• CJ1

IVF mars/april

Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-13 11:01:34 följande:
    Fast jag hade ju massor av symptom innan... Usch, ja det är inte mycket att göra. Psykisk terror detta. Innan VUL vet man ju ingenting.
    Sjöblomman skrev 2016-04-13 08:54:55 följande:

Håller tummarna för att det inte är något problem! Ta det lugnt och testa på TD igen. KRAM

Tack! Känns tvärkört dock... Väntan är outhärdlig!
    Känner precis som dig! Känner efter hela tiden. För mig är symtomen olika från dag till dag och olika grader. Det är säkert samma för dig! Jag har fått tid för tidigt VUL nu om 3 veckor i v.8 och det känns som en evighet dit. Men jag har bestämt mig för att tänka att detta kommer gå alldeles strålande, och det kommer det göra för dig med! Stor kram
  • CJ1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 13:11:27 följande:

En liten uppdatering. Det går åt helvete med allt. Vid UL idag framkom att de misstänker att jag har en polyp på livmodern. Jag vet egentligen inte vad det innebär, men vi kan tvingas avbryta hela behandlingen. I övrigt hade inte äggblåsorna växt så värst mycket, trots den smärta jag känner. En ynka på höger äggstock i storlek 6 mm. 3 stycken på vänstra på runt 10. Jag vet ju att jag är svårstimulerad, så hade kanske funnit hopp i dessa få äggblåsor ändå. Men nu är det polypen som förstör istället. Känns som att min dröm om att bli gravid tas längre och längre ifrån mig. Det känns som att jag måste ge upp den. Som att det inte är någon mening. Det gör så jävla ont.

Ett alternativ kan också bli att genomföra plock och sedan frysa äggen, tills dess att polypen är bortopererad. Men det alternativet kommer aldrig gå, då frysägg liksom inte existerar för oss. Det är egentligen som att kasta vårt tredje försök i sjön direkt.

Ursäkta negativt inlägg. Men det är så jävla mörkt just nu. Läkaren beslutade dock att inte avbryta än, utan vi kör vidare och ser hur det ser ut vid nytt ultraljud på måndag. Jag vill bara gråta just nu.

Ohh vad tråkigt! Styrkekramar till dig! Hoppas att läkaren kommer med mer positiva nyheter snart!
  • CJ1
    Lixom skrev 2016-04-16 13:26:24 följande:

Jag har testdag på måndag. Skulle ju gärna testa imorgon istället, för att få smälta ett besked oavsett vad det blir... O inte gå direkt till jobbet. Samtidigt är det väl alltid dumt att testa för tidigt?

Spännande! Hur känner du dig? Tror inte att en dag mindre spelar någon roll. Håller tummarna hårt!
  • CJ1
    Lixom skrev 2016-04-16 14:39:38 följande:

Linoa131 > Ja det booorde ju gå tycker jag. Å andra sidan har vår klinik bara 14 dagar från ET till test, och vissa har väl upp till 16-17 dagar? Hur går det för dig /er förresten?

CJ1 > ja det är spännande. Jag har ju inga symptom alls. Mer än lite trött och vaknar ibland på nätterna /kissnödig. Känns som biverkningar av lutinus, eftersom det varit samma hela tiden. Ingen molvärk, inga ömma bröst... Så det gör mig nervös. Hur har du det själv just nu?

Det är ju väldigt inviduellt det där med symtom. Svårt också att säga när det gäller Lutinus. Vem vet, det du tror är biverkningar av Lutinus kanske faktiskt är grav.symtom!
    Med mig är det OK. Har fått väldigt ömma äggstockar som ger en obehagskänsla samt illamående. Men läste att det är för att gulkroppshormonet ökar nu i v.6. Är ju även orolig för mf så har säkert gjort 5 extra grav.tester för att se....lite skadad kanske... Men jag tror på dig och håller som sagt tummarna. Har förresten 3 st solskenshistorier av vänner som blivit gravida med IVF och fått barn runt 40. (En var 42)
  • CJ1
    ivfbullen skrev 2016-04-16 15:00:06 följande:

Kl är nu snart 15:00 och jag har inte haft någon mer blödning. Inte ens ett spår av något rosa.
    Hoppas det fortsätter så. Idag tar vi det bara lugnt, avbokat allt vi skulle göra. 
    Tack till er alla som skrivit och som hållt tummarna! Lånar gärna era tummar lite längre till <3

Håller tummarna hårt!
  • CJ1
    Lixom skrev 2016-04-17 11:59:52 följande:

Igår fick jag ganska mycket mörkrosa flytningar, som jag brukar få precis innan mens. Trodde att det var kört... Imorse testade jag, på dag 13 efter ET....höll tummarna hårt medan jag väntade på resultatet. Det var positivt! Är så himla glad!

