• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    13Juli skrev 2016-05-01 14:30:56 följande:
    Jag använde clearblue och plussets lodräta sträck är inte lika starkt som det vågräta. Men det är ändå ett plus. Och ägglossningsspruta Kan sitta i upptill 10 dagar efter man tagit den. Och det är 14 dagar sedan.
    Samma hände mig i höstas. Strecket fanns men inte så tydligt. Håller tummarna för att allt går bra för er! KRAM
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-05-01 16:16:43 följande:
    Jag frågade min läkare, han sa tio dagar efter att man tagit den.
    Okej. Men de rekommenderar väl ändå dig att inte testa så tidigt?
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 17:00:27 följande:
    Okej. Men de rekommenderar väl ändå dig att inte testa så tidigt?
    Nej! Absolut inte! TD 15-16 dagar efter ET. Men jag frågade eftersom det pratats om det i olika trådar.
    Jag testar aldrig före TD. Just för att om det blir tidigt MF (som jag tror att jag fick den här gången), så är jag hellre ovetandes om plus. Men när jag var gravid i höstas så testade jag på TD och fick då ett svagt plus.
  • Regnbågsdröm

Så, äntligen fick jag brevet hem från kliniken om resterande ägg. Ingen frysning, kvalitén var för dålig. Det visste vi ju i princip redan, men har ändå stört mig till vansinne på att få vänta så länge på brevet. Någonstans i bakhuvudet får man ju upp ett konstigt hopp om att ett mirakel ska ha skett när dagarna bara går. Det här hade de ju liksom kunnat berätta för många dagar sen, eftersom äggen uppenbart inte klarade sig så länge. Men nu har bekräftelsen i alla fall kommit, då kan man släppa den tanken. Och fokusera på att hoppas på guldägget som förhoppningsvis växer och frodas där inne i mig just nu. Ruvardag 9 idag. Kram till alla kämpar!

• Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 14:47:56 följande:
    Jag också! Den 9 maj ska bli en bra dag! Heja oss! <3
    Heja oss! :) <3

Jag känner mig så himla trött. Värmevallningar och smått illamående.

Känner du av något?
  • Lotten
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 15:05:03 följande:

RD13. Mensen kom nyss.
    Faaaan.

Nej! :( är du säker? Har den satt igång ordentligt? Kram
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-02 15:42:14 följande:
    Heja oss! :) <3

Jag känner mig så himla trött. Värmevallningar och smått illamående.

Känner du av något?
    Verkligen heja oss! Det ska gå! <3

Jag gillar inte att analysera symptom egentligen, även om det i princip är omöjligt att inte märka av och tänka på vad det kan innebära. Men jag vet sedan tidigare att progresteronet (jag tar Crinone) ger en jäkla massa symptom. Så jag känner av mycket av det. Ömma bröst, spänningar i buken ibland, mycket trötthet. Idag mådde jag sjukt illa på morgonen vilket jag visserligen inte känt så tydligt förut. Men tror att det mesta beror på Crinone. Eller jag vet att det gör det. Sen kan man ju vara gravid förstås, vilket vi ju hoppas på! Men symptomen jag har hade jag nog haft oavsett tror jag tyvärr.
  • zasu

Återförde ett 8-celligt embryo idag. Lite besviken att bara ett av fyra klarade sig. Får dock hoppas att det här vill hänga kvar.

• zasu
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 15:05:03 följande:

RD13. Mensen kom nyss.

Faaaan.

Tråkigt att höra, beklagar.
Svar på tråden IVF mars/april