• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • ivfbullen

Tusen tack alla som lider med oss alla som kommit med tråkiga besked.
    Regnbågsdröm; stort grattis till din nyhet! Hela gruppen behövde lite mer positivt här <3

Jag vet inte mer vad jag ska tro hur det ligger till för oss. Fick inga blödningar på natten och inte på morgonen heller. Nu har det börjat komma igen så jag är i någon sorts limbo-mode. Jag har inte ork att orka bry mig mer.
    Det får bli som det blir.

• ivfbullen
    linoa131 skrev 2016-04-18 12:34:39 följande:

Emmet1976,celavie,liksom och ivfbullen, och alla andra, tack för eran uppmuntran och tröstande ord som värmer i den tuffa stunden. Blodet kommer bara mer ochmer tyvärr.

Emmet1976 jag hoppas din plock gick bra, ivfbullen, jag är jätteledsen att läsa ditt inlägg . Liksom jag önskar dig all bästa med din graviditet, och all möjliga framgång till alla här. justnu kkänner jag mig tom,ingen ork, ingen lust. får bara fokusera på turen att ha en så underbar sambo. Lycka till allihopa

oh vännen! Skickar dig så många kramar och tackar för att du ens orkar vara ledsen åt andra också trots att du genomgår sånt här nu. Det är otroligt vad vi alla kan hitta stöd i varandra trots att vi inte har setts. Det är mäktigt och det hjälper <3
    Stor kram och jag hoppas din ork och lust snart kommer tillbaka <3
  • ivfbullen
    Emmet1976 skrev 2016-04-18 13:10:30 följande:

Äggplock avklarat idag. 7 st ägg blev det. Återföring på onsdag. Känner mig oförskämt bra här hemma i soffan med morfinrester kvar i kroppen med nyintagen Citadon och lösgodis på det.

Sophiahemmet hade så bra service och mjuka omtänksamma och kommunikativa sköterskor och läkare. Eloge till dem. Låg och tänkte på vilket fantastiskt jobb de har, att känna att de tillför något så underbart varje dag, meningen med livet.

Vad härligt att höra!!! <3 Kram!
  • Utflykt i verkligheten
    Lixom skrev 2016-04-17 11:59:52 följande:
    Igår fick jag ganska mycket mörkrosa flytningar, som jag brukar få precis innan mens. Trodde att det var kört... Imorse testade jag, på dag 13 efter ET....höll tummarna hårt medan jag väntade på resultatet. Det var positivt! Är så himla glad!

Håller tummarna för alla här så väldigt mycket!
    Stort grattis!
  • Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 11:02:26 följande:
    GODA NYHETER. En uppdatering. Det vore att ta i att kalla det mirakel, men jag har positiva besked att komma med. Det blir plock för oss på fredag. Vi behövde inte avbryta. Det de misstänker är en polyp är fortfarande kvar, men de vill att vi går till plock. Jag måste lite på min klinik i det här läget. Är den misstänkta polypen kvar vid plocket sen så får de eventuellt tänka om inför insättning. Men det tar vi då. Nu blir det i alla fall ett plock, vilket jag absolut inte har kunnat drömma om sen de negativa beskeden i onsdags. För första gången på väldigt länge lämnar jag kliniken med ett leende. Sen är jag orolig för fredagsplock, då vi i det läget i så fall får insättning på dag 3. Våra ägg har aldrig överlevt så länge innan. Men ska försöka tänka bort den oron, även om det är svårt. Ett steg framåt. Kram till alla!
    Tjoho! Kram på dig!
  • Utflykt i verkligheten
    linoa131 skrev 2016-04-17 17:19:15 följande:
    Nu verkar min mens börja redan. Så tog den resan slut för mig. Det blev kort eftersom jag bara är på dag 11 men kanske är bättre så. Jag slapp undra länge i onödan.
    Nej vad jobbigt! Kram!
  • Utflykt i verkligheten
    ivfbullen skrev 2016-04-17 20:16:02 följande:
    Linoa131 - sitter nu i samma båt. Ruvardag 11 och nu har jag blött sedan mitt på dagen :( är helt sönder och tänker inte köra fler ivf. Orkar inte mer
    Massor med kramar till dig! Fy vad ledsen jag blir för din skull!
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-18 13:10:30 följande:

Äggplock avklarat idag. 7 st ägg blev det. Återföring på onsdag. Känner mig oförskämt bra här hemma i soffan med morfinrester kvar i kroppen med nyintagen Citadon och lösgodis på det.

Sophiahemmet hade så bra service och mjuka omtänksamma och kommunikativa sköterskor och läkare. Eloge till dem. Låg och tänkte på vilket fantastiskt jobb de har, att känna att de tillför något så underbart varje dag, meningen med livet.

Härligt! Ja, de är helt underbara hela gänget.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 11:22:41 följande:
    Tack vännen!

Nej, problemet är att de inte fryser direkt. De fryser bara på dag 5. Det gör mig ju också extremt orolig, för det känns som att det absolut inte kommer gå. Men ja, ska försöka tänka ett steg i taget nu och hoppas på det bästa på fredag.
    Ok, men då håller vi tummarna för att det löser sig bra ändå!
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-17 21:43:39 följande:
    Åh nej! Är så ledsen för din skull! <3 Bryt ihop och kom tillbaka när du orkar! Jag lovar, du kommer att få orken och hoppet tillbaka! <3 Jag började blöda nu ikväll. Ska boka ett möte med vår läkare och sen ta en paus till i höst. Min kropp behöver vila och jag behöver mitt liv en stund!
    Åh nej Sjöblomman! Kramar och allt styrka till dig! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF mars/april