Håller tummarna för alla här så väldigt mycket!

TJOHOOOO! Stort Grattis. Är väldigt glad för din skull!!
  • CJ1
    ivfbullen skrev 2016-04-17 20:16:02 följande:

Linoa131 - sitter nu i samma båt. Ruvardag 11 och nu har jag blött sedan mitt på dagen :( är helt sönder och tänker inte köra fler ivf. Orkar inte mer

Nej! Så ledsamt! Många styrkekramar
  • CJ1
    Sjöblomman skrev 2016-04-17 21:43:39 följande:
    Åh nej! Är så ledsen för din skull! <3

Bryt ihop och kom tillbaka när du orkar! Jag lovar, du kommer att få orken och hoppet tillbaka! <3

Jag började blöda nu ikväll. Ska boka ett möte med vår läkare och sen ta en paus till i höst. Min kropp behöver vila och jag behöver mitt liv en stund!
    Så tråkigt Sjöblomman! Önskar dig en riktigt härlig sommar så att du riktigt får laddat batterierna. I höst är det din/er tur.

• CJ1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 11:02:26 följande:

GODA NYHETER. En uppdatering. Det vore att ta i att kalla det mirakel, men jag har positiva besked att komma med. Det blir plock för oss på fredag. Vi behövde inte avbryta. Det de misstänker är en polyp är fortfarande kvar, men de vill att vi går till plock. Jag måste lite på min klinik i det här läget. Är den misstänkta polypen kvar vid plocket sen så får de eventuellt tänka om inför insättning. Men det tar vi då. Nu blir det i alla fall ett plock, vilket jag absolut inte har kunnat drömma om sen de negativa beskeden i onsdags. För första gången på väldigt länge lämnar jag kliniken med ett leende.

Sen är jag orolig för fredagsplock, då vi i det läget i så fall får insättning på dag 3. Våra ägg har aldrig överlevt så länge innan. Men ska försöka tänka bort den oron, även om det är svårt.

Ett steg framåt. Kram till alla!

Härligt!! Håller tummarna för er på fredag!
  • CJ1
    linoa131 skrev 2016-04-18 12:34:39 följande:

Emmet1976,celavie,liksom och ivfbullen, och alla andra, tack för eran uppmuntran och tröstande ord som värmer i den tuffa stunden. Blodet kommer bara mer ochmer tyvärr.

Emmet1976 jag hoppas din plock gick bra, ivfbullen, jag är jätteledsen att läsa ditt inlägg . Liksom jag önskar dig all bästa med din graviditet, och all möjliga framgång till alla här. justnu kkänner jag mig tom,ingen ork, ingen lust. får bara fokusera på turen att ha en så underbar sambo. Lycka till allihopa

Många kramar! Snart är det din tur!
  • CJ1

Ohh vad jobbigt! Det behöver ju inte betyda något...Många verkar ju blöda en del även fast de är gravida- Även när man skall ha sin egentliga mens verkar det som man kan blöda då inte kroppen har fattat än. Hoppas så att det inte är någon fara. Sänder många styrkekramar

• CJ1
    ivfbullen skrev 2016-04-19 14:41:25 följande:

I fredags: plus
    I söndags: plus
    Idag, nu:

Så jäkla trist ivfbullen! Alla styrkekramar till dig!
  • CJ1
    Lixom skrev 2016-04-18 21:42:35 följande:

Ja, nåt konstigt känns det som när så många får omväxlande "besked"....... Åh vad jag önskar alla, och mig själv, lyckan att det ska gå bra....

Linoa131 & ivfbullen >, känns som jag nu får väldigt likadant. Ganska mycket mörkrosa flytningar hela dagen idag. Det är skitsvårt att pendla mellan nån slags hopp som hänger kvar, och känslan samtidigt av att allt är över denna gång...

Ska fortsätta med lutinus, för min klinik sa att det ändå kan gå väl...

Celavie1 > håller så med om dina ord...

Tack alla för att ni finns här, oavsett "var" vi befinner oss...

