• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Lotten
    Sjöblomman skrev 2016-04-21 08:14:40 följande:
    Ja, de brukar ringa i så fall. Men nu håller vi tummarna för att allt går bra!
    Tack! :)

Vi fick 1 återfört och 1 som skulle odlas vidare till helgen. De skulle ringa på måndag om det klarade sig till frysen :) säg jättefina ut sa hon! :)
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-21 14:30:46 följande:
    Vi brukar få veta dagen efter hur många som blivit befruktade. Sen på insättningsdagen ringer de innan om något skitit sig med delningen så att det inte blir insättning. Det hände vid vårt första försök. De ringde när vi var på väg dit, så fick vända igen.
    Vi fick reda på hur många som blivit befruktade i samband med ET.
  • Emmet1976
    Lotten skrev 2016-04-21 16:05:35 följande:

Vi fick 1 återfört och 1 som skulle odlas vidare till helgen. De skulle ringa på måndag om det klarade sig till frysen :) säg jättefina ut sa hon! :)
    Underbart! Lycka till!
    (Jag har oxå en som odlas nu fram till helgen för ev frysning) :)
  • Sjöblomman

Härligt!
  • Nicka

Härligt! Lycka till nu :)
  • stajlish
    Lsaep skrev 2016-04-21 07:52:10 följande:

[quote=76553646][quote-nick]BK1986 skrev 2016-04-20 18:15:09 följande:[/quote-nick]Välkommen hit!

Hur har era tidigare omgångar sett ut?

Vi laddar inför omgång nummer tre och långa protokollet. Har inte heller testat det så jag är lite nyfiken hur det går för andra.

Jobbar du eller är du sjukskriven?

Ursäkta 1000 frågor. ;) Hoppas att det går bra för er denna gång!

Kram![/

Ivf nr 1: gonal f 225, kort protokoll, 12 ägg icsi, 3 befruktade. 2 av toppkvalitet, ett till mig på dag 3, de andra två gick inte att frysa. Riktigt dåligt spermaprov med enbart ett fåtal spermier.

Ivf nr 2: gonal f 300, kort protokoll, 9 ägg, 4 befruktade, 2 av toppkvalitet, ett till mig på dag 3, de andra fick inte att frysa. Lika dåligt spermaprov denna gången.

Ivf nr 3: menopur 300, kort protokoll, 8 ägg, 1 befruktat, återfördes till mig på dag 3 och var då av toppkvalitet. Lite bättre spermaprov, några tusen spermier finns.

Ivf nr: 4 synarela start 4/4, börjar med gonal f 300 idag.

Läkarna tror att min man snart kommer sluta producera spermier så de tycker inte att vi skall vänta för länge mellan gångerna.

Dessutom har min man två barn som blivit till genom ivf men det är nästan 10 år sedan.

Jag jobbar men mår skit. Tycker att den här nedregleringen har tagit på krafterna.

Jobbar du? Jag har funderat på att bli sjukskriven 25 % då jag mår så fruktansvärt dåligt nu.

Kram

Hej! Jag gjorde långa protokollet förra gången o ska göra det nu på IVF 2 igen =)
  • stajlish
    Emmet1976 skrev 2016-04-21 06:42:30 följande:

Nu är vi ett större gäng här. Vad sägs om att vi gör en lista över vilka vi är och status för att vi ska få en bättre överblick på varandra och stötta? Har nämligen sett sådana listor i andra trådar och då har det varit lättare att följa.

Det tycker jag! Alltid varit sådana listor i alla trådar jag varit med i tidigare. Jättebra tycker jag! =)
  • daisy80
    Emmis84 skrev 2016-04-21 09:06:02 följande:

Nu ska vi starta ivf- försök 1. Jag är super nervös. Jag fick min mens idag och startar med sprutorna imorgon.

Jobbade ni som vanligt under alla sprutdagar?

Jag har valt att inte säga något till någon på jobb. Varken till chef el kollegor. Jag har ju fått frågan om vi inte ska skaffa barn snart 100 ggr. Sååå trött på den frågan..

Sa ni något till kollegor/chef?

Jag jobbar inom vården så det är inget lugnt tempo direkt men hoppas på att jag inte behöver sjuka mig.

Är det någon mer som börjar spruta imorgon?

Hej! Ja, då ligger vi nästan lika. Jag ska göra ivf 1 nu, och väntar bara på att mensen ska komma igång. Igår och idag har jag haft bruna spottings, och lite menskänsla i magen, men den har inte kommit igång än, så vet ännu inte om första riktiga mensdagen kommer bli imorgon kanske? kan tillägga att jag egentligen har bim på söndag så om detta är mensen som är på G så är den extremt tidig. Vilket ju inte gör nåt i detta fall, vill ju komma igång så fort som möjligt :) Jag ska börja spruta med puregon på mensdag 2. Vilken spruta börjar du med? 
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-04-20 22:42:30 följande:
    Hej, kommer ihåg dig med =) Hur går det för dig? Ja, de va tråkigt :( Men nu är de nya tag! Tack =) 
    I mitt första IVF försök fick vi bara ut ett ägg som inte befruktades så det blev ingen återföring. Nu är vi i försök 2. Fick som förra gången ut ett ynka ägg men det befruktades dock och sattes tillbaka som tredagars. Nu går jag och ruvar. Himla läskig period måste jag säga. Har testdag den 25/4 men kommer testa den 24 redan eftersom det är en söndag. Känns väldigt nervöst!!
  • Lotten
    Emmet1976 skrev 2016-04-21 16:19:54 följande:
    Underbart! Lycka till!
    (Jag har oxå en som odlas nu fram till helgen för ev frysning) :)
    Tack! Och detsamma :)

Vi plockade i tisdags, vi ligger lika då? :)
Svar på tråden IVF mars/april