• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 07:37:19 följande:

RD 8 idag. Hur mår alla andra ruvare här? Nästa vecka är det den psykiskt jobbiga veckan, då jag vet att blodet skulle kunna komma. Fan, det gör så ont när man tänker tanken på att inte lyckas. Man vill så gärna, och längtar så mycket efter det man just nu tror är där inne. <3

Hade du TD 9/5? :) Hur kommer det sig att jag är är på RD 11 idag?

Hur räknar ni RD. Är det dagen efter insättning eller samma dag? :)

Jag har faktiskt varit sjukskriven i 2 veckor nu. Jag behöver hjälp, ska få det nästa vecka. Börjar jobba på onsdag men inte heldagar. Den här resan mot ett barn har tagit så hårt på mig!

Jag har börjat få känningar i magen. Igår började det kännas som mensvärk vid flera tillfällen så jag är livrädd för att det ska komma blod.
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-01 09:33:12 följande:
    Hade du TD 9/5? :) Hur kommer det sig att jag är är på RD 11 idag?

Hur räknar ni RD. Är det dagen efter insättning eller samma dag? :)

Jag har faktiskt varit sjukskriven i 2 veckor nu. Jag behöver hjälp, ska få det nästa vecka. Börjar jobba på onsdag men inte heldagar. Den här resan mot ett barn har tagit så hårt på mig!

Jag har börjat få känningar i magen. Igår började det kännas som mensvärk vid flera tillfällen så jag är livrädd för att det ska komma blod.
    Vissa kliniker har väl förmodligen testdag efter färre dagar, antar jag. Jag hade ET 24 april, vilket de räknar som dag 1. Så RD 8 idag och testdag enligt kliniken den 9/5.

Tråkigt att du har det så jobbigt. Hoppas det blir bättre! Det psykiska är det absolut värsta i den här perioden, men man klarar det. Stor kram till dig! Hoppas på fina plus för oss båda
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-05-01 12:10:29 följande:

Tjuvtestade idag rd 10. Ett svagt plus! Vågar man hoppas... ????

Har du tagit ägglossningsspruta? I så fall kan den ge falskt plus i ungefär 10 dagar sägs det. Mycket därför man inte ska testa före TD. Hoppas dock att ditt plus är rätt
  • zasu
    Lsaep skrev 2016-04-29 17:18:19 följande:

Håller tummarna för dig zasu!

Tack!
  • zasu
    Sjöblomman skrev 2016-04-29 18:10:48 följande:

Härligt! Håller tummarna! Hur mår du?

Känner mig rätt ok men tycker att det är svårt att vara jättepositiv. Gjort det här några ggr och man vet hur det kan sluta. Tar ett steg i taget känner jag. Nu är det bara hoppas på det bästa inför morgondagen.

Förstår din paus. Precis för ett år sen tog jag en paus till efter sommaren. Kände att min kropp behövde det och att vi båda ville tänka på annat än IVF. Lyckades då bli naturligt gravid efter sommaren som tyvärr slutade i missfall.
  • zasu

Vet inte. Har alltid väntat till TD. Hoppas att det stämmer.
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 12:40:55 följande:

Har du tagit ägglossningsspruta? I så fall kan den ge falskt plus i ungefär 10 dagar sägs det. Mycket därför man inte ska testa före TD. Hoppas dock att ditt plus är rätt

Det är 14 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan. Men allt kan hända ännu. Men litet hopp väcktes ju!
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-05-01 12:56:40 följande:
    Det är 14 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan. Men allt kan hända ännu. Men litet hopp väcktes ju!
    Ja jag menade att den kan sitta i till dag 10, så alltså till idag för dig om du är på RD 10. Jag tror att det är så i alla fall. Dag 10 är ju rätt tidigt att testa på, då det ju bara är drygt halva tiden. Men som sagt så håller vi tummarna för er
  • Sjöblomman

Ja! Det tycker jag verkligen att du ska!
    Mycket kan som sagt hända, men att ägglossningssprutan skulle sitta i tills nu tror jag inte, den tog du väl före ET? Om du är på RD10 så måste ju det vara minst 14 dagar sedan.
Svar på tråden IVF mars/april