• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-07 08:05:52 följande:
    Det kan vi göra!

Vi skulle få hjälp via landstinget. Men det tog sån tid och vårdgarantin gick in, vi fick då hjälp via en privatklinik. Men då är det så att man har en viss tid på sig tydligen.

Delar ni med er av detta till dom ni känner? Eller håller ni det för er själva?

Kramar <3
    Vad sjukt det låter att man bara får en viss tid på sig. Har man tre försök så måste ju tiden räcka till tre försök? Det låter ju helt sjukt. Hoppas ni kan ta upp det med dem.

Jo vi har berättat för en del. Familjen och på jobbet (vi båda har arbetsplatser där det jobbar väldigt få) Sen är det väl alltid så att folk förstår i en dag att man är ledsen. Jag har dock inte gått tillbaka till jobbet än efter blödningen, just nu mår jag för dåligt. Hur är det för er? Vet folk i er omgivning?
  • 13Juli

Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla

• celavie1
    13Juli skrev 2016-05-07 09:00:39 följande:

Stort varmt grattis!
  • Sjöblomman

Grattis! Vad härligt!
  • zasu

Härligt! Gratulerar!!!
  • stajlish

GRATTIS! =)
  • Sjöblomman

Är det nån som äter levaxin? Hur har uppföljningen på detta sett ut? Ökad dos?

Har själv använt levaxin sedan i oktober men insåg just att det inte har tagits några prover efter det. Vilket man väl borde göra för att se att det ger resultat och ifall man ska ändra dosen... Ska prata med min läkare på onsdag.

Läste på nätet att värdet ska vara lägre än 1,5 när man försöker bli gravid. Över 2 riskerar missfall, fosterskador mm...

• Lotten

Grattis! :)
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-07 08:24:38 följande:
    Vad sjukt det låter att man bara får en viss tid på sig. Har man tre försök så måste ju tiden räcka till tre försök? Det låter ju helt sjukt. Hoppas ni kan ta upp det med dem.

Jo vi har berättat för en del. Familjen och på jobbet (vi båda har arbetsplatser där det jobbar väldigt få) Sen är det väl alltid så att folk förstår i en dag att man är ledsen. Jag har dock inte gått tillbaka till jobbet än efter blödningen, just nu mår jag för dåligt. Hur är det för er? Vet folk i er omgivning?
    Jag har varit sjukskriven i 2 veckor. Började jobba igen i onsdags. Jag mår skit! Idag har varit en dag med mycket tårar. Jag förstår inte hur jag ska orka leva som vanligt. Jag hoppas det känns bättre om några dagar.

Några vet. Fler visste om förra försöket men valde att inte berätta för så många denna gång.
  • Mama5

Hej på er!
    Jag är på RD 9 och fick tillbakas 2st 2dagar och har testdag den 18/5

Mitt 3,e försök men bara denna gång fick jag något åter, det blir mitt sista försök då jag passerat 43år nu..

Väntan är olidlig

Svar på tråden IVF mars/april