• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Utflykt i verkligheten
    Lillajag86 skrev 2016-04-13 22:46:24 följande:
    Hej tjejer!
    Ville bara berätta att det inte blev någonting alls för oss denna gång. Av sju ägg blev endast två befruktade. Ett av dem hade min genetiska sjukdom och det andra hade inte utvecklats ordentligt och gick inte att analysera. Så ingen återföring alls. Är helt förstörd just nu... Vi kommer med största sannolikhet att få vänta till efter sommaren innan vi får försöka igen.
    Kram på dig! Passa på att njuta av sommaren och samla kraft och energi innan det är dags igen, är mitt tips. Ta hand om er!
  • Emmet1976

Hej tjejer!
    Ville bara berätta att det inte blev någonting alls för oss denna gång. Av sju ägg blev endast två befruktade. Ett av dem hade min genetiska sjukdom och det andra hade inte utvecklats ordentligt och gick inte att analysera. Så ingen återföring alls. Är helt förstörd just nu... Vi kommer med största sannolikhet att få vänta till efter sommaren innan vi får försöka igen.

:( Styrkekram med hopp om att ni nästa gång får det där guldägget. Stor kram
  • Sarah32

Var på ultraljud idag och fick tyvärr också negativa besked:( Jag har fått en cysta på ena äggstocken som har "ätit upp" alla hormoner och därmed förhindrat att några äggblåsor har bildats. Jag fick avbryta behandlingen och ska sedan invänta mens för att återigen påbörja det långa protokollet med tätare ultraljud. Skulle åkt till jobbet efter lunch, men lämnade in att jag kompar hela dagen, för här sitter jag nu med tårarna rinnande nerför kinderna.....

Ingenting är väl förvisso kört, men det är en sådan anspänning man bygger upp och all denna väntan! Jag blir smått tokig! Ja, alla här förstår nog:(

Hoppas att det går bättre för dig och att du inte tvingas avbryta:( Jag ska bryta ihop lite mer idag för att sedan ta nya tag att skapa ny energi att börja om. Kram till dig!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 16:39:03 följande:

Tack för kramen! Jag försöker andas till på måndag. Kan inte göra mer innan dess ändå. Men det är tungt. Fruktansvärt tungt. Vet inte vad jag vill eller vad jag känner längre. Allt blev bara obehagligt.

Håller tummarna för dig imorgon.

Kram!

• BK1986

Men usch så mycket tråkiga besked. Känner verkligen med er alla. Det är en sån besvikelse när man byggt upp hoppet inför en behandling. Stor kram på er!

• Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-14 11:42:58 följande:

Var på ultraljud idag och fick tyvärr också negativa besked:( Jag har fått en cysta på ena äggstocken som har "ätit upp" alla hormoner och därmed förhindrat att några äggblåsor har bildats. Jag fick avbryta behandlingen och ska sedan invänta mens för att återigen påbörja det långa protokollet med tätare ultraljud. Skulle åkt till jobbet efter lunch, men lämnade in att jag kompar hela dagen, för här sitter jag nu med tårarna rinnande nerför kinderna.....

Ingenting är väl förvisso kört, men det är en sådan anspänning man bygger upp och all denna väntan! Jag blir smått tokig! Ja, alla här förstår nog:(

Hoppas att det går bättre för dig och att du inte tvingas avbryta:( Jag ska bryta ihop lite mer idag för att sedan ta nya tag att skapa ny energi att börja om. Kram till dig!

Alltså vad fan. Jag blir så ledsen för dig. Och för oss alla. Förstår precis känslan, jag sitter fortfarande hemma och gråter efter beskedet igår. Troligtvis får väl jag också avbryta. Ska väl ske ett under annars tänker jag. Men ska försöka att inte tänka för mycket fram till på måndag även om det är svårt. De avbröt ju inte direkt i alla fall.

Lider med dig. Och finns här så gott jag kan. Får jag också avbryta så får vi följas åt igen sen, även om jag kanske hamnar efter med tanke på polypen och så <3
  • Sjöblomman

Hej tjejer!

Åh vad tråkigt att höra! KRAM
  • Sjöblomman
    Sarah32 skrev 2016-04-14 11:42:58 följande:

Åh nej! Inte ett till jobbigt besked. KRAM
  • Gummianka

Hej hoppar in här på tråden:)

Har gjort mitt första ivf den 24/3 blev dock ej något plus och inga ägg till frysen :'(.

Så nu är ev äp v. 22.

Nån som vart med om att först inte få nåra ägg till frysen och nästa gång fått till frys? Är så orolig för att inte få nåra denna gång heller. Vi fick tot 10 ägg varav 4 blev befruktade och ett av dem hade tydligen blivit dubbelbefruktat så de fick dom ta bort.

Nån mer därute?

Kram på er alla som kämpar!

• Regnbågsdröm
    Gummianka skrev 2016-04-14 13:43:38 följande:

Hej hoppar in här på tråden:)

Har gjort mitt första ivf den 24/3 blev dock ej något plus och inga ägg till frysen :'(.

Så nu är ev äp v. 22.

Nån som vart med om att först inte få nåra ägg till frysen och nästa gång fått till frys? Är så orolig för att inte få nåra denna gång heller. Vi fick tot 10 ägg varav 4 blev befruktade och ett av dem hade tydligen blivit dubbelbefruktat så de fick dom ta bort.

Nån mer därute?

Kram på er alla som kämpar!

Det är rätt vanligt att inte få några ägg till frysen, så det är du verkligen inte ensam om. Men det kan absolut skilja sig från försök till försök också. Likaså antalet ägg man får ut. IVF är ett lotteri med väldigt få storvinster tyvärr.
  • ivfbullen

Så många tråkiga besked här :(

Här kommer tyvärr ett till....
    Vi har gjort tabben att flytta från ett län till ett annan (pga jobb) under IVF behandlingen utan att tänka på att det påverkar vår IVF.. När vi fick reda på att vi inte får vara kvar i vår klinik om vi gör flyttanmälan så drog vi ut på det så länge det gick. Vi sålde inte huset direkt osv. Men givetvis gjorde vi en eftersändning på vår post så att vi inte går miste om den. Vad gör då skatteverket? Jo de folkbokför oss nu på vår nya adress utan att fråga oss först och så med ett beslut som ska gälla med omedelbar verkan!

Pratade med vår klinik idag och de kollade på folkbokföringen och yes, det stämde, skatteverket har bytt direkt. Så blir jag nu inte gravid med denna lilla embryo (är på ruvardag 8) så måste vi påbörja en ny resa med ny väntetid hos vårt nya län!

Är så sjukt ledsen!!!

Svar på tråden IVF mars/april