• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-23 15:56:37 följande:
    Jag hoppas innerligt att ni får som ni önskar!
    Lycko-kram!
    Tack snälla du!
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 16:04:19 följande:

Ja, det är rätt illa. Men mest hänger det nog på om vi har två ägg över huvud taget känns det som. Är rädd att förlora alla. Den här väntan till insättning är så jäkla jobbig för oss, den absolut värsta med hela IVF-processen. Men det beror ju på att vi misslyckats här en gång. Det gör så ont att tänka på det.

Stort tack!

Lyckokram från mig inför i morgon!
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-04-23 13:42:41 följande:

Okej. Åh, spännande! Håller tummarna för dig! Testar du imorgon nu då? =)

Ja......(nervös och rädd)
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 14:22:22 följande:

Så fint att du ska testa imorgon celavie! Jag hoppas att både du och jag får fantastiska besked imorgon!

Ja måtte vi ha turen med oss :)
  • zasu
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 04:19:18 följande:

Jag förstår. Jag fungerar ju ungefär likadant. Fick ut fler (men omogna) ägg första försöket. Men båda gångerna har jag haft tre befruktade ägg. Första gången inget tillbaka, andra gången ett. Har inte så stort hopp för äggplocket jag ska iväg på nu, men är nog mest rädd. Håll gärna tummarna!

Hade du gjort fler försök då när du fick sätta in två? Jag hoppas vi ska ha två ägg kvar vid insättning så och att vi i så fall får sätta in båda.

Jag är 42 år så de sa ok till att återföra 2.

Lycka till imorgon!
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-24 00:04:32 följande:
    Lyckokram från mig inför i morgon!
    Tack finaste du! Mina lyckokramar går till dig också. Idag ska bli en glädjens dag för oss båda. Det bara måste bli så!

Jag vaknar av mig själv vid 5 och har panik. Är så rädd för att de ska ringa i bilen på väg dit och säga att allt är över. Vill inte uppleva det igen. Avskyr detta. Nu vill jag bara ruva
  • Lotten

Hur länge har ni haft ont i äggstockarna efter äggplock? Tycker att jag fortfarande har ont. Plockade i tisdags.

• anki75

Hej igen!
    Jag har inte varit här inne på ett tag, försökt fokusera på annat. Försökt läsa ikapp lite =) Håller tummarna för er Celavie1 och regnbågsdröm.

Jag har gått igenom ännu ett ivf (nr2) och fick en fin blastocyst tillbaka 11/4. (Läkaren hade funderat fram o tillbaka om dom skulle sätta in 2 st, men tyckte det var högrisk att göra det.)  Fick inga rosa eller bruna spottings en enda gång (som jag fick flera gånger förra gången) så denna gången kändes det hoppfullt. Men så fort jag slutade med lutinuset så fick jag blödning dagen efter, och idag testade jag minus.

Fast denna gång fick jag även 2 blastocyster till frysen, så det var en lättnad. 

• 13Juli
    Lotten skrev 2016-04-24 06:35:24 följande:

Hur länge har ni haft ont i äggstockarna efter äggplock? Tycker att jag fortfarande har ont. Plockade i tisdags.

Jag plockade oxå i tisdags. Jag känner av äggstockarna. Speciellt om jag hostar. Men det kunde ju ta några dagar sa min läkare.

Nu hoppas jag att vårt 4 celliga ägg vill stanna.
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 06:15:57 följande:
    Tack finaste du! Mina lyckokramar går till dig också. Idag ska bli en glädjens dag för oss båda. Det bara måste bli så!

Jag vaknar av mig själv vid 5 och har panik. Är så rädd för att de ska ringa i bilen på väg dit och säga att allt är över. Vill inte uppleva det igen. Avskyr detta. Nu vill jag bara ruva
    Det kommer gå så bra så ska du se. Hur dags blir återföringen? Kram
Svar på tråden IVF mars/april