf-sprutorna. tack snälla för all info. : )
  • PeeWee44
    Havet75 skrev 2018-11-13 09:14:40 följande:

Tog du nedregleringssprutan själv? Många skriver att den är jobbigare än de vanliga ivf-sprutorna. tack snälla för all info. : )

Jag har tagit Procren Depot själv, den tar man som fragmin i magfettet. Ha papper och plåster nära, första gången jag tog började jag blöda lite grann. Lycka till.
  • Sjuttiosjuan
    Havet75 skrev 2018-11-13 09:14:40 följande:

Vad jag minns var det inga problem att ta nedregleringssprutan. Då var det ju värre med progestronsprutorna som skulle tas intramuskulärt i skinkan varje dag:) Men man lär sig!! Det kommer gå finfint:)
  • Havet75
    Sjuttiosjuan skrev 2018-11-11 22:51:57 följande:

Spännande!!!

Sjuttiosjuan skrev 2018-11-13 19:26:41 följande:

Vad jag minns var det inga problem att ta nedregleringssprutan. Då var det ju värre med progestronsprutorna som skulle tas intramuskulärt i skinkan varje dag:) Men man lär sig!! Det kommer gå finfint:)

Fick ni hjälp med hur ni skulle ta progestronsprutan??
Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?