• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Nicka

Jag har endast tagit Lutinus då jag gjort ET innan.
    Nu när jag jag skall göra FET och kör med Letrozol för att stimulera ägglossning,plus att jag kommer att ta Ovitrelle när ägglossningen kommer,då blir de Lutinus för mej dagen efter insättning och sedan ska jag fortsätta efter positivt test ett tag, minns dock inte just nu hur länge..
    De kan skilja en del mellan klinikerna har jag förstått men de är nog för att dom har sina egna sätt och att vi alla är olika :)

• Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-04-30 15:20:48 följande:
    I mitt brev står det fram till TD. Jag fick tidigt missfall och slutade på vår testdag. Ska också kolla upp detta. Vi har TD 9/5.
    Vi har samma TD Lotten. Tar du också Crinone? Eller lutinus eller vad det heter? Vilken klinik går du på?
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-30 14:51:05 följande:
    Jag ska fråga min läkare nästa gång jag är där varför läkare resonerar olika. :)
    Det var crinone jag tog tidigare även om det inte var ivf då utan bara Pergo så är det progesteron... Resonemanget var ju samma av mina två olika läkare även på dessa olika progesteronpreparat. Även de som kör progesteronkrämer slutar i regel inte tvärt av och fortsätter ofta i flera veckor efter positivt resultat. De är inte på samma klinik heller. Jag är bara nyfiken och har svårt att bara ta instruktioner utan att förstå varför. :)
    RMC i Malmö kör i alla fall att man tar paketet på 15 kurer. Man slutar innan TD. Så oavsett vad man får för resultat sen så tar man inte mer än 15 stycken krämer.
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-30 15:36:47 följande:
    Vi har samma TD Lotten. Tar du också Crinone? Eller lutinus eller vad det heter? Vilken klinik går du på?
    Åh! Spännande!

Jag tar Lutinus. Även förra försöket. Nordic ivf center i Göteborg. Dudå? :)
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-04-30 17:18:34 följande:
    Åh! Spännande!

Jag tar Lutinus. Även förra försöket. Nordic ivf center i Göteborg. Dudå? :)
    Går på RMC i Malmö
  • Emmet1976

Läste nu på Fass för vårdpersonal.
    Lutinus ska fortsätta tas i 30 dagar efter bekräftad graviditet.
    Crinone "lämpligaste behandlingstiden ej studerad"

Nu förstår jag varför set varierar mellan olika kliniker. :)
    (Om Fass har rätt, vilket jag utgår ifrån är läkarnas facit...)
    Trevlig Valborg :)

• Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-04-30 22:03:24 följande:

Läste nu på Fass för vårdpersonal.
    Lutinus ska fortsätta tas i 30 dagar efter bekräftad graviditet.
    Crinone "lämpligaste behandlingstiden ej studerad"

Nu förstår jag varför set varierar mellan olika kliniker. :)
    (Om Fass har rätt, vilket jag utgår ifrån är läkarnas facit...)
    Trevlig Valborg :)

Ja, få är det med andra ord inte konstigt att vi med Crinone tar kortare tid.
  • Regnbågsdröm

RD 8 idag. Hur mår alla andra ruvare här? Nästa vecka är det den psykiskt jobbiga veckan, då jag vet att blodet skulle kunna komma. Fan, det gör så ont när man tänker tanken på att inte lyckas. Man vill så gärna, och längtar så mycket efter det man just nu tror är där inne. <3

• Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 07:37:19 följande:

RD 8 idag. Hur mår alla andra ruvare här? Nästa vecka är det den psykiskt jobbiga veckan, då jag vet att blodet skulle kunna komma. Fan, det gör så ont när man tänker tanken på att inte lyckas. Man vill så gärna, och längtar så mycket efter det man just nu tror är där inne. <3

RD12. (Skulle haft min mens på ca RD7) Förstår dig och känner som du beskriver. Kram!
    Behöver gå på toa - vågar inte för jag är rädd för att det blir rött på pappret - tvingas gå - många tankar och nästan en ångest infinner sig - ler brett och andas ut när det inte kommer något blod.

Längtar så efter min testdag nästa helg. Jag har valt att testa 1 1/2 dag senare (lördag kväll istf fredag morgon) så att vi båda är med.

Denna vecka blir en pina, fast pinan dövas med en utlandsresa söderut med sol, värme och shopping med min älskade mamma. :)

Vilka är det mer än Regnbågsdröm och jag som är inne i pinveckan?
    Håller alla tummar, tår och tassar här hemma för oss alla ruvande hönor och såklart för er som är påväg in i de olika IVF-faserna.
  • Emmet1976

Måste skriva av mig om en annan sak oxå.
    En kompis lade upp en så vacker bild på sin höggravida fru. De ska ha tvillingar och magen var enorm, men så vacker!
    Jag började gråta av glädje och fick en så verklig känsla av att mina två insatta embryon växer och att jag är i samma sits i början av januari 2017. Hoppas denna verklighetstrogna fantasi blir verklighet så det blir syskon som får växa upp tillsammans. Fast jag är såklart överlycklig om det blir ett underverk. :)
    Knäpp jag är va? :d

Svar på tråden IVF mars/april