• Steph2

Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

Hej.

Vi funderar på att åka över till Ryssland för ÄD, främst för att vi där kan se bilder på donatorerna så dom matchar oss samt se lite bakgrundshistoria. Tittat främst på AVA kliniken i St Petersburg (www.avapeter.com) men även New Generation Clinic (www.spbivf.com/en/). Ganska lätt att hitta omdömen om AVA då dom  varit igång längre men hittar ingenting på Svenska sidor on NGC. Så min fråga, är det någon som har erfarenhet, hört någon, känner någon som har gjort vår kommande resa på någon av dessa? Framförallt nyfiken på NGC då deras priser ligger nästan 60% under AVA och kliniken ser väldigt fin och modern ut.

Håller tummarna för att nån kan hjälpa till med information.
    Tack på förhand / S

• Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?
  • astmatiker

Jättestort grattis Sessan! Vad roligt att allt gått bra, njut nu ordentligt av underverket!

Själv är jag i v.26 nu och allt verkar se bra ut. Allt har varit normalt på alla kontroller hittills och jag känner sparkar tydligt varje dag nu!

Kram

• tarusa

Grattis Sesan! Vad roligt! Och Veckan, vad snabbt tiden går! Snart är du också mamma! Jag är mycket glad att det går så bra för er alla! Själv har inte hört av mig på länge eftersom jag behövde ta hand min familj hemma i Ryssland, har varit där i ett par månader av familjära skäl. Nu är jag tillbaka och siktar mot fortsättningen. Jag och min man har ändrat oss angående klinikerna och funderar på att göra ÄD i Spanien just nu. Håll tummarna för oss! Stor kram till er alla

• Sessan2016

Tack tjejer, vi njuter varje sekund. Detta är mer underbart än jag någonsin kunnat föreställa mig och kärleken till henne är så stor! Håller tummarna för er att allt går bra frammöver och att ni snart också får uppleva det här!

• tarusa
    Sessan2016 skrev 2017-06-10 22:09:33 följande:

Tack tjejer, vi njuter varje sekund. Detta är mer underbart än jag någonsin kunnat föreställa mig och kärleken till henne är så stor! Håller tummarna för er att allt går bra frammöver och att ni snart också får uppleva det här!

Tack, Sessan! Det måste kännas sååå underbart, det du beskriver, vad glad jag blir att läsa sådana positiva inlägg!  Njut av denna tid!
  • bryoniaa
    AnnaBlom skrev 2017-04-23 18:11:34 följande:

Vi har gjort lyckad ÄD vid NGC i St. Petersburg. Kommer själv från Ryssland och har fått veta lite mer om klinikens bakgrund via en väninna som jobbar i St Petersburg. Det var dom ledande läkarna från AVA som grundade NGC. Det betyder att NGC har den bästa personalen man kan hitta i staden. 
    Det går inte att hitta mycket information om kliniken på svenska därför att kliniken år så pass ny. Den är för tillfället billigare därför att de måste göra sig kända på marknaden. Nivån på deras embryodiagnostik är förresten den bästa man kan hitta i hela Ryssland.

Åh intressant! Jag måste kolla upp NGC. Vi är igång med AVA Riga men blivit tveksam till dem..
  • otilia74

Hej,
    Jag är ny här och hoppas jag kan hoppa in i tråden. Jag och maken är på väg till AVA kliniken i St Petersburg i slutet av juli/början av augusti för äggdonation. Här hemma i Sverige har vi gjort 3 IVF och 4 FET och vi har aldrig någonsin fått se ett plus på ett gravtest. 

Söker nu efter all tips ni har att ge oss när det gäller St Petersburg. Tips på billigt men bra boende? Vad ska man göra? Vad ska man se? Restaurangtips? Ja allt ni vill bidra med. :) 10 dagar är länge  så vi borde hinna med en del. 

Har ni även små tips och råd inför själva huvudorsaken till att vi åker dit så är det också välkommet. 
    Tack snälla på förhand!

Hoppas så innerligt att det är våran tur nu...

