• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • zasu
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-21 06:19:33 följande:

Välkommen tillbaka. Håller tummarna för ditt nya försök. "Kul" (missförstå mig rätt!) med någon liksom jag som tar maxdos från början. Inte så ofta jag stöter på det. Hur såg allt ut ett förra försök? Hoppas det går bättre nu i alla fall

Förra gången fick jag bara ut 4 ägg, 2 befruktades och återfördes efter 2 dagar. Ingen gravidet.

Tidigare (för 1 år sen) har jag svarat mycket bättre och fått ut 11 resp 8 ägg. Min ålder och det senaste resultatet är nog anledningen till maxdosen.
  • daisy80
    Emmis84 skrev 2016-04-21 21:18:13 följande:
    Ja vad roligt Då får vi följa varandra. Jag ska börja spruta med Gonal-F. Jag undrar vad skillnaden är mellan puregon o gonal.
    Ja då följs vi åt :) Jag vet inte skillnaden mellan dessa, de är nog snarlika? Olika kliniker kanske har olika preparat som "standardval" eller nåt :)
  • Regnbågsdröm
    zasu skrev 2016-04-21 22:28:10 följande:
    Förra gången fick jag bara ut 4 ägg, 2 befruktades och återfördes efter 2 dagar. Ingen gravidet.

Tidigare (för 1 år sen) har jag svarat mycket bättre och fått ut 11 resp 8 ägg. Min ålder och det senaste resultatet är nog anledningen till maxdosen.
    Jag förstår. Jag fungerar ju ungefär likadant. Fick ut fler (men omogna) ägg första försöket. Men båda gångerna har jag haft tre befruktade ägg. Första gången inget tillbaka, andra gången ett. Har inte så stort hopp för äggplocket jag ska iväg på nu, men är nog mest rädd. Håll gärna tummarna!

Hade du gjort fler försök då när du fick sätta in två? Jag hoppas vi ska ha två ägg kvar vid insättning så och att vi i så fall får sätta in båda.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-21 19:51:44 följande:
    Tack goa du! Ja det verkar som det inte alltid är mängden ägg som avgör utan kvaliteten helt enkelt. Jag har ju inte haft någon blödning så jag hoppas ju på att lilla guldägget är kvar. Kan det bara försvinna utan att man får någon blödning tro?
    Jag kommer hålla tummarna så de vitnar i morgon för att det ska gå bra för dig i morgon! Kram
    Jag sätter stort hopp till dig! Håller alla tummar! Blödning kan ju komma senare också, kroppen blir ju lite märklig av det här. Men förhoppningsvis ska du inte blöda mer förrän en bebis ska ut Det håller jag i alla fall tummarna för!

Snart ska vi sätta oss i bilen och köra iväg på äggplock. Håll tummarna hårt idag!
  • Lilly2013

Vi har haft 7-8 ägg båda gångerna men bara 2 som blivit befruktade. Denna gång var hälften omogna. Så tyvärr inga till frysen. Tradigt att behöva starta om helt varje gång. Vi provar nog bara en gång till sen ÄD istället. Åldern stiger och pengarna försvinner med detta.
    Har ni som fått minus fått mens innan ni slutade med progesteronet??

• Sarah32

Stort lycka till idag! Kramar

Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 04:21:08 följande:

Jag sätter stort hopp till dig! Håller alla tummar! Blödning kan ju komma senare också, kroppen blir ju lite märklig av det här. Men förhoppningsvis ska du inte blöda mer förrän en bebis ska ut Det håller jag i alla fall tummarna för!

Snart ska vi sätta oss i bilen och köra iväg på äggplock. Håll tummarna hårt idag!

• Regnbågsdröm

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

• daisy80
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 10:42:19 följande:

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

Hurra hurra! håller tummarna så hårt det går!! 
  • Nicka

Å va roligt med goda nyheter :)
    Håller nu tummar och tår för att befruktningen går finfint!!
    Kram
  • Emmet1976

Underbart! Önskar er all lycka som går att önska!
Svar på tråden IVF mars/april