• Steph2

Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

Hej.

Vi funderar på att åka över till Ryssland för ÄD, främst för att vi där kan se bilder på donatorerna så dom matchar oss samt se lite bakgrundshistoria. Tittat främst på AVA kliniken i St Petersburg (www.avapeter.com) men även New Generation Clinic (www.spbivf.com/en/). Ganska lätt att hitta omdömen om AVA då dom  varit igång längre men hittar ingenting på Svenska sidor on NGC. Så min fråga, är det någon som har erfarenhet, hört någon, känner någon som har gjort vår kommande resa på någon av dessa? Framförallt nyfiken på NGC då deras priser ligger nästan 60% under AVA och kliniken ser väldigt fin och modern ut.

Håller tummarna för att nån kan hjälpa till med information.
    Tack på förhand / S

• Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-15 21:32:07 följande:

Vet faktiskt inte vad det var vi fick men någon tablett som får stopp på blödningen som vi köpte i st Petersburg och sen ökade man på dosen med progynon rejält till typ var 3:dje timme samt extra progestronsprutor.

Fick använda det 2 ggr under mina första 10 v. Och det gick vägen, fick en liten flicka igår på första försöket:)

Lycka till!!!

Grattis till dottern <3

Får testa att ta en en cyklo-f i brist på annat. Progesteronsprutor har jag inga och tar redan mer än dubbeldos. Men östrogenet kanske jag kan höja. Tack för input.
  • Zwillinge86

Ja om det är någon i tråden som har kvar sitt kit och inte längre behöver det och vill sälja så är jag mer än intresserad!

• Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-15 21:32:07 följande:

Vet faktiskt inte vad det var vi fick men någon tablett som får stopp på blödningen som vi köpte i st Petersburg och sen ökade man på dosen med progynon rejält till typ var 3:dje timme samt extra progestronsprutor.

Fick använda det 2 ggr under mina första 10 v. Och det gick vägen, fick en liten flicka igår på första försöket:)

Lycka till!!!

Hur länge tog du dessa extra åtgärder, tills blödningen gick över eller längre?
  • Sjuttiosjuan
    Zwillinge86 skrev 2018-06-16 11:59:20 följande:

Hur länge tog du dessa extra åtgärder, tills blödningen gick över eller längre?

Det trappades ner sen när man var blödningsfri men under 2 v var det mer mediciner än vanligt!
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-16 12:17:52 följande:

Det trappades ner sen när man var blödningsfri men under 2 v var det mer mediciner än vanligt!

Tack!
  • Sessan2016
    Zwillinge86 skrev 2018-06-16 12:51:56 följande:

Tack!

Hur har det gått? Vi fick en medicin i st Petersburg med oss hem som är samma som cyklo-f, skulle tas 2 ggr/dag. Sedan ökade man initialt på östrogendosen med en tablett i timmen några timmar för att sedan trappa ner till varannan, var tredje osv. Dessutom som 77an säger, progesteronsprutor 2 ggr/dag och strikt sängvila de första dagarna. Vet inte hur noga någon av oss följde vilan men tror vi båda skötte medicineringen (jag fick alltså också blödningar som upphörde efter extra medicinering) blev en dotter som är strax över 1år.

Hoppas det går vägen, håller tummarna!
  • Zwillinge86
    Sessan2016 skrev 2018-06-17 16:28:52 följande:

Hur har det gått? Vi fick en medicin i st Petersburg med oss hem som är samma som cyklo-f, skulle tas 2 ggr/dag. Sedan ökade man initialt på östrogendosen med en tablett i timmen några timmar för att sedan trappa ner till varannan, var tredje osv. Dessutom som 77an säger, progesteronsprutor 2 ggr/dag och strikt sängvila de första dagarna. Vet inte hur noga någon av oss följde vilan men tror vi båda skötte medicineringen (jag fick alltså också blödningar som upphörde efter extra medicinering) blev en dotter som är strax över 1år.

Hoppas det går vägen, håller tummarna!

Blir så glad att höra att ni tog er igenom blödningarna med hjälp av medicinerna och att ni Klarade hela graviditeten, det ger lite hopp. Även om jag också blir förbannad över att man i Sverige inte gör något vid blödningar. Jag har följt medicineringen ni beskriver, fick kopia av behandlingsplanen i en annan tråd, så gott jag kan med de mediciner som jag kan få tag på här hemma, alltså inga progesteronsprutor. Och blödningen upphörde nästan i 24h, blödde lite färskt igen imorse så jag har fortsatt ta full dos av medicinerna. Tyvärr är jag mer orolig för att hinnsäcken inte såg bra ut, för det tror jag tyvärr inte att jag kan göra något åt.
  • Sessan2016
    Zwillinge86 skrev 2018-06-17 17:48:53 följande:

Blir så glad att höra att ni tog er igenom blödningarna med hjälp av medicinerna och att ni Klarade hela graviditeten, det ger lite hopp. Även om jag också blir förbannad över att man i Sverige inte gör något vid blödningar. Jag har följt medicineringen ni beskriver, fick kopia av behandlingsplanen i en annan tråd, så gott jag kan med de mediciner som jag kan få tag på här hemma, alltså inga progesteronsprutor. Och blödningen upphörde nästan i 24h, blödde lite färskt igen imorse så jag har fortsatt ta full dos av medicinerna. Tyvärr är jag mer orolig för att hinnsäcken inte såg bra ut, för det tror jag tyvärr inte att jag kan göra något åt.

Nä tyvärr kan man väl inte göra något åt hinnsäcken men skönt att blödningarna blivit förre. Om jag har förstått det rätt är det främst Ryssland som kör med ?nödkittet? så det kanske är något de själva hittat på men det har ju funkat för flera av oss. Minns inte hur det va, gjorde du din äggdonation i Sverige?
  • Zwillinge86
    Sessan2016 skrev 2018-06-18 21:43:21 följande:

Nä tyvärr kan man väl inte göra något åt hinnsäcken men skönt att blödningarna blivit förre. Om jag har förstått det rätt är det främst Ryssland som kör med ?nödkittet? så det kanske är något de själva hittat på men det har ju funkat för flera av oss. Minns inte hur det va, gjorde du din äggdonation i Sverige?

Detta är tredje insättningen i Umeå. Har en lyckad ÄD bakom mig 2015 då jag via RMC Linköping fick min efterlängtade son. Samtliga försök och flera innan dess har jag dock haft full immunsupport också. Men du verkar lite insatt i det här med hinnsäck. Vet du om formen kan ha påverkats av den kraftiga blödningen eller att det är så tidigt i graviditeten (v6+0), alltså att det såg sämre ut på Vul än verkligheten är? Eller är det bara att inse att med en ojämn hinnsäck så är utgången alltid missfall? För då spelar det ju egentligen ingen roll att jag lyckats stoppa blödningen...
  • Zwillinge86

Slutade ni med blodförtunnande i samband med att ni satte en blödnings-behandlingen? När återupptog ni i så fall fragmin och trombyl om ni hade det i er behandlingsplan?

Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?