• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • celavie1

Ruvning är verkligen ingen barnlek. Jag är nu inne på dag 14 och tänkte testa på ruvardag 17 (20 dagar efter äggplock). En dag före ordinerat testdag. Usch är så nervös.....
    Progesteronet man tar är ju så förrädiskt. Man får alla möjliga graviditetssymptom och mensen kan vara frånvarande pga den. Därför är det omöjligt att gissa hur det gått. Har inte velat tjuvtesta tidigare som många gör eftersom jag tror det bara skulle göra mig mer nojjig. Nu vill jag bara att det blir söndag så jag kan få testet gjort. Vet någon hur länge man ska fortsätta med progesteronvaggisarna?

• Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-21 19:10:55 följande:
    I mitt första IVF försök fick vi bara ut ett ägg som inte befruktades så det blev ingen återföring. Nu är vi i försök 2. Fick som förra gången ut ett ynka ägg men det befruktades dock och sattes tillbaka som tredagars. Nu går jag och ruvar. Himla läskig period måste jag säga. Har testdag den 25/4 men kommer testa den 24 redan eftersom det är en söndag. Känns väldigt nervöst!!
    Det ger mig hopp att du fick ett litet guldägg som dessutom var tredagars. Ger mig hopp inför plock imorgon och ev återföring på måndag. Jag håller alla tummar för dig och tror på Dig!
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-21 19:36:25 följande:
    Det ger mig hopp att du fick ett litet guldägg som dessutom var tredagars. Ger mig hopp inför plock imorgon och ev återföring på måndag. Jag håller alla tummar för dig och tror på Dig!
    Tack goa du! Ja det verkar som det inte alltid är mängden ägg som avgör utan kvaliteten helt enkelt. Jag har ju inte haft någon blödning så jag hoppas ju på att lilla guldägget är kvar. Kan det bara försvinna utan att man får någon blödning tro?
    Jag kommer hålla tummarna så de vitnar i morgon för att det ska gå bra för dig i morgon! Kram
  • Lilly2013
    celavie1 skrev 2016-04-21 19:25:41 följande:

Ruvning är verkligen ingen barnlek. Jag är nu inne på dag 14 och tänkte testa på ruvardag 17 (20 dagar efter äggplock). En dag före ordinerat testdag. Usch är så nervös.....
    Progesteronet man tar är ju så förrädiskt. Man får alla möjliga graviditetssymptom och mensen kan vara frånvarande pga den. Därför är det omöjligt att gissa hur det gått. Har inte velat tjuvtesta tidigare som många gör eftersom jag tror det bara skulle göra mig mer nojjig. Nu vill jag bara att det blir söndag så jag kan få testet gjort. Vet någon hur länge man ska fortsätta med progesteronvaggisarna?

Usch ja. Jag är på dag 13 idag. Jag känner ju ingenting av progesteronet. Hade TD igår men väntar till på lördag och testa. BIM igår egentligen men det är nog crinonen som håller den borta.
  • Emmet1976
    Lotten skrev 2016-04-21 19:19:33 följande:
    Tack! Och detsamma :)

Vi plockade i tisdags, vi ligger lika då? :)
    :)
    Plockade i måndags och återförde i onsdags.
    Vi håller alla tummar, tår och tassar här hemma att vi ALLA hönor ;) som ruvar får den underbara valutan - en bebis!
  • Emmet1976

Någon som provat crinone tidigare och nu kör lutinus? Känner ni någon skillnad i hur kroppen reagerar? Kraftigare med sistnämnda?

• celavie1
    Lilly2013 skrev 2016-04-21 19:54:13 följande:
    Usch ja. Jag är på dag 13 idag. Jag känner ju ingenting av progesteronet. Hade TD igår men väntar till på lördag och testa. BIM igår egentligen men det är nog crinonen som håller den borta.
    Mår nästan illa av nervositet. Jag tar lutinus och vet inte om det skiljer från crinon. Jag har en massa symptom som sagt men det kanske beror på att jag går och känner efter. Vi får se i helgen under testet..........Obestämd
    Jag hoppas du plussar på lördag. Att du inte känner något behöver inte betyda något. Ofta känner man nog inget av en graviditet så tidigt. Är nog bara olika hur man reagerar på progesteronet.
  • Emmis84
    daisy80 skrev 2016-04-21 18:42:26 följande:

Hej! Ja, då ligger vi nästan lika. Jag ska göra ivf 1 nu, och väntar bara på att mensen ska komma igång. Igår och idag har jag haft bruna spottings, och lite menskänsla i magen, men den har inte kommit igång än, så vet ännu inte om första riktiga mensdagen kommer bli imorgon kanske? kan tillägga att jag egentligen har bim på söndag så om detta är mensen som är på G så är den extremt tidig. Vilket ju inte gör nåt i detta fall, vill ju komma igång så fort som möjligt :) Jag ska börja spruta med puregon på mensdag 2. Vilken spruta börjar du med? 

Ja vad roligt Då får vi följa varandra. Jag ska börja spruta med Gonal-F. Jag undrar vad skillnaden är mellan puregon o gonal.
  • linoa131
    celavie1 skrev 2016-04-21 19:25:41 följande:

Jag håller tummarna för dig och hoppas på det bästa

Vid misslyckat försök, hur länge dröjer blödningen egentligen? Det verkar aldrig ta slut här. Kommer det ännu mer sen när jag ska sluta med lutinus? Jag har frågat de 3 gånger om jag skulle avbryta behandlinen eftersom jag har mens men de tycker trots allt att det är meningsfullt att fortsätta. Jag har tappat all hopp nu med allt blod med finns det en liten chans att något utvecklas där så vill jag inte sabba det.
Svar på tråden IVF mars/april