mini72 skrev 2016-04-15 16:12:31 följande:
Hej alla tappra, starka och coola kvinnor!
Nu har vi fått planen för nästa ivf-runda och vi startar med detsamma, dvs vi behöver alltså inte vänta in kroppen med en månad emellan försöken. I och med att vi inte kom så långt som till ET på andra försöket, så räknar kliniken det som avbrutet, och vi får göra det om igen.
Den här gången blir det långt protokoll, har haft två korta protokoll tidigare. Jag ska jag först ta Melatonin-tabletter varje dag och startar nu så fort e-receptet kommit in på Apoteket. Detta ska hjälpa kvalitéten på äggen. Vidare blir det nedreglering, som sker med en spruta (Proten Depot) som jag sätter en gång på första cyklusdag. Den enda sprutan räcker i 14 dagar och sen testas LH med blodprov, och om värdet sjunkit, får jag starta med sprutorna (Gonal F 350 och Menopur 150). Ett ungefärligt datum för äggplock är föreslaget runt mitten på juni.
För övrigt har jag startat en kostplan med massa sund och varierad mat. Fokuset där är att jag ska äta mindre socker och vetemjöl, samt mer av grönsaker som stödjer en hälsosam hormonnivå, broccoli, blomkål o.s.v.
Ser väldigt mycket fram till vad nu allt detta innebär!
Klem från Norge :)
Härligt! Då hamnar vi nog i fas. Skönt att höra att det är någon fler som kör direkt utan att det går en månad mellan. :) Prick samma för oss med två korta och nu långt också. :)
Ska försöka mig på det där med kostplan också. Just nu tycker jag fortfarande synd om mig själv så det får bli till veckan.
Hur känner du inför att börja på långa protokollet?