• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm

Tre befruktade ägg!!! Av de 8 plockade var 4 mogna nog för befruktning. Av de blev 3 "fint befruktade" som labbet sa. Med andra ord ser utgångsläget ut som det gjort vid de andra två försöken också. Får väl börja inse att jag inte kan producera mer än 4 mogna ägg
    Känner mig nöjd. Planerad återföring imorgon 11.15. Känns tryggt att vi får insättning dag 2. Men är fortfarande rädd att något ska hända innan dess, förstås. Så fortsätt att hålla era tummar! Vi har även som önskemål att sätta tillbaka två ägg, så hoppas verkligen att två klarar sig och att vi får en läkare som tillåter det. Vi håller våra tummar så hårt!

Sen att de ringde vid 9 istället för på avtalad tid 12-15 är en annan sak.. Lite dåligt måste jag säga, men svårt att vara irriterad för det mitt i allt, haha

• celavie1
    linoa131 skrev 2016-04-21 21:40:14 följande:

Jag håller tummarna för dig och hoppas på det bästa

Vid misslyckat försök, hur länge dröjer blödningen egentligen? Det verkar aldrig ta slut här. Kommer det ännu mer sen när jag ska sluta med lutinus? Jag har frågat de 3 gånger om jag skulle avbryta behandlinen eftersom jag har mens men de tycker trots allt att det är meningsfullt att fortsätta. Jag har tappat all hopp nu med allt blod med finns det en liten chans att något utvecklas där så vill jag inte sabba det.

Tack ska du ha goa du. Jag vet inte hur det blir med blödning efter man slutar med lutinus. Jag skulle tro att den ökar? Fortsätt med att ta det så länge du ordineras det. Klart du ska ta tillvara på alla chanser. Fick du en eller två tillbaka?
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 09:35:27 följande:

Tre befruktade ägg!!! Av de 8 plockade var 4 mogna nog för befruktning. Av de blev 3 "fint befruktade" som labbet sa. Med andra ord ser utgångsläget ut som det gjort vid de andra två försöken också. Får väl börja inse att jag inte kan producera mer än 4 mogna ägg

Känner mig nöjd. Planerad återföring imorgon 11.15. Känns tryggt att vi får insättning dag 2. Men är fortfarande rädd att något ska hända innan dess, förstås. Så fortsätt att hålla era tummar! Vi har även som önskemål att sätta tillbaka två ägg, så hoppas verkligen att två klarar sig och att vi får en läkare som tillåter det. Vi håller våra tummar så hårt!

Sen att de ringde vid 9 istället för på avtalad tid 12-15 är en annan sak.. Lite dåligt måste jag säga, men svårt att vara irriterad för det mitt i allt, haha

Jag tycker 4 befruktade ägg låter toppen!!! Känns som det är din tur nu. Vad bra att de ringer och meddelar hur det går. Jag fick bara gå och vänta och undra i 3 dagar. De ringer bara om det går galet. Snacka om att man sprang och kollade telefonen konstant!

Nu ska du bara vara nöjd och komma i bra sinnesstämning inför återföringen. Ha en skön dag!
  • celavie1
    celavie1 skrev 2016-04-23 09:43:44 följande:

Jag tycker 4 befruktade ägg låter toppen!!! Känns som det är din tur nu. Vad bra att de ringer och meddelar hur det går. Jag fick bara gå och vänta och undra i 3 dagar. De ringer bara om det går galet. Snacka om att man sprang och kollade telefonen konstant!

Nu ska du bara vara nöjd och komma i bra sinnesstämning inför återföringen. Ha en skön dag!

Menade att det är bra med 3 befruktade ägg!! :)
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-23 09:44:55 följande:
    Menade att det är bra med 3 befruktade ägg!! :)
    Tack vännen. Ja, här ringer de får att meddela hur många som blivit befruktade. Sedan ringer de om något skiter sig innan återföring. Så nu hoppas vi på att de inte kommer ringa oss igen. Som sagt är det här vår jobbigaste väntan, då vi misslyckats tidigare. Men är så lättad över att få insättning dag 2, så tycker att vi borde klara det. Det är verkligen vår tur nu! Tack för att du säger det!

Och som sagt innan så tror jag mycket på ditt lilla embryo där inne. Du är så värd lyckan nu! Kram!
  • Sjöblomman
    Lilly2013 skrev 2016-04-23 07:33:46 följande:

Här blev det minus nu på morgonen. Ville verkligen inte testa för jag visste längst inne att det inte blivit nått. Men med 2 perfekta embryon så hoppades man ju verkligen. Då var det till att spara ihop nya pengar till nästa försök. Känns som vi aldrig kommer få nått barn vad vi än gör. ????

Åh! Stackare! Lider med er men ge inte upp! KRAM
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 09:35:27 följande:

Härligt!
    En liten fråga bara, har ni inte fått godkänt med två ägg innan? Bestämmer de det samma dag som insättning? Håller tummarna för att ni får två som ni önskar!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-23 11:44:30 följande:
    Härligt!
    En liten fråga bara, har ni inte fått godkänt med två ägg innan? Bestämmer de det samma dag som insättning? Håller tummarna för att ni får två som ni önskar!
    Nej, man får inte det. Grejen är att de på vår klinik egentligen har som regel att inte sätta in två ägg om man inte haft två misslyckade försök med insättning innan, men att man "kan göra undantag". Vi är ju på vårt tredje försök, men blir det insättning nu så är det ju vår andra insättning då första försöket slutade vid delningen. Vår läkare som vi pratade med om detta sa att det beror helt på vilken läkare vi får på insättningsdagen, om den läkaren kan tänka sig ett undantag eller inte. Men de har antecknat att det är vårt önskemål. Så förutom att hålla tummarna för att två ägg ska finnas (har aldrig haft det innan) så får vi också hålla tummarna för att vi får "rätt" läkare. Jag tycker att det skulle kännas förjävligt om vi har två ägg, men får fel läkare. För det är verkligen som att slänga det ena i papperskorgen, för någon frys känns ju verkligen inte som att man kan drömma om med vår statistik.
  • Nicka

Haft svårt att sova inatt och molande värk :(
    När jag gick på toa imorse var Lutinus kladdet svagt rosa :(
    Nu mår jag illa och har migränkänning..
    Blir en stunds vila här nu.

• Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-04-23 11:44:30 följande:
    Härligt!
    Tror att åldern har en stor inverkan på läkarens beslut samt såklart tidigare ivf-misslyckanden.
    Vi träffade två olika läkare inför vårt första ivf och båda hade inga problem med att vi ville ha två återförda. Jag fyller 40 i höst.
Svar på tråden IVF mars/april