• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Minlillaplutt
    Polly1 skrev 2016-09-11 18:47:27 följande:

Vad använder du för äl test? Tänkte prova denna månad men vet inte vilka jag ska beställa...

Om jag minns rätt så är de billigaste, från "testlagret "eller "billiga tester", av märket "Sofi"...

Men Hellsing rekommenderade tester från "gravtest"
  • Minlillaplutt
    Tellan81 skrev 2016-09-12 14:47:13 följande:

Har kollat lite. Jag döper den till Planerar eftersom BIM okt kommer bli nov och dec osv för vissa. Man behöver inte vara vänner men jag behöver era namn eller mailadresser. Jag gör gruppen hemlig. Då kan ingen hitta den eller se att ni är med och jag måste bjuda in alla som vill vara med. Ok?

Har skickat PM till dig :)
  • Fkvi
    Anonym (Blomma) skrev 2016-09-12 20:12:03 följande:

Ja, du ska inte ta acetylsalicylsyra såsom treo om du vill bli gravid, inte heller preparat med ibuprofen såsom ipren eller ibumetin. Det kan hindra ägglossningen. Paracetamol såsom panodil och alvedon är okej att ta.

www.treo.se/fragor-svar/

www.1177.se/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ska-jag-undvikaibuprofen-om-jag-vill-bli-gravid/

Tack som tusan! Inge mer Treo för mig dårå :) ska bara ta paracet som jag tog igår om jag har för ont någonstans
  • Anonym (Blomma)
    Fkvi skrev 2016-09-12 21:27:49 följande:

Tack som tusan! Inge mer Treo för mig dårå :) ska bara ta paracet som jag tog igår om jag har för ont någonstans

Varsågod
  • jessi84

Hej.

Hoppar in här.

Är en tjej på 32 år och som nu ska försöka få till ett syskon till lillkillen på 1,5 år.

Började äta p-piller när killen var 8 månader och avslutade det den 17:e augusti. Jag fick den idag (tog 2 ipren mot magister men ska inte ta något mer). Enligt womanlog så har jag Äl 26:e och Bim 10/10. Får se om det stämmer. Jag kände inte av äl tidigare så får se om man känner något nu.

Förra gången tog det bara 2 månader innan man blev gravid så hoppas på lika snabbt denna gång men det vet man ju inte. Vet inte om det är skillnad nu när man varit gravid.

Har inte tänkt ta något extra eller så eller ta äl tester.

Vill ha en bebis till :)

Följer gärna med er i Fb gruppen :)

• Tellan81

Du är så välkommen så! Skicka meddelande med ditt namn på fb så lägger jag till dig som vän och sen i gruppen

• Gullan8212
    Tellan81 skrev 2016-09-13 06:47:31 följande:

Du är så välkommen så! Skicka meddelande med ditt namn på fb så lägger jag till dig som vän och sen i gruppen

Skriver till dig också i PM :)
  • Cfmilla
    Tellan81 skrev 2016-09-12 13:46:18 följande:

Är det några som är sugna på att starta en privat/sluten Facebookgrupp så man lättare kan följa hur det går för alla och svara direkt under nåns inlägg och få aviseringar? Känns så svårt här iaf när man går in via mobilen

Jag är gärna med! Hur gjorde man??
  • Hellsing
    Cfmilla skrev 2016-09-13 12:57:05 följande:
    Jag är gärna med! Hur gjorde man??
    Man skickar ett privat meddelande till Tellan81 med facebooknamn så lägger hon till en :)
Svar på tråden Bim oktober 2016