• tant rosa
    otilia74 skrev 2017-06-29 21:12:13 följande:

Hej,
    Jag är ny här och hoppas jag kan hoppa in i tråden. Jag och maken är på väg till AVA kliniken i St Petersburg i slutet av juli/början av augusti för äggdonation. Här hemma i Sverige har vi gjort 3 IVF och 4 FET och vi har aldrig någonsin fått se ett plus på ett gravtest. 

Söker nu efter all tips ni har att ge oss när det gäller St Petersburg. Tips på billigt men bra boende? Vad ska man göra? Vad ska man se? Restaurangtips? Ja allt ni vill bidra med. :) 10 dagar är länge  så vi borde hinna med en del. 

Har ni även små tips och råd inför själva huvudorsaken till att vi åker dit så är det också välkommet. 
    Tack snälla på förhand!

Hoppas så innerligt att det är våran tur nu...

Hej!
    Vi är också på väg till St Petersburg för äggdonation., vi har redan vart ner en sväng och då bodde vi på Nevsky hotel grand, det låg väldigt nära och bra till kliniken, men jag kan inte rekomendera frukosten där.
    Vi har tagit ett annat hotel den här gången,men har absolut kunnat bott på nevsky igen men avstått fukosten=) 
    Jag är dock fel person att fråga om resturanger o dyl för jag har noll koll på vad dom heter,vi åt i alla fall på Burger king några gånger och det funkar för mig=)
    Vi strosade bara omkring för det mesta,men nog finns det saker att göra, vi ska absolut hinna med nåt museeum nästa gång.

Hur har allt funkat för dig med medicinering, gynbesök, prover m.m och kontakt med koordinator/kliniken?
    Har ni valt donator själv?

Stort lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • otilia74
    tant rosa skrev 2017-07-04 11:47:16 följande:
    Hej!
    Vi är också på väg till St Petersburg för äggdonation., vi har redan vart ner en sväng och då bodde vi på Nevsky hotel grand, det låg väldigt nära och bra till kliniken, men jag kan inte rekomendera frukosten där.
    Vi har tagit ett annat hotel den här gången,men har absolut kunnat bott på nevsky igen men avstått fukosten=) 
    Jag är dock fel person att fråga om resturanger o dyl för jag har noll koll på vad dom heter,vi åt i alla fall på Burger king några gånger och det funkar för mig=)
    Vi strosade bara omkring för det mesta,men nog finns det saker att göra, vi ska absolut hinna med nåt museeum nästa gång.

Hur har allt funkat för dig med medicinering, gynbesök, prover m.m och kontakt med koordinator/kliniken?
    Har ni valt donator själv?

Stort lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
    Hej tant rosa,
    Svarade igår men jag verkar ha gjort något fel för jag ser inte mitt svar här nu. Skrattande

Vad kul att ni också är på väg till St. Petersburg snart. När bär det av för er? 
    Tack för tipsen du gav. 

Så här långt har allt funkat bra. Tycker kontakten med koordinatorn funkar jättebra och vi har även haft samtal med Dr Olga som ju pratar väldigt bra engelska. Jag har en fantastisk läkare här som till och med har lovat att komma in på jobbet och göra första ultraljudet under behandlingen trots att hon har semester då. När det gäller medicineringen fick vi lite problem med någon medicin som var helt slut i Sverige, men det verkar lösa sig med samma medicin i svagare styrka och så får jag köra dubbel dos istället. Sedan gäller det bara att lyckas få till schemat och ta alla mediciner på rätt dagar men jag har gjort en dagskalender där jag dag för dag har skrivit ner exakt vilka mediciner jag ska ta så jag tror att det ska gå bra. :) 

Vi har delvis valt donator själv. Vi skickade en liten lista på tre stycken som vi kunde tänka oss. Sedan fick donatorteamet tycka till. Det blev så lyckat att teamet, efter de först hade sett mina bilder från när jag var liten fick en specifik donator i åtanke och det var en av våra tre utvalda donatorer. Så vi valde henne helt enkelt. 

