• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 03:37:51 följande:
    Vi som har Crinone tar den i 15 dagar, oavsett om graviditet visas eller ej
    Rakt av utan att minska gradvis? När jag körde med Crinone i samband med Pergotimekur, sa min läkare att jag skulle fortsätta under första tredjedelen av min graviditet för att minska missfallsrisken. Det tyckte jag lät logiskt.
    Jag har personligen dålig erfarenhet av standardupplägg för läkemedelskurer och kräver alltid en extra kontroll innan jag upphör. (Har dålig erfarenhet av när min far ombads sluta med sitt waran efter stabdardperioden och då strax efter fick en stroke). Vi är människor som reagerar olika och inga robotar, oavsett vad läkarna vill tro.
    Nu var det sagt. ;) Trevlig fredag.
    Här sprack precis solen upp!
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-29 06:44:05 följande:
    Rakt av utan att minska gradvis? När jag körde med Crinone i samband med Pergotimekur, sa min läkare att jag skulle fortsätta under första tredjedelen av min graviditet för att minska missfallsrisken. Det tyckte jag lät logiskt.
    Jag har personligen dålig erfarenhet av standardupplägg för läkemedelskurer och kräver alltid en extra kontroll innan jag upphör. (Har dålig erfarenhet av när min far ombads sluta med sitt waran efter stabdardperioden och då strax efter fick en stroke). Vi är människor som reagerar olika och inga robotar, oavsett vad läkarna vill tro.
    Nu var det sagt. ;) Trevlig fredag.
    Här sprack precis solen upp!
    Japp. Man slutar efter 15 doser. Punkt.
    Jag håller med dig om att det är dumt, men samtidigt är det ju så att om man inte gått till graviditet innan så vet ju inte läkarna hur min kropp klarar det själv. Tanken är ju ändå att kroppen själv ska tillverka progesteron vid en graviditet.
    Men jag har helt klart tänkt tanken att fortsätta, då jag har Crinone hemma från första försöket som aldrig kom till ruvning. Men skulle aldrig göra något bara på känsla. Säger sjukvården att man inte ska, då litar man ju på det. Hade det varit så att det verkligen var så att man ökade chansen till att inte få missfall, då hade väl alla tagit det i början? Jag vet inte, men det känns ändå någonstans som att sjukvården väl måste göra vad de tror på. Verkar orimligt annars?
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 06:48:11 följande:
    Japp. Man slutar efter 15 doser. Punkt.
    Jag håller med dig om att det är dumt, men samtidigt är det ju så att om man inte gått till graviditet innan så vet ju inte läkarna hur min kropp klarar det själv. Tanken är ju ändå att kroppen själv ska tillverka progesteron vid en graviditet.
    Men jag har helt klart tänkt tanken att fortsätta, då jag har Crinone hemma från första försöket som aldrig kom till ruvning. Men skulle aldrig göra något bara på känsla. Säger sjukvården att man inte ska, då litar man ju på det. Hade det varit så att det verkligen var så att man ökade chansen till att inte få missfall, då hade väl alla tagit det i början? Jag vet inte, men det känns ändå någonstans som att sjukvården väl måste göra vad de tror på. Verkar orimligt annars?
    Uppenbarligen säger de ju olika om det.
  • zasu

Precis kommit hem efter ägguttag, 4 st blev det. Hoppas att allt går bra över helgen, återföring på måndag.

• Nicka
    zasu skrev 2016-04-29 12:28:55 följande:

Precis kommit hem efter ägguttag, 4 st blev det. Hoppas att allt går bra över helgen, återföring på måndag.

Håller tummarna!
  • Regnbågsdröm
    zasu skrev 2016-04-29 12:28:55 följande:

Håller tummarna!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-29 10:31:14 följande:
    Uppenbarligen säger de ju olika om det.
    Ja, uppenbarligen. Som med så mycket annat. Tröttsamt faktiskt.
  • Lsaep

Ägguttag är bokat nu på måndag. Om det blir 8 ägg eller fler så har vi möjlighet att delta i en studie (IMSI) där de kollar och väljer ut de bästa spermierna. Vi har manlig faktor. Problemet är att då odlar de till blastocyster och återför på dag 5 om det finns något att återföra.

Vi har alltid fått tillbaka på dag 2 och de andra embryona har aldrig klarat sig till frysen så det finns en stor risk att det inte ens blir återföring.

Hur ska vi göra/tänka? Ev ökar chansen att få barn om de lyckas välja ut bättre spermier men det finns också en risk att vi inte får återföra alls.

Är det fler här i tråden som har manlig faktor?

• zasu
    Nicka skrev 2016-04-29 12:50:26 följande:

Håller tummarna!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 14:46:11 följande:

Håller tummarna!

Tack!
Svar på tråden IVF mars/april