• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 14:08:30 följande:
    Samma som jag för er då Jag läste ditt fina meddelande precis innan vi gick in. Det gjorde mig glad! Nu jävlar är det vår tur <3
    Yes! Nu är det vår tur!!!!!!
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-24 20:11:05 följande:
    Yes! Nu är det vår tur!!!!!!
    Det är det fan! Det bara måste vara så!
  • Emmet1976

Hur tidigt efter ägguttag kan man testa med Clearblue digital sticka? 10 dagar efter uttag? Dvs vågar man testa 6 dagar innan den angivna TD (18 dagar från uttag)

• Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-25 19:06:06 följande:

Hur tidigt efter ägguttag kan man testa med Clearblue digital sticka? 10 dagar efter uttag? Dvs vågar man testa 6 dagar innan den angivna TD (18 dagar från uttag)

Det verkar onödigt att testa för tidigt, tycker jag. Det sägs ju dock att ägglossningssprutan sitter i 10 dagar och därför kan ge falskt positivt. Men jag skulle råda dig att inte testa före TD ändå. Kolla dessutom på resultaten bara i den här tråden, väldigt många som varit gravida innan och sen fått negativt på TD. Och får man negativt är det kanske också onödigt att bli ledsen flera gånger. Bara ett tips!
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-25 19:16:14 följande:
    Det verkar onödigt att testa för tidigt, tycker jag. Det sägs ju dock att ägglossningssprutan sitter i 10 dagar och därför kan ge falskt positivt. Men jag skulle råda dig att inte testa före TD ändå. Kolla dessutom på resultaten bara i den här tråden, väldigt många som varit gravida innan och sen fått negativt på TD. Och får man negativt är det kanske också onödigt att bli ledsen flera gånger. Bara ett tips!
    Tack för svar! Jag är nämligen bortrest utomlands utan min sambo dagarna runt TD och vill ju helst inte vänta till tre dagar efter TD då jag är hemma igen. Vill att vi ska uppleva den lyckan/dela sorgen samtidigt.
    Men jag får helt enkelt vänta, låter klokast... :)

Men oj vad ivrig jag är och livrädd varje gång jag går på toa och även när jag har mensliknande känningar. Är på RD 6 bara.
  • Sarah32

Grattis Celavie1 och stort lycka till Regnbågsdröm, håller tummarna för dig! Såg att 9 maj är ditt testdatum, då börjar jag med Suprecur igen, hoppas på bättre tur denna gång:) Kram

• Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-25 19:26:14 följande:
    Tack för svar! Jag är nämligen bortrest utomlands utan min sambo dagarna runt TD och vill ju helst inte vänta till tre dagar efter TD då jag är hemma igen. Vill att vi ska uppleva den lyckan/dela sorgen samtidigt.
    Men jag får helt enkelt vänta, låter klokast... :)

Men oj vad ivrig jag är och livrädd varje gång jag går på toa och även när jag har mensliknande känningar. Är på RD 6 bara.
    Då förstår jag dig helt. Vilka ruvardag skulle du behöva testa på för att din sambo skulle kunna vara med? Självklart är det här något ni ska göra tillsammans då det ju är en process ni går igenom båda två. Måste han vara iväg? Jag tänker att det kanske inte är jättebra av honom att åka iväg runt TD oavsett. Du kan ju börja blöda innan och då är det dumt att du är ensam.

Förstår nervositeten. Är själv bara på RD 2, men vet hur det är. De mensliknande känningarna är heller inget konstigt, då de kan komma av progresteronet som du troligen tar? Man får ju en massa gravidsympton av det, så egentligen är det inte heller någon mening att känna efter för mycket. Man kan inte styra vad embryot bestämmer sig för ändå.
Svar på tråden IVF mars/april