• Steph2

Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

Hej.

Vi funderar på att åka över till Ryssland för ÄD, främst för att vi där kan se bilder på donatorerna så dom matchar oss samt se lite bakgrundshistoria. Tittat främst på AVA kliniken i St Petersburg (www.avapeter.com) men även New Generation Clinic (www.spbivf.com/en/). Ganska lätt att hitta omdömen om AVA då dom  varit igång längre men hittar ingenting på Svenska sidor on NGC. Så min fråga, är det någon som har erfarenhet, hört någon, känner någon som har gjort vår kommande resa på någon av dessa? Framförallt nyfiken på NGC då deras priser ligger nästan 60% under AVA och kliniken ser väldigt fin och modern ut.

Håller tummarna för att nån kan hjälpa till med information.
    Tack på förhand / S

• Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?
  • Zwillinge86

Tack för all hjälp tjejer men fick provsvar nu och Hcg sjunkit med några hundra enheter på en vecka så nu kan vi officiellt konstatera att jag har inte bara ett hotande utan ett pågående missfall. Hade hoppats få behålla hoppet till Vul på torsdag, men nu vet jag vad jag har att vänta. Slutar jag med medicinerna bör det komma igång till helgen. Glad midsommar till mig helt enkelt!

• Sjuttiosjuan
    Zwillinge86 skrev 2018-06-19 12:04:23 följande:

Tack för all hjälp tjejer men fick provsvar nu och Hcg sjunkit med några hundra enheter på en vecka så nu kan vi officiellt konstatera att jag har inte bara ett hotande utan ett pågående missfall. Hade hoppats få behålla hoppet till Vul på torsdag, men nu vet jag vad jag har att vänta. Slutar jag med medicinerna bör det komma igång till helgen. Glad midsommar till mig helt enkelt!

Men fy vilka tråkiga nyheter:(((( Stor styrkekram!
  • AgaJ

Jag känner inte platser i Ryssland, men om någon fortfarande letar efter det, rekommenderar jag starkt en klinik i Gdynia (i Polen) Fantastisk omsorg (Dr Rogoza är en riktig mirakelarbetare Hjärta pålitlig och alltid hjälpsam) och full professionalism. Dom har ÄD och givare är mycket strikt utvalda. Den mest underbara och "personliga" saken enligt mig är att du kan se barndomsbilder av en sådan givare (det är lite som att titta på ditt eget barn Glad). Ser att de har sin egen sida också på svenska: https://www.invimed.se/ivf-med-aggdonation Det är lätt att komma ditt från Sverige (med flyg eller Stena Line), så jag tycker att det är ganska intressant alternativ för de som är från Sverige Skrattande

• Anonym (anonyma jag)

Majoriteten av alla som försökt få barn via Invimed här i trådarna på Familjeliv har bara fått minus hos Invimed. AvaPeter är helt klart ett mycket bättre alternativ !

• Zwillinge86

Hej igen!

En fråga till, de progesteronsprutor som ni som är/var patienter i S:t Petersburg fått ordinerade var det subkutana injektioner som sätts i tex fettet i buken eller intramuskulära injektioner som sätts i tex sätesmuskeln? Vad heter preparatet, kanske Prulotex eller Prontogest? Tog ni sprutorna enbart vid blödning och annars vaginalt progesteron eller hade ni sprutor hela tiden? Tack på förhand :)

• Sjuttiosjuan
    Zwillinge86 skrev 2018-07-13 11:46:58 följande:

Hej igen!

En fråga till, de progesteronsprutor som ni som är/var patienter i S:t Petersburg fått ordinerade var det subkutana injektioner som sätts i tex fettet i buken eller intramuskulära injektioner som sätts i tex sätesmuskeln? Vad heter preparatet, kanske Prulotex eller Prontogest? Tog ni sprutorna enbart vid blödning och annars vaginalt progesteron eller hade ni sprutor hela tiden? Tack på förhand :)

Jag tog varje dag i 12 v och vid blödning tog jag två ggr/dag. Oklart vad dom heter för det står på ryska:) Det var sprutor man tog intramuskulärt i sätesmuskeln, inte helt lätt på egen hand men fick snits till slut och klarade mig utan min spruträdda sambo:)
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2018-07-13 13:43:36 följande:

Jag tog varje dag i 12 v och vid blödning tog jag två ggr/dag. Oklart vad dom heter för det står på ryska:) Det var sprutor man tog intramuskulärt i sätesmuskeln, inte helt lätt på egen hand men fick snits till slut och klarade mig utan min spruträdda sambo:)

Tack, jättebra att veta! Då tog du inget progesteron vaginalt utan bara sprutorna? Riktigt imponerad av att du lyckades injicera på dig själv :D några tips eller erfarenheter du vill dela med dig av. Tycker det känns lite läskigt, hur vet man att de hamnar rätt liksom :S
  • Sjuttiosjuan
    Zwillinge86 skrev 2018-07-13 14:24:21 följande:

Tack, jättebra att veta! Då tog du inget progesteron vaginalt utan bara sprutorna? Riktigt imponerad av att du lyckades injicera på dig själv :D några tips eller erfarenheter du vill dela med dig av. Tycker det känns lite läskigt, hur vet man att de hamnar rätt liksom :S

Jo, tog Crinone också:) Man blir fullproppad med hormoner där men det funkar ju uppenbarligen:) Det var inte så svårt faktiskt, det är ett rätt stort område man kan ta på. Men det bär ju liiite emot att trycka in en rätt lång och tjock nål rätt i skinkan:) Gör ju dessutom rätt ont! Men som sagt, inte jättesvårt, iallafall på ena skinkan och man tar ju i varannan så man inte blir helt öm på ena sidan. Det fixar du!!
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2018-07-13 14:40:07 följande:

Jo, tog Crinone också:) Man blir fullproppad med hormoner där men det funkar ju uppenbarligen:) Det var inte så svårt faktiskt, det är ett rätt stort område man kan ta på. Men det bär ju liiite emot att trycka in en rätt lång och tjock nål rätt i skinkan:) Gör ju dessutom rätt ont! Men som sagt, inte jättesvårt, iallafall på ena skinkan och man tar ju i varannan så man inte blir helt öm på ena sidan. Det fixar du!!

Tack för pepp! hur mkt Crinone tog du tillsammans med sprutorna?
Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?