• CJ1

IVF mars/april

Hej, Hoppas jag kan hoppa in här med.

Vi gör IVF/ICSI pga manlig orsak. Då jag är 39 år så underlättar väl inte det heller.

Vi har gjort en IVF kort protokoll i Jan/feb som blev minus och nu skall vi göra FET i ostimulerad cykel på torsdag. Har 2 st blastocyster i frysen. Är så nervös över att ingen skall klara upptiningen. Är det någon som vet om det är vanligt att de inte klarar upptining?

LYCKA TILL ALLA!

• CJ1

Tack Sjöblomma. Jag får helt enkelt hoppas på det bästa. Men nervöst är ju hela processen och alla moment.

Hej Lixom! Spännande med ÄP, torsdagen blir viktig för oss båda. Stort Lycka till!

• CJ1

Styrkekramar Regnbågsdröm...Lättare sagt än gjort att vara positiv. Känner som du vissa dagar. Det här är TUFFT för psyket.

Lycka till Sjöblomma och IVFsyskon!

• CJ1

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14.

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart kring 29 mars Gonal-F. Planerat plock v 14

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet.

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16.

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3.

Sarah32, 34 år. Försökt i 2 år, ingen grav. Första försöket, långt protokoll. Spraystart 20/3, planerat äggplock v. 16.

Lillajag86, 30 år. Första IVF försöket. Långa protokollet. Spraystar Synarela 1/3. Sprutstart Menopur 26/3. Beräknat äggplock v. 14.

Lixom, 39 år. Har gjort två inseminationer innan som inte lyckats. Första IVF försöket. Kort protokoll, ska göra ICSI. Sprutstart Gonal F 20/3. Äggplock 2/4.

CJ1, 39 år, Har gjort 1 IVF, kort protokoll som blev minus. Fet i ostimulerad cykel 31 mars.

• CJ1
    Ivfsyskon skrev 2016-04-01 13:18:06 följande:

Hur många är vi som ruvar? Några symtom? Jag är på ruvardag 6. Ömma bröst och lite känningar i magen. Men jag vet ju att Lutinus ger samma symtom. Igår efter toalettbesök fick jag jättekramp i magen. Var tvungen att lägga mig en stund på jobbet. Undrar vad det var!? Kanske tarmarna. Ont gjorde det i alla fall! :(

Jag är på rd 1. Satte in en fin femdagars blastocyst  igår. Såklart för tidigt för symtom, lite kramper och stickningar då och då. Gjorde ostimulerat FET så slipper graviditetsymtomen från Lutinus denna gången. Men känner mig ganska tom och nedstämd faktiskt. Vägen till insättning kände jag mig cool och förväntansfull men nu helt tvärtom.
    Lycka Till!
  • CJ1

Ivfsyskon; Det är fortfarande tidigt. Så inte säkert att det är misslyckat. När har du testdag?

Regnbågsdröm; Denna gång kommer guldägget! 

Ni som väntar på ägglossning och att börja spruta Lycka till!

Lixom; Håller tummarna på att dina 3 ägg skall dela sig fint. Lycka till imorgon.
    Du hade exakt samma utfall som mig och jag fick 3 fina blastocyster.

Själv är jag på RD 3. Har lite molande värk i magen, vänster sida som går ner i ljumsken, ibland känns det lite på höger.  Är rädd att man känner efter lite väl mycket och "hittar" på symtom. För mig är ruvarperioden jobbig med ångest. Dock kommer jag veta reda på onsdag/torsdag då det är bim.

• CJ1
    celavie1 skrev 2016-04-04 11:28:22 följande:

Vad roligt och läsa att så många går in i ruvarstadie!

Själv tar jag den snåriga vägen fram. De fick bara ut ett ägg. Precis som första gången. Känner mig arg just nu och sedan kommer det gå över i sorg. Får väl hoppas på mitt enda lilla ägg.

Det behövs bara ett enda guldägg! Detta är ditt! Håller tummarna.
  • CJ1

Är på rd 4 och känner efter i magen hela tiden. Är väldigt svullen och har molande värk. Kände starkt hugg i livmodern i fredags på lunchen när det borde ha fäst. (Har ju läst att man kan känna när det fäster) och idag googlade jag på tidiga graviditetstecken. Jag går också med i klubben för google förbud man blir galen annars.
    Jag kommer nog vänta med att testa till efter BIM i alla fall som kommer vara på rd 7. Då kommer jag veta ändå. Har dock inte så stora förhoppningar. Vågar inte hoppas...

Roligt att så många ruvar nu! Vi får hoppas på många glada utrop om plus här. Kämpa på alla!!

Kram till alla

• CJ1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-04 18:35:38 följande:
    Google-förbud är bra! Välkommen till klubben Sen är symptom-letande också dumt. För antar att du tar något progesteron? Jag fick sjukliga "gravidsympton" när jag tog Crinone under ruvningen. Så jag valde att inte analysera symptomen alls. Det gick faktiskt. Sen tyckte jag mig känna när mitt embryo fäste. Jag tror faktiskt fortfarande att det gjorde det, även om det inte stod "gravid" på testet sen. Jag tror att det fäste och sen gav upp. Kommer ju förstås aldrig veta. Men ruvardag 6 fick jag ett sånt där "hugg".
    Tackar Ja symtomletande är verkligen jätte dumt. Dock tar jag inget progesteron denna gången då jag gjorde fryst i ostimulerat cykel.  Är så glad att slippa Lutinus då jag fick typ alla biverkningarna som finns som också var grav.symtom. Det är riktigt jobbigt. Ja det kändes verkligen starkt, MEN är ju rädd att man hela tiden får det till något positivt i skallen. Det går ju inte att analysera för mycket. Det kommer ju visa sig till sist ändå.
  • CJ1
    Kopiera och klistra in i ett nytt meddelande. Använd inte citera-knappen. 

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16. 

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14. 

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart 26 mars Gonal-F. Äggplock 6/4. Återförande 11/4.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13. 

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod. 

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet. 

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08 

Nicka: snart 35 år. Ultraljud på måndag och Fet inplanerad på Tisdag.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet. 

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars 

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16. 

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3. 

Utflykt i verkligheten, 37 år. 2:a försöket. Kort protokoll. Återföring 30/3. Test 16/4. Sophiahemmet. 

Nella79. 37 år. 1:a försöket. Kort protokoll. Återföring 29/3. Testdag 13/4. Reproduktionsmedicin, Huddinge Karolinska.[/quote]

Lixom, 39 år. 1:a försöket (gjort två inseminationer tidigare). Kort protokoll. Återföring 4/4. Testdag 18/4. Vitanova, Köpenhamn.

Ivfbullen, 29 år. 3:e försöket Fermanest hormoner och Lutinus. FET 6/4. Ruvar. Testdag 20/4.
    ivfbullen.wordpress.com

CJ1, 39 år, 1 IVF, Kort protokoll. FET 31/3. Testdag 14/4
Svar på tråden IVF mars/april