• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • celavie1
    Sarah32 skrev 2016-04-25 19:26:51 följande:

Grattis Celavie1 och stort lycka till Regnbågsdröm, håller tummarna för dig! Såg att 9 maj är ditt testdatum, då börjar jag med Suprecur igen, hoppas på bättre tur denna gång:) Kram

Tack så mycket!
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-04-25 22:34:41 följande:

Stort grattis celavie1! Är så glad för er skull! <3

Och grattis till er också Regnbågsdröm! Vad skönt att det gick så bra. <3

Tack vännen!
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-25 22:34:41 följande:

Stort grattis celavie1! Är så glad för er skull! <3

Och grattis till er också Regnbågsdröm! Vad skönt att det gick så bra. <3

Tack vännen! Hoppas så att det ska gå vägen den här gången, tredje gången gillt <3
  • Sarah32

Ja, lustigt nog:) Härligt för dig att det gick vägen med äggplock och befruktning!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-25 19:32:23 följande:

Tack vännen! Åh se där - på något vis följer vi varandra igen Härligt att ni får börja snart igen!

• Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-26 06:41:46 följande:

Ja, lustigt nog:) Härligt för dig att det gick vägen med äggplock och befruktning!

Ja det känns verkligen fantastiskt. Det var ju verkligen på håret att vi fick avbryta, så hade aldrig trott att det skulle gå såhär långt. Så nu får vi verkligen hoppas att den lille hjälten inuti mig växer till sig rätt och fäster där den ska. Hoppas hoppas!
    Och hoppas att det går bättre för er under ert nästa försök nu! <3
  • Sarah32

Kul med någon i samma fas:) Ja, det blir gonal-f sedan, gjorde ett försök för ca 1 månad sedan men när jag var inne för kontroll hade jag bildat en cysta, så nu ska jag in på kontroll i ett tidigare skede så de kan punktera ev. cysta. Hoppas på bättre tur denna gång:) Vilket försök är det för dig?

stajlish skrev 2016-04-25 20:30:44 följande:

Då börjar vi spraya med suprecur nästan samtidigt! Ska du ta Gonal-F sen med? Jag börjar spraya den 3 maj =) då ligger vi nästan lika!

• Sarah32

Då får vi följas åt:) Vilket försök är du inne på?

För mig är det fortfarand första, fick avbryta första försöket för ca 1 månad sedan, men är nu på gång snart igen. Så skönt, då,finns det hopp:)

BK1986 skrev 2016-04-25 22:31:53 följande:

Spännande! Vi har också fått startdatum 9 maj med Suprecur. :)

• BK1986
    Sarah32 skrev 2016-04-26 06:45:38 följande:

Då får vi följas åt:) Vilket försök är du inne på?

För mig är det fortfarand första, fick avbryta första försöket för ca 1 månad sedan, men är nu på gång snart igen. Så skönt, då,finns det hopp:)

Det blir tredje försöket för oss. Två korta sedan tidigare så det är första med långa. På första fick vi ett befruktat och ET, men inget befruktat på andra. I Umeå räknar man ett ÄP som ett försök.

Skönt att få lite tid att återhämta sig mellan omgångarna. :)

Hade ni långa även förra gången?
  • Sjöblomman

Det är nästan så jag börjar ångra att vi ska vänta till i höst. Men samtidigt vet jag att det är vad min kropp behöver.

• stajlish
    Sarah32 skrev 2016-04-26 06:44:11 följande:

Kul med någon i samma fas:) Ja, det blir gonal-f sedan, gjorde ett försök för ca 1 månad sedan men när jag var inne för kontroll hade jag bildat en cysta, så nu ska jag in på kontroll i ett tidigare skede så de kan punktera ev. cysta. Hoppas på bättre tur denna gång:) Vilket försök är det för dig?

Ja, kul o följas åt då =) Ok, hoppas på bättre tur för er denna gång! Detta är IVF 2 för oss. Gjorde första i november förra året... misslyckades på första ET och sen på FET med blastocysten så blev vi gravida! :) Men sen slutade det i missfall i v.10 :( Så nu laddar vi om o tar nya tag! Med suprecur och gonal-f igen!
Svar på tråden IVF mars/april