• Steph2

Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

Hej.

Vi funderar på att åka över till Ryssland för ÄD, främst för att vi där kan se bilder på donatorerna så dom matchar oss samt se lite bakgrundshistoria. Tittat främst på AVA kliniken i St Petersburg (www.avapeter.com) men även New Generation Clinic (www.spbivf.com/en/). Ganska lätt att hitta omdömen om AVA då dom  varit igång längre men hittar ingenting på Svenska sidor on NGC. Så min fråga, är det någon som har erfarenhet, hört någon, känner någon som har gjort vår kommande resa på någon av dessa? Framförallt nyfiken på NGC då deras priser ligger nästan 60% under AVA och kliniken ser väldigt fin och modern ut.

Håller tummarna för att nån kan hjälpa till med information.
    Tack på förhand / S

• Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?
  • Zwillinge86
    PeeWee44 skrev 2018-08-28 17:56:10 följande:

Jag har 100mcg estrodat, 3x2mg progynon och två crinone/dag och 25mg progesteronsprutor.

Tack, det är ju betydligt mer än progynon 1+2/dag som ordineras i Sverige. Vad är estrodat, östrogenplåster?
  • Virpan
    Zwillinge86 skrev 2018-08-28 18:49:16 följande:

Vad hette sprutorna, var de sprutor som tas i fettet eller muskeln?

Jag vet tyvärr inte, har köpt dem i Ryssland. De finns inte i Sverige tyvärr. Tar två ampuller x 25 (vet inte vilken enhet) en gång per dag. Sprutan ska tas interamuskulärt i skinkan. Om jag får blödningar tar jag två sprutor per dag. Sen som sagt crinone två gånger/dag, samt Progynon 2 tabletter 2gånger /dag och två plåster estradot 100. Estradot är östrogenplåster. Om jag får blödningar ska jag öka dosen Progynon.
  • vickan12

Hej alla!

Vill bara säga att ge aldrig upp! Vi kämpade i många år tills vi till slut provade äggdonation och lyckades på 1a försöket. Så idag har vi tvillingar, en flicka och en pojke som är 13 månader gamla. Dom kom 5 veckor för tidigt men friska och starka.

Vi fick svaret här i Sverige att vi var ofrivilligt barnlösa, tills vi pkte till St Petersburg och stoppade i 2 ägg :)

Kram på er!

• Frallan77

@Vickan12 - håller på att undersöka ÄD på Ava clinic i Ryssland. En fråga - bad du om att sätta in 2 embryon eller sätter de alltid in mer än ett (för att se om något fäster)?

• PeeWee44
    Frallan77 skrev 2018-09-19 20:10:34 följande:

@Vickan12 - håller på att undersöka ÄD på Ava clinic i Ryssland. En fråga - bad du om att sätta in 2 embryon eller sätter de alltid in mer än ett (för att se om något fäster)?

Vi gjorde embryodonation och fick välja ett eller två embryon. Vi har varit först i Riga och gjort äd, 12 ägg som blev 8 blasto, blev gravid första gången men missfall i vecka 6. Dom andra tre gångerna hände inget. Vi åkte till Aten inför sista försöket för att kolla mitt immunförsvar. Sen gjorde vi två äd hos dr d där vi inte heller lyckas trots stark medicinering för immunförsvaret.

Nu valde vi St Petersburg och dom är det proffsigaste vi varit hos! Önskar att vi hittat dom tidigare. Vi har gjort ett försök men inte lyckas, men dom har planer för hur vi ska lyckas. :) för oss känns dom väldigt seriösa jämfört med vår tidigare kliniker.

Lycka till.

Kram
  • astmatiker
    Frallan77 skrev 2018-09-19 20:10:34 följande:

AVA StP sätter inte in fler än ett embryo som standard. Vi bad om att få två insatta men läkaren avrådde oss från det så vi gick vidare med bara ett embryo. Så visst kan man sätta in flera men det är inte standard.
  • Anonym (Elin)

Jag åker till St Petersburg om 10 dagar, ska göra äggdonation på färska ägg. Statistik från Ava har visat att chansen är större med färska ägg än med frysta. Åker dit ensam och ska vara där i 8 dagar, delar gärna erfarenheter med andra i samma sits.

• Sjuttiosjuan
    Anonym (Elin) skrev 2018-09-20 07:42:58 följande:

Jag åker till St Petersburg om 10 dagar, ska göra äggdonation på färska ägg. Statistik från Ava har visat att chansen är större med färska ägg än med frysta. Åker dit ensam och ska vara där i 8 dagar, delar gärna erfarenheter med andra i samma sits.

Stort lycka till! Vi fick en liten flicka på första försöket som nu är 3 mån. St Petersburg är en jättefin stad så passa på att ta stadsturen dom erbjuder, om samma kille/guide är kvar så var han jättebra. Hoppas på att få goda nyheter här om någon månad!
  • astmatiker
    vickan12 skrev 2018-09-07 10:02:58 följande:

Hej alla!

Vill bara säga att ge aldrig upp! Vi kämpade i många år tills vi till slut provade äggdonation och lyckades på 1a försöket. Så idag har vi tvillingar, en flicka och en pojke som är 13 månader gamla. Dom kom 5 veckor för tidigt men friska och starka.

Vi fick svaret här i Sverige att vi var ofrivilligt barnlösa, tills vi pkte till St Petersburg och stoppade i 2 ägg :)

Kram på er!

Grattis Vickan! Kul att höra att allt gick bra med dina tvillingar! Vi var ju i StP ungefär samtidigt. Vi lyckades också på första försöket och har en liten pojke som också är 13 månader gammal nu
  • Anonym (Elin)
    Sjuttiosjuan skrev 2018-09-20 08:04:32 följande:

Stort lycka till! Vi fick en liten flicka på första försöket som nu är 3 mån. St Petersburg är en jättefin stad så passa på att ta stadsturen dom erbjuder, om samma kille/guide är kvar så var han jättebra. Hoppas på att få goda nyheter här om någon månad!

Tack snälla och vad roligt att höra att det gick så bra för er!!!
Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?