Hur går allt för er med medicinering, kontakter, gynbesök osv? 
    Har ni också valt donator själv eller helt tagit hjälp av donatorteamet? 

Varmt lycka till önskar jag er också!! <3
  • smurfen 11
    AnnaBlom skrev 2017-04-23 18:11:34 följande:

Vi har gjort lyckad ÄD vid NGC i St. Petersburg. Kommer själv från Ryssland och har fått veta lite mer om klinikens bakgrund via en väninna som jobbar i St Petersburg. Det var dom ledande läkarna från AVA som grundade NGC. Det betyder att NGC har den bästa personalen man kan hitta i staden. 
    Det går inte att hitta mycket information om kliniken på svenska därför att kliniken år så pass ny. Den är för tillfället billigare därför att de måste göra sig kända på marknaden. Nivån på deras embryodiagnostik är förresten den bästa man kan hitta i hela Ryssland.

Vet inte om du fortfarande är aktiv här, men är också nyfiken på NGC, då de verkar erbjuda samma som Ava Peter men mycket billligare.

Lyckades du på första? Gjorde du med färska eller frysta?

Har de donatorer med ganska skandinaviskt utseende?

Delar man ägg med annan mottagare i samma cykel?

Hjälper de till med visumansökan, det verkar riktigt krångligt...

Ligger det någorlunda nära flygplatsen?

Har varit inne på deras sida men fann inte all info. Så ursäkta att jag bombar dig med frågor:)
  • tant rosa
    otilia74 skrev 2017-07-05 13:53:42 följande:
    Hej tant rosa,
    Svarade igår men jag verkar ha gjort något fel för jag ser inte mitt svar här nu. Skrattande

Vad kul att ni också är på väg till St. Petersburg snart. När bär det av för er? 
    Tack för tipsen du gav. 

Så här långt har allt funkat bra. Tycker kontakten med koordinatorn funkar jättebra och vi har även haft samtal med Dr Olga som ju pratar väldigt bra engelska. Jag har en fantastisk läkare här som till och med har lovat att komma in på jobbet och göra första ultraljudet under behandlingen trots att hon har semester då. När det gäller medicineringen fick vi lite problem med någon medicin som var helt slut i Sverige, men det verkar lösa sig med samma medicin i svagare styrka och så får jag köra dubbel dos istället. Sedan gäller det bara att lyckas få till schemat och ta alla mediciner på rätt dagar men jag har gjort en dagskalender där jag dag för dag har skrivit ner exakt vilka mediciner jag ska ta så jag tror att det ska gå bra. :) 

Vi har delvis valt donator själv. Vi skickade en liten lista på tre stycken som vi kunde tänka oss. Sedan fick donatorteamet tycka till. Det blev så lyckat att teamet, efter de först hade sett mina bilder från när jag var liten fick en specifik donator i åtanke och det var en av våra tre utvalda donatorer. Så vi valde henne helt enkelt. 

Hur går allt för er med medicinering, kontakter, gynbesök osv? 
    Har ni också valt donator själv eller helt tagit hjälp av donatorteamet? 

Varmt lycka till önskar jag er också!! <3
    Tack!
    Vi åker i slutet av juli, början på augusti.
    Vad bra att allt funkar med medicin o dyl.

Vi ville välja donator själv, men alla vi valde va inte tillgängliga det datum vi hade inplanerat enligt behandlingsplanen, så vi tog hjälp av donatorteamet att välja ut en åt oss som kunde donera på utsatt tid.

Medicinering och kontakt med koordinatorn har funkat bra,jag fick all min medicin utskriven i ryssland när vi va där första gången...så en hel resväska med medicin blev det på hemresan Förvånad gynbesöken går också bra,men vi får åka ganska långt varje gång..de är svårt att få tag på nån som kan och vill hjälpa en,och speciellt sommartid,det är många som stänger då.
    Jag har 2 st undersökningar kvar innan det är dags så jag hoppas allt ser bra ut.

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?