• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-18 13:35:11 följande:
    Ok, men då håller vi tummarna för att det löser sig bra ändå!
    Tack snälla, ja det hoppas vi på. Kan inte göra annat.
  • Lixom

EN morgon fick jag iallafall vakna helt lycklig för det positiva graviditetstestet igår. Idag kom bruna flytningar, rosa flytningar, nu mer och mer. Antar det är kört för mig med.. . Har gråtit massor nu.

Hejar på er som är vid äggplock & ET.

Lider med alla andra som fått blödning...

Kram.

• Lixom

Regnbågsdröm >Vad bra att du får göra äggplock, hejar på dig

• Regnbågsdröm
    Lixom skrev 2016-04-18 16:57:14 följande:

EN morgon fick jag iallafall vakna helt lycklig för det positiva graviditetstestet igår. Idag kom bruna flytningar, rosa flytningar, nu mer och mer. Antar det är kört för mig med.. . Har gråtit massor nu.

Hejar på er som är vid äggplock & ET.

Lider med alla andra som fått blödning...

Kram.

Fan, lider med dig <3
    Jag förstår inte det här. Känns som att det är flera här den senaste tiden som fått positiva test, men sedan börjat blöda och så har resan tagit slut..? Hemskt.. Jag förstår det inte. Testar ni väldigt tidigt? Eller är det här på riktigt värsta otursgruppen?

Ska vi uppdatera listan lite? Vill någon lägga in och redigera min lite? Lägga till ÄP 22 april. (Byt ut där det står vecka 16 då eller vad fasen det stod innan)
  • Regnbågsdröm
    Lixom skrev 2016-04-18 16:58:42 följande:

Regnbågsdröm >Vad bra att du får göra äggplock, hejar på dig

Tack fina du! <3
  • CJ1
    ivfbullen skrev 2016-04-17 20:16:02 följande:

Linoa131 - sitter nu i samma båt. Ruvardag 11 och nu har jag blött sedan mitt på dagen :( är helt sönder och tänker inte köra fler ivf. Orkar inte mer

Nej! Så ledsamt! Många styrkekramar
  • minipeach

Fan, rosa flytning på lutinuspinnen idag, ruvardag 11. Har mensvärk också och ett enormt katastroftänk, vill bara grina!

• CJ1
    Sjöblomman skrev 2016-04-17 21:43:39 följande:
    Åh nej! Är så ledsen för din skull! <3

Bryt ihop och kom tillbaka när du orkar! Jag lovar, du kommer att få orken och hoppet tillbaka! <3

Jag började blöda nu ikväll. Ska boka ett möte med vår läkare och sen ta en paus till i höst. Min kropp behöver vila och jag behöver mitt liv en stund!
    Så tråkigt Sjöblomman! Önskar dig en riktigt härlig sommar så att du riktigt får laddat batterierna. I höst är det din/er tur.

• CJ1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 11:02:26 följande:

GODA NYHETER. En uppdatering. Det vore att ta i att kalla det mirakel, men jag har positiva besked att komma med. Det blir plock för oss på fredag. Vi behövde inte avbryta. Det de misstänker är en polyp är fortfarande kvar, men de vill att vi går till plock. Jag måste lite på min klinik i det här läget. Är den misstänkta polypen kvar vid plocket sen så får de eventuellt tänka om inför insättning. Men det tar vi då. Nu blir det i alla fall ett plock, vilket jag absolut inte har kunnat drömma om sen de negativa beskeden i onsdags. För första gången på väldigt länge lämnar jag kliniken med ett leende.

Sen är jag orolig för fredagsplock, då vi i det läget i så fall får insättning på dag 3. Våra ägg har aldrig överlevt så länge innan. Men ska försöka tänka bort den oron, även om det är svårt.

Ett steg framåt. Kram till alla!

Härligt!! Håller tummarna för er på fredag!
  • CJ1
    linoa131 skrev 2016-04-18 12:34:39 följande:

Emmet1976,celavie,liksom och ivfbullen, och alla andra, tack för eran uppmuntran och tröstande ord som värmer i den tuffa stunden. Blodet kommer bara mer ochmer tyvärr.

Emmet1976 jag hoppas din plock gick bra, ivfbullen, jag är jätteledsen att läsa ditt inlägg . Liksom jag önskar dig all bästa med din graviditet, och all möjliga framgång till alla här. justnu kkänner jag mig tom,ingen ork, ingen lust. får bara fokusera på turen att ha en så underbar sambo. Lycka till allihopa

Många kramar! Snart är det din tur!
Svar på tråden IVF mars/april