Jag håller tummarna på att det skall gå vägen! Men förstår att det är jobbigt...
  • CJ1
    Emmet1976 skrev 2016-04-19 19:46:08 följande:

Idag damp "gratisgångerna" ner. :)
    Vi har kommit fram i IVF-kön i Stockholm via landstinget efter åberopad vårdgaranti. :)
    Efter att ha läst alla tråkigheter här så har min förväntan sjunkit kraftigt på att vårt första nu pågående IVF-försök ska lyckas (privatfinansierad). Återföring imorgon em.
    Nu vet jag att jag har tre försök kvar närmaste tid innan det är dags att öppna plånboken igen och gneta.

Precis samma hände mig. Gjorde en IVF + FET som vi betalade privat. Några dagar efter jag fick brevet från landstinget plussade jag så tror det betyder tur!
    Glad Lycka till!
  • CJ1
    linoa131 skrev 2016-05-14 13:48:29 följande:

Hej igen alla kämpar. Jag har behövt hålla mig ifrån tråden ett tag för att bearbeta sorgen efter vårt misslyckade IVF. Jag har läst ikapp lite och glädjer jag mig för de som lyckats. Jag såg också de som hade fått negativa besked som jag lider med. Jag önskar er all lycka med era kommande försök.

Nu vet jag att jag hamnar lite utanför ämnet eftersom vi är i maj, men har ändå känslan av en liten kontakt här som underlättar att fråga det man undrar i den tråden ändå. Även om det inte är riktigt dags än har vi börjat planera inför nästa steg, alltså insättningen av det frysta embryot som ligger och väntar. Tydligen sker detta i naturlig menscykel. Så jag har lite frågor igen ( jag har gett upp med att hoppas få svar från min klinik. De förstår inte att varken jag eller min sambo har möjlighet när som helst att ta emot ett spontant telefonsamtal och diskutera planeringen av kommande försök, de kan inte utge en bestäm tid och hålla sig till det, vilket gör att vi har haft mailkontakt med snabba instruktioner istället).

Kliniken vill att vi börjar testa vi dag 9 i menscykel med digitala ägglossningstest. Jag brukar ha ägglossning annars runt dag 17 så det kan lätt bli lite dyrt tänkte jag. Är det dumt att börja testa med nätets billiga tester?
    Vad är det som avgör om vi ska ha ostimulerad cykel?
    Sänker det våra chanser att lyckas?
    Innebär det att jag inte ska få Lutinus sen?
    Vad gör det om man har sex vi den naturliga ägglossningen med tanken på att jag inte ska få någon spruta som blockerar den?
    Är det lägre framgångschans med frysta embryo?
    Vi har bara ett embryo och jag undrar såklart vilken sannolikhet det är att den överlever upptiningen...
    Jag är tacksam för alla svar

Hej, Jag gjorde ett ostim fet i mars och blev gravid. Är nu i v.10. Jag hade samma tankar som du innan. Dock kände jag på mig att min kropp skulle "gilla" detta bättre. Min slemhinna var bättre vid insättningen denna gången utan Lutinus (13 mm) än med Lutinus vid färskförsöket (9mm). Sen så slapp man alla Lutinus symtom och att de symtomen jag kände var faktiskt riktiga symtom.
    Tror kliniken anser att det ändå är bättre med så naturligt som möjligt för kroppen om man har fungerande ägglossning.
    Jag började med de billiga stickorna då jag vet ungefär när ägglossningen kommer ändå. Köp de bättre stickorna online så är det lite billigare än apotekets.
    Om man har sex vid ägglossning så ökar chansen för tvillingar. Min klinik nämnde detta och ville att vi skulle undvika sex då. Men det gör man ju som man vill
    Tror det finns någon statistik som säger att det är något mindre chans med Fet men enligt min klinik så sa de att klarar embryot upptiningen så är det samma chans. Jag var mest orolig att det inte skulle klara upptiningen och det är ju alltid en risk. Jag gjorde också akupunktur innan och efter insättningen om det var betydelsefullt för resultatet eller inte vet jag inte. Dock är ju det ganska dyrt. 600 kr/gång.

Jag önskar dig stort Lycka till!
  • CJ1
    CAM86 skrev 2016-05-22 13:16:05 följande:

Hej. Grattis till er som fått plus <3 och vill skicka massa styrkekramar till er andra, håller tummarna att det snart blir ett plus för er oxå <3 ni som fått tidiga missfall och upptäckt det vid första ultraljudet, hade ni några symtom som kändes som missfall eller hade ni gravidsymtom ändå? Jag ska göra första ultraljudet på onsdag och är så nervös inför detta.. Jag går in i vecka 11 i morgon <3

Hej,

Grattis till ditt plus! Kom gärna in i gruppen IVF plussade i april 2016. Vi behöver bli lite fler.
Svar på tråden IVF mars/april