• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • jessi84

Hej.

Mens slut igår så Äl 26/9 och Bim 10/10.

Hoppas det tar sig. Med pojken tog han sig på 2 månader efter pillerstopp. Nu har det gått 1 månad men kan ju vara helt annorlunda nu.

• Classon1

Hej!

Jag och min man har försökt skaffa barn i lite över ett åt nu! Vi har precis börjat vår utredning. Har bim 11/10, ÄL runt 27/9. Har varit och spolat äggledaren denna månad så hoppas det har gjort susen!

Lycka till ni andra!

• lisohl

Bim 16 oktober. Det blir fjärde försöket till ett syskon. Känner tydligt av äl med både molvärk och typiska flytningar. Men denna månad tänkte jag ändå testa med ägglossningstest för att lära mig bättre när själva ägglossningen sker. Har ingen aning om det är när jag har som mest molvärk och flytningar eller strax efter.

• Skoovde

Hej! Hoppar in här också!! Fick tidigt missfall i v.7 för en vecka sen o är mer än redo att försöka direkt igen. Hoppas kroppen återställer sig snabbt så jag kan ha koll på min cykel igen..

Är 23 år och försöker med första barnet. Detta blir vårt 4e försök.

• Marie14

Hänger på.

Vårt andra försök till andra barnet.

Vår första är 7 månader. Vi hoppas på att få syskon tätt!

Bim 4 oktober.

• Guffy78
    lisohl skrev 2016-09-17 13:04:12 följande:

Bim 16 oktober. Det blir fjärde försöket till ett syskon. Känner tydligt av äl med både molvärk och typiska flytningar. Men denna månad tänkte jag ändå testa med ägglossningstest för att lära mig bättre när själva ägglossningen sker. Har ingen aning om det är när jag har som mest molvärk och flytningar eller strax efter.

Rikliga rinniga flytningar kommer precis dag eller 2 innan själva ÄL dagen. När de upphör då ägget har släppt. Molvärk dock kan man ha precis innan, under ÄL och strax efter då äggstockar först jobbar på för att släppa ägg och sedan när ägget släpper blåsan spricker och vätska som rinner ut i buken orsakar det som vi kallar för molvärk ...
    Skoovde skrev 2016-09-18 22:31:25 följande:

Hej! Hoppar in här också!! Fick tidigt missfall i v.7 för en vecka sen o är mer än redo att försöka direkt igen. Hoppas kroppen återställer sig snabbt så jag kan ha koll på min cykel igen..

Är 23 år och försöker med första barnet. Detta blir vårt 4e försök.

Otur med missfall.. Jag har haft flera av dom dock senast vecka 6. Vet hur det tar mentalt på en. Hoppas att du blir snabbt gravid igen för det är lättare bli gravid direkt efter få kroppen är mest mottaglig för graviditet.
    Marie14 skrev 2016-09-19 10:47:26 följande:

Hänger på.

Vårt andra försök till andra barnet.

Vår första är 7 månader. Vi hoppas på att få syskon tätt!

Bim 4 oktober.

Hoppas det tar sig för dig snabbt. Vi har Bim samtidigt tror jag. Ungefär 3-4/10 .Kul att följas åt.
  • Guffy78
    Classon1 skrev 2016-09-17 08:21:56 följande:

Hej!

Jag och min man har försökt skaffa barn i lite över ett åt nu! Vi har precis börjat vår utredning. Har bim 11/10, ÄL runt 27/9. Har varit och spolat äggledaren denna månad så hoppas det har gjort susen!

Lycka till ni andra!

Har hört att många blir gravida efter spolning då man får fri passage för ägget- bättre förutsättningar iaf:) håller tummar( jag är på 26 försök och är under utredning med)
  • Fkvi

Hur går det för alla? Själv går jag snart in i min fertila period, har köpt ägglossningstester denna gång för att verkligen vara på den säkra sidan när ÄL sker!

• Polly1
    Fröken93 skrev 2016-09-16 14:05:36 följande:

Fick min mens idag, 2 dagar tidigt.. den kan hoppa så ibland.. Så blir ett nytt försök! Bim den 12 oktober! Håller tummarna denna gång..

De blir andra försöket för oss, jag veta att de kan ta tid de här men är tyvärr väldigt otålig.. :(

Samma sak för mig, andra försöket och BIM runt 10 oktober! Får hoppas detta är rätt månad! :)
  • FlikkanM

Imorgon blir det op, sen kan jag äntligen lägga denna tråkiga långa historia bakom mig och snart får jag mysa igen :)

Svar på tråden Bim oktober 2016