• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-04-20 20:12:28 följande:

Hej! Hoppar in här =) Ska snart dra igång IVF 2 efter ett missfall efter IVF 1! Spännande!

Välkommen stajlish, minns dig från tidigare grupper! Beklagar ditt missfall.. Var det sent? Håller tummarna för dig!
  • Emmet1976
    linoa131 skrev 2016-04-20 19:32:58 följande:
    Önskar dig allt jag kan att det ska lyckas
    Tack så hjärtligt!
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:18:24 följande:

Ägglossningssprutan tagen! Ovitrelle är redan barnleken sprutmässigt om man jämför med menopuren. Nästan pinsamt enkelt Så nu är det gjort! Nu är det medicinfri dag imorgon sen äggplock på fredag

Massa lyckosparkar!
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:19:16 följande:
    Välkommen stajlish, minns dig från tidigare grupper! Beklagar ditt missfall.. Var det sent? Håller tummarna för dig!
    Tack! Minns dig med =) Nej, inte så sent.. v.10 :/ Var ingen rolig upplevelse kan jag säga.. men men, vi är glada att vi faktiskt kan bli gravida iallafall.. o nu tar vi nya tag i rond 2! =) Dags för äggplock för dig förstod jag på tidigare inlägg här?
  • 13Juli
    Emmet1976 skrev 2016-04-20 19:04:18 följande:

Då var det dags för mig att ingå i sällskapet ned den plågsamma väntan...

Idag var det återföring. Av sju ägg blev 4 befruktade efter 2 dagars odling.

Två embryo (en 4cells och en 5cells) är nu placerade i mig samt ett odlas vidare för ev frysning. Ett trött åkte i sophinken då fet bara delats en gång. TD 6 maj.

Jag ska återinföra i morgon. 4 av 10 blev befruktad.

Väntan är jobbigast.

Lycka till!
  • 13Juli

Ägglossningssprutan tagen! Ovitrelle är redan barnleken sprutmässigt om man jämför med menopuren. Nästan pinsamt enkelt Så nu är det gjort! Nu är det medicinfri dag imorgon sen äggplock på fredag

Lycka till!
  • BK1986
    stajlish skrev 2016-04-20 20:12:28 följande:

Hej! Hoppar in här =) Ska snart dra igång IVF 2 efter ett missfall efter IVF 1! Spännande!

Välkommen! Känner också igen dig sedan tidigare tråd. Beklagar verkligen missfallet. Det är tungt. Hoppas att det får gå vägen denna gång!
  • BK1986

Heja! Bra jobbat. Hoppas att ÄP får gå bra. :)
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-04-20 20:23:25 följande:
    Tack! Minns dig med =) Nej, inte så sent.. v.10 :/ Var ingen rolig upplevelse kan jag säga.. men men, vi är glada att vi faktiskt kan bli gravida iallafall.. o nu tar vi nya tag i rond 2! =) Dags för äggplock för dig förstod jag på tidigare inlägg här?
    Hemskt. Men som du säger - ni kan bli gravida! Försök se det som något positivt mitt i allt det jobbiga. Håller tummar!

Ja, dags för ÄP på fredag. Har varit lite rörigt och tufft och det var nära att vi fick avbryta. Så har svårt att känns mig hoppfull inför plocket. Men nu inser jag att jag inte kan göra mer än att förlita mig på läkarna nu. Nu har jag gjort det jag ska liksom.
  • Lilly2013

Lycka till med ÄP.
    Här är jag på Ruvardag 12 och egentligen vår TD men jag väljer och vänta till i helgen. Ingen mens i sikte iallafall men heller inga andra symtom. Är i och för sig uppe på toa flera gånger per natt men det har jag varit redan de första dagarna.
    Tror inte mensen kom fören ett par dagar efter jag slutat crinonen sist.
    Jag tar ju progesteron, trombyl, Innohep och prednisolon så vet ju inte hur den blandningen påverkar. Går oxå på akupunktur 1 gång i veckan sen 2 månader tillbaka.

Svar på tråden IVF mars/april