• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Lotten

Finns det några studier på hur lång tid det kan ta för ägget att fästa efter återföring? :)

• Emmet1976
    Lotten skrev 2016-04-22 20:39:09 följande:

Finns det några studier på hur lång tid det kan ta för ägget att fästa efter återföring? :)

Lustigt! Jag satt nyss och googlade på det. Det jag fick fram var 6-7 dagar från uttaget...
  • Nicka

Nån som haft konstiga utslag som biverkning av Lutinus?
    Tydligen kan man få de,googlade :)
    Rädd att jag fått loppor eller att katten släpat in nån skit..
    "Hoppas" de är en biverkning.
    Sambon känner inte av nått.

• celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 10:42:19 följande:

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

Men!!! Det var ju fantastiska nyheter! Vad skönt och vad bra det gick. Nu hoppas vi på många befruktade ägg. Kram
  • celavie1
    Nicka skrev 2016-04-22 22:55:47 följande:

Nån som haft konstiga utslag som biverkning av Lutinus?

Tydligen kan man få de,googlade :)

Rädd att jag fått loppor eller att katten släpat in nån skit..

"Hoppas" de är en biverkning.

Sambon känner inte av nått.

Jag har inte fått några utslag tack och lov
  • Lilly2013

Här blev det minus nu på morgonen. Ville verkligen inte testa för jag visste längst inne att det inte blivit nått. Men med 2 perfekta embryon så hoppades man ju verkligen. Då var det till att spara ihop nya pengar till nästa försök. Känns som vi aldrig kommer få nått barn vad vi än gör. ????

• Regnbågsdröm
    Lilly2013 skrev 2016-04-23 07:33:46 följande:

Här blev det minus nu på morgonen. Ville verkligen inte testa för jag visste längst inne att det inte blivit nått. Men med 2 perfekta embryon så hoppades man ju verkligen. Då var det till att spara ihop nya pengar till nästa försök. Känns som vi aldrig kommer få nått barn vad vi än gör. ????

Oh. Lider så med er Det där är ju en stor anledning till att de inte borde benämna det som "perfekta embryon". Jag vet att jag blev ledsen när de vid vårt förra försök "bara" sa "det ser ut som det ska", för att jag läst om så många som fått "perfekt" och "jättebra". Men har insett i efterhand att det nog var just den läkaren som inte ville ge oss falska förhoppningar. Jag tror det är bra. Jag har en vän som jag lärt känna här på FL. Det embryo som var "av sämre kvalitet" var det som blev hennes dotter. De andra som var "perfekta" blev ingenting. Bara ett litet sidospår. Men du förstår. Stor kram till dig!
  • Emmet1976

Ånej. Beklagar. :(
  • Nicka

Så tråkigt :( lider verkligen med er.
    Skickar styrkekramar
  • celavie1

Så ledsen för din skull. Förstår att det känns supertungt nu. Jag hoppas verkligen ni snart är igång med ett nytt försök.
Svar på tråden IVF mars/april