• Steph2

Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

Hej.

Vi funderar på att åka över till Ryssland för ÄD, främst för att vi där kan se bilder på donatorerna så dom matchar oss samt se lite bakgrundshistoria. Tittat främst på AVA kliniken i St Petersburg (www.avapeter.com) men även New Generation Clinic (www.spbivf.com/en/). Ganska lätt att hitta omdömen om AVA då dom  varit igång längre men hittar ingenting på Svenska sidor on NGC. Så min fråga, är det någon som har erfarenhet, hört någon, känner någon som har gjort vår kommande resa på någon av dessa? Framförallt nyfiken på NGC då deras priser ligger nästan 60% under AVA och kliniken ser väldigt fin och modern ut.

Håller tummarna för att nån kan hjälpa till med information.
    Tack på förhand / S

• Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?
  • Fröken lillasyster
    PeeWee44 skrev 2018-09-19 20:27:33 följande:

Vi gjorde embryodonation och fick välja ett eller två embryon. Vi har varit först i Riga och gjort äd, 12 ägg som blev 8 blasto, blev gravid första gången men missfall i vecka 6. Dom andra tre gångerna hände inget. Vi åkte till Aten inför sista försöket för att kolla mitt immunförsvar. Sen gjorde vi två äd hos dr d där vi inte heller lyckas trots stark medicinering för immunförsvaret.

Nu valde vi St Petersburg och dom är det proffsigaste vi varit hos! Önskar att vi hittat dom tidigare. Vi har gjort ett försök men inte lyckas, men dom har planer för hur vi ska lyckas. :) för oss känns dom väldigt seriösa jämfört med vår tidigare kliniker.

Lycka till.

Kram

Lite nyfiken på vilka avvikelser du har i immunförsvaret? Fick du någon extra medicinering mot immunförsvaret även i St Petersburg? Vet du deras inställning till det?
  • PeeWee44
    Fröken lillasyster skrev 2018-09-23 11:43:56 följande:

Lite nyfiken på vilka avvikelser du har i immunförsvaret? Fick du någon extra medicinering mot immunförsvaret även i St Petersburg? Vet du deras inställning till det?

Jag hade avvikande på cd 5 och 19, så mitt immunförsvar är inte så dåligt.

Ava Peter tog jag två IL innan insättning och ett vid insättning, dom ville att jag skulle ta 5mg kortison men jag valde att ta 10mg, sen tog jag clexan och trombyl. Valde att inte koppla in dr d och tog inte neupogen heller. Jag tror att mina problem sitter i livmodern och att jag har rätt låga progesteronvärden.
  • UndrandeSökare
    PeeWee44 skrev 2018-09-23 15:33:21 följande:

Ava Peter tog jag två IL innan insättning och ett vid insättning, dom ville att jag skulle ta 5mg kortison men jag valde att ta 10mg, sen tog jag clexan och trombyl. Valde att inte koppla in dr d och tog inte neupogen heller. Jag tror att mina problem sitter i livmodern och att jag har rätt låga progesteronvärden.

Höga Cd19+5 betyder att du har antikroppar mot hormoner tex Progesteron, troligtvis därför du har låga progesteronvärden. Jag har också höga cd19+5.
  • Fröken lillasyster
    PeeWee44 skrev 2018-09-23 15:33:21 följande:

Var har du gjort din immunutredning?
  • Fröken lillasyster
    Anonym (Elin) skrev 2018-09-20 07:42:58 följande:

Jag åker till St Petersburg om 10 dagar, ska göra äggdonation på färska ägg. Statistik från Ava har visat att chansen är större med färska ägg än med frysta. Åker dit ensam och ska vara där i 8 dagar, delar gärna erfarenheter med andra i samma sits.

Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter från St Petersburg! Bemötande, medicinering osv. Har processen med dem varit smidig?
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-10-11 16:24:59 följande:
    Peewee har gjort immunutredning hos Dr D på Life clinic i Aten.
    Det har jag också gjort. Han tar en mängd blodprover och skickar till ett speciallabb i USA inriktat på immunologi.
  • PeeWee44
    Fröken lillasyster skrev 2018-10-11 16:24:59 följande:

Jag har varit i Aten hos dr Dimitri och gjort utredningen.

AVA Peter är så proffsiga vad gäller allt om jag jämför med IVF Riga och Dr d så är dom sjukt proffsiga, hämtar och lämnar vid flygplatsen, hämtar och lämnar vid sjukhuset om du behöver göra hysto. Skypesamtal med läkare, sjuksköterska och psykolog när det behövs. Men man får inte glömma bort att alla kliniker är ute efter att tjäna pengar.
  • lill111

[quote=79071553][quote-nick]Anonym (Elin) skrev 2018-09-20 07:42:58 följande:[/quote-nick]Jag åker till St Petersburg om 10 dagar, ska göra äggdonation på färska ägg. Statistik från Ava har visat att chansen är större med färska ägg än med frysta. Åker dit ensam och ska vara där i 8 dagar, delar gärna erfarenheter med andra i samma sits.[/

Hej Elin! Vi är med på G till st Petersburg för äd! Är det så att färska ägg är bäst att återföra? Vi uppfattade Olga när hon var här i Gbg på seminarium att chansen var lika stor frysta som färska? Förvirrad ...?

• PeeWee44
    lill111 skrev 2018-10-28 14:14:25 följande:

[quote=79071553][quote-nick]Anonym (Elin) skrev 2018-09-20 07:42:58 följande:[/quote-nick]Jag åker till St Petersburg om 10 dagar, ska göra äggdonation på färska ägg. Statistik från Ava har visat att chansen är större med färska ägg än med frysta. Åker dit ensam och ska vara där i 8 dagar, delar gärna erfarenheter med andra i samma sits.[/

Hej Elin! Vi är med på G till st Petersburg för äd! Är det så att färska ägg är bäst att återföra? Vi uppfattade Olga när hon var här i Gbg på seminarium att chansen var lika stor frysta som färska? Förvirrad ...?

Hej Lill,

Alla säger att det ska vara lika bra med färsk och frysta. Enda gången jag blivit gravid är på färska vid vår första äd. Kan man välja så skulle jag sätta in färskt första gången. Dessvärre tror jag ni måste vara där i typ 10 dagar...
  • Sjuttiosjuan
    Anonym (Elin) skrev 2018-09-20 07:42:58 följande:

Jag åker till St Petersburg om 10 dagar, ska göra äggdonation på färska ägg. Statistik från Ava har visat att chansen är större med färska ägg än med frysta. Åker dit ensam och ska vara där i 8 dagar, delar gärna erfarenheter med andra i samma sits.

Får man fråga hur det gick? Bra hoppas jag!!!
Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?