• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Guffy78

Här känner jag att Mens är på ingång och Bim är runt 7-10 oktober.

• Guffy78
    melinalium skrev 2016-09-02 18:14:27 följande:

Min man fick virus förra månaden, men samtidigt så uteblev min ÄL så det blir vårt första försök den här månaden. Har regelbunden cykel på 28 dagar och känner alltid när jag har ÄL. Så det kändes lite konstigt när den inte kom och så fick jag mellanblödningar. Vet inte alls vad det beror på. Men nu är vi redo och hoppas att vi inte får några hinder den här månaden! Väntar mens den 9 september och BIM den 7 oktober. Så himla spännande att få se alla som plussar!

Jag känner igen det här med mellanblödningar . Haft det ett par ggr själv. Det är ok några enstaka ggr dock ska kollas upp om det händer för ofta. Sedan finns det ÄL blödning som inträffar precis innan ÄL eller under ÄL . Då är man extra fertil- släpper rejält ägg dom orsakar blödning. Hoppas ni får ett fint plus.
    Micka! skrev 2016-09-04 09:42:03 följande:

Hoppas ni andra blir gravida och får junibebisar, jag

verkar vara gravid, tog ett test idag, var svagt, tar ett nytt om 3 dagar! Hoppas bara att allt står rätt till.

Har din spottings upphört nu? Hoppas att testen stegrar fint då.
  • Guffy78
    FlikkanM skrev 2016-09-04 17:09:32 följande:

Hoppar gärna med här!

Har precis avslutat behandling för att återställa allt efter ett upptäckt MA i v 10+3. Så vi tänkte sätta igång igen i oktober, invänta en mens i september och sen köra, om allt ser bra ut efter återbesöket till gyn på fredag.

Ska medvetet försöka hoppa över september vilket känns och låter super konstigt men måste väl ge livmodern en chans att återhämta sig.

Ska fråga läkaren på fredag om hon ser hur äggstockarna ser ut så jag kan få ett hum om cykeln.

Så vet inte än när jag har BIM men hoppas det tar sig direkt :)

Det brukar gå fint om man har varit gravid precis då är kroppen extra mottaglig till graviditet. Beklagar MAt . Jag själv har annat problem- blir gravid ofta men kan inte behålla graviditet. Hoppas ni få ett fint plus i oktober.
  • Guffy78
    sofiapalesjo92 skrev 2016-09-04 19:17:20 följande:

Min mens kom i dag så nu hoppar jag in här nästa BIM är runt den 10 oktober

Då är vi på samma ruta:) min kom idag med. Ska försöka dock skynda på ÄL med rosenrot den gången. Provade munkpeppar och bidrottningsgele men ÄL kom iaf på cd 20.
  • Guffy78

Nu är det 4-E kemisk graviditet på raken avslutad så det är skönt. Fick blödning idag på ÄL+18 efter 10 dagar med svaga men synliga plus som blev aldrig starkare. Försök nr 26 och hoppas på stark plus nån gång. Men den kommer när den kommer. Utredning pågår så det är lungt för de hittar inget fel på mig.

• Guffy78
    Micka! skrev 2016-09-05 06:56:59 följande:

Tyvärr kom der rött blod igår, så jag tvivlar väldigt mycket på att det ska gå bra med den här graviditeten ! Ska ta ett test på onsdag, eller imorgon om jag inte orkar vänta!!!!

Jag har varit med om det precis. Man hinner knappt bli glad för plusset så kommer blödning men det kan ske inte kört för dig än. ...hoppas på det bästa
  • Guffy78

Grattis Micka! Vad skönt att den väntan är över och klar besked finns! Lycka till med graviditeten!

Själv har jag råkat ut för konstig sak som jag aldrig haft innan- min livmodertapp började ila då och då direkt efter blödning som har avtagit idag helt. Är lite orolig att inte alla rester av misslyckad graviditet är ute. Tappen känns konstig med- jätte svullen och kort. Blödde inte så mycket heller med tanke på att jag slutade med proggisar och trodde att jag skulle få rejäl blödning men inte bara 1,5 dagar . Bröstet började ömma också nu efter Mens och inte innan eller strax efter ÄL som det brukar . Väntar på ÄL om 10 dagar iaf - hoppas den dröjer inte längre.

• Guffy78
    Cfmilla skrev 2016-09-08 11:50:16 följande:

Oj så knepigt!? Ska du kolla upp det? Eller väntar du och ser?

Nej. Nu blev det bättre. Misstänker att det var Rosenrot som spökade. Kör denna cykel för att få tidigare ÄL.
  • Guffy78
    FlikkanM skrev 2016-09-11 18:56:30 följande:

Återbesöket hos gyn visade att det fanns rester kvar. Men 20:e september blir det skrapning. Sen fick jag klartecken att det var okej att prova på nytt att bli gravid efter 1-2 v efter skrapningen och är lovad ultraljud vid nästa graviditet om jag vill och är orolig.

Alltså fick en sån bra läkare som svara på alla mina frågor och ändå hade glimten i ögat. Helt underbar!

Trist med MAt men vilken tur att du fick bra läkare! Inte så ofta man stöter på en bra läkare nuförtiden! Hoppas att det går vägen efter skrapning då.
Svar på tråden Bim oktober 2016