Emmet1976 skrev 2016-04-25 19:26:14 följande:
Tack för svar! Jag är nämligen bortrest utomlands utan min sambo dagarna runt TD och vill ju helst inte vänta till tre dagar efter TD då jag är hemma igen. Vill att vi ska uppleva den lyckan/dela sorgen samtidigt.
Men jag får helt enkelt vänta, låter klokast... :)
Men oj vad ivrig jag är och livrädd varje gång jag går på toa och även när jag har mensliknande känningar. Är på RD 6 bara.
Då förstår jag dig helt. Vilka ruvardag skulle du behöva testa på för att din sambo skulle kunna vara med? Självklart är det här något ni ska göra tillsammans då det ju är en process ni går igenom båda två. Måste han vara iväg? Jag tänker att det kanske inte är jättebra av honom att åka iväg runt TD oavsett. Du kan ju börja blöda innan och då är det dumt att du är ensam.
Förstår nervositeten. Är själv bara på RD 2, men vet hur det är. De mensliknande känningarna är heller inget konstigt, då de kan komma av progresteronet som du troligen tar? Man får ju en massa gravidsympton av det, så egentligen är det inte heller någon mening att känna efter för mycket. Man kan inte styra vad embryot bestämmer sig för ändå.