Fame skrev 2016-04-14 22:07:19 följande:
Samma för mig så vi är i samma fas, typ :) Jag har tagit suprecur mot endometrios innan, detta är min första IVF. Jag skriver rätt utförligt på min blogg, ivfknyttet.blogspot.se om du vill läsa mer.
Jag ska ta gonal-f och sen ovitrelle som ägglossningsspruta. Har hämtat ut alltihop nu, jäklar vilka priser! 2600 bara för en spruta, tur man får högkostnadsskydd.. Som jag förstår det ska jag fortsätta med suprecur tills nån gång när-det-nu-blir under processen med sprutor.
Jag hade hoppats på kort protokoll men eftersom jag inte hade haft blödning på ett år nu så tyckte de att jag borde byta slemhinnor (låter ju himla fräscht..) först. Sa de varför ni skulle ha långt? :)
Okej. Då vet du hur det funkar iallafall. :) Jag har inte fått min blödning från förra IVF:en än då det bara är en vecka sedan äggplocket. Så det är bara att vänta någon vecka till innan jag får börja. Ska försöka sova så mycket jag kan. ;)
Jo det är dyrt första gången! Tror hon på Apoteket sa att det skulle landa på drygt 10 000 för allt utan högkostnadsskyddet. Och det är bara medicinerna för en behandling!
Okej! Jag har kört två korta protokoll och båda gångerna har ungefär en tredjedel av äggen varit omogna. Läkaren sa att långa protokollet gav bättre mognadsgrad på äggen. Dessutom skulle jag få högre dos Menopur. Känns lite som att de vill få ut så många ägg de bara kan nu på vårt sista försök.
Ska kika förbi på din blogg. :)