otilia74 skrev 2017-07-05 13:53:42 följande:
Hej tant rosa,
Svarade igår men jag verkar ha gjort något fel för jag ser inte mitt svar här nu.
Vad kul att ni också är på väg till St. Petersburg snart. När bär det av för er?
Tack för tipsen du gav.
Så här långt har allt funkat bra. Tycker kontakten med koordinatorn funkar jättebra och vi har även haft samtal med Dr Olga som ju pratar väldigt bra engelska. Jag har en fantastisk läkare här som till och med har lovat att komma in på jobbet och göra första ultraljudet under behandlingen trots att hon har semester då. När det gäller medicineringen fick vi lite problem med någon medicin som var helt slut i Sverige, men det verkar lösa sig med samma medicin i svagare styrka och så får jag köra dubbel dos istället. Sedan gäller det bara att lyckas få till schemat och ta alla mediciner på rätt dagar men jag har gjort en dagskalender där jag dag för dag har skrivit ner exakt vilka mediciner jag ska ta så jag tror att det ska gå bra. :)
Vi har delvis valt donator själv. Vi skickade en liten lista på tre stycken som vi kunde tänka oss. Sedan fick donatorteamet tycka till. Det blev så lyckat att teamet, efter de först hade sett mina bilder från när jag var liten fick en specifik donator i åtanke och det var en av våra tre utvalda donatorer. Så vi valde henne helt enkelt.
Hur går allt för er med medicinering, kontakter, gynbesök osv?
Har ni också valt donator själv eller helt tagit hjälp av donatorteamet?
Varmt lycka till önskar jag er också!! <3
Tack!
Vi åker i slutet av juli, början på augusti.
Vad bra att allt funkar med medicin o dyl.
Vi ville välja donator själv, men alla vi valde va inte tillgängliga det datum vi hade inplanerat enligt behandlingsplanen, så vi tog hjälp av donatorteamet att välja ut en åt oss som kunde donera på utsatt tid.
Medicinering och kontakt med koordinatorn har funkat bra,jag fick all min medicin utskriven i ryssland när vi va där första gången...så en hel resväska med medicin blev det på hemresan
gynbesöken går också bra,men vi får åka ganska långt varje gång..de är svårt att få tag på nån som kan och vill hjälpa en,och speciellt sommartid,det är många som stänger då.
Jag har 2 st undersökningar kvar innan det är dags så jag hoppas allt ser bra ut.