• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • ivfbullen

Välkommen Lilly2013!

Håller alla tummar och tår för att det är er tur <3

Det med symptom kan vara olika från individ till individ och gång till gång. På min första graviditet (blastocyst) hade jag symptom direkt. Tyvärr slutade det i MA. På nästa försök (ostimulerad FET blastocyst) bestämde sig min hjärna för att lura mig och skengraviditet var ett faktum. Illamående, brösten ömmade, trött, kissnödig oftare, you name it! På testerna visade det negativt och mensen var sjukt försenad. På VUL kunde man inte se någon graviditet och då gav min hjärna upp. Dagen efter kom mensen...

Nu på försök 3 med stimulerad FET (fryst blastocyst) har jag inte haft ömmande bröst eller snurrighet. Bara trötthet och lite mensvärk. Fick en blödning efter samlag i fredags (efter att jag tjuvtesta timmarna innan och fick pluss). Idag testade jag igen och fortfarande positivt. Detta ger mig ändå inte en säkerhet om att missfall inte sker eller håller på. Det återstår och ser. Så ja, det kan vara så olika för olika individer det med symptom.

En vän till mig kände inga symptomer fram tills vecka 14.... Hon får sin bebis i juli och allt står bra till

• ivfbullen
    linoa131 skrev 2016-04-17 09:46:52 följande:

Testade du idag och fick positivt igen? Isf är det ju väldigt roligt att läsa . då är allt i sin ordning.

Ja jag testade idag igen och den var fortfarande positiv :) ja jag tar det än så länge som ett bra tecken och ska nu inte testa mer fram tills vår officiella testdag som är på onsdag :) visar det negativt så har jag iallafall fått vara lugn och lycklig i 3 hela dagar :)
  • ivfbullen
    linoa131 skrev 2016-04-17 09:40:39 följande:

Tack, det behövs ... Jag känner mig negativ idag. Mensen borde komma snart, min sambo åker på semester hela nästa vecka, och jag ska vara tvungen att ta min blodförtunnande spruta aldeles själv .

Ibland måste man få känna sig negativ och nere. Tror det ger en styrka sen att resa sig med mer krafter. Även om det är tufft.

Så jobbigt att du ska vara själv då :( Tycker du det är lättare när han sticker dig?
  • linoa131

Ja, jag har aldrig velat sticka mig, jag får skräck för bara tanken av det. Jag gillar såklart inte heller när han gör det men man måste ju. Ibland får man bara anpassa sig. Jag kan inte hålla honom vid mig varenda kväll för att ge mig sprutan. Ibland behöver han också fly verkligen för att återhämta sig och orka med mer.den sprutan ska jag jag ta under hela graviditeten om det skulle lyckas. Och det gör jag med glädje om det är priset för att få ett efterlängtat barn.

• Lixom

Igår fick jag ganska mycket mörkrosa flytningar, som jag brukar få precis innan mens. Trodde att det var kört... Imorse testade jag, på dag 13 efter ET....höll tummarna hårt medan jag väntade på resultatet. Det var positivt! Är så himla glad!

Håller tummarna för alla här så väldigt mycket!

• Lixom

Ivfbullen > Vad härligt att höra att det fortfarande visar positivt! Jag tror det kommer gå bra!

Lilly 2013 > Jag känner ingenting, känns precis som vanligt. Fryst/svettats på natten men inget jag hade uppmärksammat i vanliga fall.

Linoa131 > Du kommer fixa sprutorna galant tror jag, unna dig att verkligen känna dig modig & stark sen!

• Sarah32

Grattis! Underbart!

Lixom skrev 2016-04-17 11:59:52 följande:

Igår fick jag ganska mycket mörkrosa flytningar, som jag brukar få precis innan mens. Trodde att det var kört... Imorse testade jag, på dag 13 efter ET....höll tummarna hårt medan jag väntade på resultatet. Det var positivt! Är så himla glad!

• Sjöblomman

Åh grattis!!
  • Sjöblomman

Exakt samma hände mig igår kväll och imorse var det två små rosa prickar på Lutinuspinnen. Men ingenting mer. Nu ger du mig hopp! Men jag vågar inte testa förrän TD 20/4.

Har du mensvärk?
  • CJ1

TJOHOOOO! Stort Grattis. Är väldigt glad för din skull!!
Svar på tråden IVF mars/april