• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • linoa131
    Lixom skrev 2016-04-18 21:42:35 följande:

Ja, nåt konstigt känns det som när så många får omväxlande "besked"....... Åh vad jag önskar alla, och mig själv, lyckan att det ska gå bra....

Linoa131 & ivfbullen >, känns som jag nu får väldigt likadant. Ganska mycket mörkrosa flytningar hela dagen idag. Det är skitsvårt att pendla mellan nån slags hopp som hänger kvar, och känslan samtidigt av att allt är över denna gång...

Ska fortsätta med lutinus, för min klinik sa att det ändå kan gå väl...

Celavie1 > håller så med om dina ord...

Tack alla för att ni finns här, oavsett "var" vi befinner oss...

nu har jag på något vis accepterat de rosa tjocka flytningarna. Det blev som igår men har inte än gott över till riktiga mens. Idag har jag haft väldigt ont i huvudet och är extremt trött sen igår. Tyvärr har jag lyckats hamna i en situation där jag inte vet längre vad jag ska tro och kommer vara tufft om mensen kommer på riktigt . Det är så mycket mer påfrestande psykiskt än vad jag trodde. Känns ändå skönt att inte vara ensam i det stadiet.
  • Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-04-19 19:52:10 följande:
    Vart kommer ni att gå när ni går via landstinget?
    IVF-kliniken på Sankt Görans
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-19 19:46:08 följande:

Idag damp "gratisgångerna" ner. :)
    Vi har kommit fram i IVF-kön i Stockholm via landstinget efter åberopad vårdgaranti. :)
    Efter att ha läst alla tråkigheter här så har min förväntan sjunkit kraftigt på att vårt första nu pågående IVF-försök ska lyckas (privatfinansierad). Återföring imorgon em.
    Nu vet jag att jag har tre försök kvar närmaste tid innan det är dags att öppna plånboken igen och gneta.

Fast.. Har ni redan börjat privat/självbekostat menar du? Och ska nu få gratisförsök? Så funkar det väl inte? Trodde inte jag.
  • ivfbullen

Så har jag gråtit och sovit. Vaknade och blodet var borta. Får se om den kommer igång igen.
    Tänker inte ta Fermanest och Lutinus ikväll med tanke på att jag fick "Inte Gravid" tidigare idag. Kliniken vill ändå att jag ska testa imorgon så imorgon gör jag det med Clearblues digitala bara för att de vill det. Vet ju redan svaret... inte bara på svenska utan även på finska...

Tack till er alla som har hört av sig! <3
    Önskar alla lycka till vidare på denna IVF-resa.
    Får se om jag kommer att orka skriva här mer. Kommer att fortsätta blogga ett tag till, kanske jag tittar till här för att se hur det går för er andra <3

• Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-19 20:19:16 följande:
    Fast.. Har ni redan börjat privat/självbekostat menar du? Och ska nu få gratisförsök? Så funkar det väl inte? Trodde inte jag.
    Varför skulle det inte funka så? :) Vill man betala privat under tiden du är i kön så är det upp till dig. Vår läkare som remitterade rekommenderade oss att köra privat i väntan på kön. Mitt tomglas håller på att rinna ut då jag fyller 40 i höst så jag har bråttom. Vi hade inte påbörjat vårt privata IVF när vi fick fylla i och returnera lappen till Huddinge.
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-19 20:26:37 följande:
    Varför skulle det inte funka så? :) Vill man betala privat under tiden du är i kön så är det upp till dig. Vår läkare som remitterade rekommenderade oss att köra privat i väntan på kön. Mitt tomglas håller på att rinna ut då jag fyller 40 i höst så jag har bråttom. Vi hade inte påbörjat vårt privata IVF när vi fick fylla i och returnera lappen till Huddinge.
    Ja, det låter ju logiskt när du säger det. Aldrig hört det bara.
  • CJ1
    Emmet1976 skrev 2016-04-19 19:46:08 följande:

Idag damp "gratisgångerna" ner. :)
    Vi har kommit fram i IVF-kön i Stockholm via landstinget efter åberopad vårdgaranti. :)
    Efter att ha läst alla tråkigheter här så har min förväntan sjunkit kraftigt på att vårt första nu pågående IVF-försök ska lyckas (privatfinansierad). Återföring imorgon em.
    Nu vet jag att jag har tre försök kvar närmaste tid innan det är dags att öppna plånboken igen och gneta.

Precis samma hände mig. Gjorde en IVF + FET som vi betalade privat. Några dagar efter jag fick brevet från landstinget plussade jag så tror det betyder tur!
    Glad Lycka till!
  • Emmet1976
    CJ1 skrev 2016-04-19 20:30:30 följande:
    Precis samma hände mig. Gjorde en IVF + FET som vi betalade privat. Några dagar efter jag fick brevet från landstinget plussade jag så tror det betyder tur!
    Glad Lycka till!
    Och där gav du mig rysning över hela kroppen och lite tåriga ögon av hopp. Tack!! Hoppas vi har samma tur. En annan grej, om man ska vara lite vidskeplig, är att de fick ut samma antal ägg som mitt lyckonummer jag haft sedan barnsben (7).
Svar på tråden IVF mars/april