• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • zasu
    Sjöblomman skrev 2016-05-07 16:04:50 följande:

Är det nån som äter levaxin? Hur har uppföljningen på detta sett ut? Ökad dos?

Har själv använt levaxin sedan i oktober men insåg just att det inte har tagits några prover efter det. Vilket man väl borde göra för att se att det ger resultat och ifall man ska ändra dosen... Ska prata med min läkare på onsdag.

Läste på nätet att värdet ska vara lägre än 1,5 när man försöker bli gravid. Över 2 riskerar missfall, fosterskador mm...

Du ska definitivt kolla. Jag tar levaxin. Kan ta tid innan man hittar rätt dos. Vid ny dos eller justering ska man ta ett nytt test efter 4-6 veckor tror jag.

När man kommit ned på en ok nivå då nöjer sig IVF-läkarna men jag har bett om fler tester då jag haft ok värde och sen har det stuckit iväg. Väldigt viktigt att man ligger rätt och behandlingarna kostar mycket så varför chansa när det endast krävs ett blodprov.

När det gäller värdet så var jag läst att rekommendationerna vid IVF är 0,4-2,5 men jag tror definitivt under 2 men helst runt 1. Jag hade nu senast ett värde på 0,8.
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-07 22:36:48 följande:
    Jag har varit sjukskriven i 2 veckor. Började jobba igen i onsdags. Jag mår skit! Idag har varit en dag med mycket tårar. Jag förstår inte hur jag ska orka leva som vanligt. Jag hoppas det känns bättre om några dagar.

Några vet. Fler visste om förra försöket men valde att inte berätta för så många denna gång.
    Fina du. Jag känner igen de där känslorna. Så väl. Jag förstår inte heller hur jag ska orka. Det går väldigt upp och ner med hur jag mår, men det gör ont i själen. Den där satans testdagen imorgon också.. Den som skulle vara vår lyckodag. Det suger. Stor kram!!
  • Nicka
    13Juli skrev 2016-05-07 09:00:39 följande:

Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla

Grattis :)
  • Emmet1976
    13Juli skrev 2016-05-07 09:00:39 följande:

Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla

Underbart! Stort grattis och massa lycka till nu med hopp om att du får en fantastisk graviditet.
  • Emmet1976
    Lotten skrev 2016-05-07 08:05:52 följande:
    Det kan vi göra!

Vi skulle få hjälp via landstinget. Men det tog sån tid och vårdgarantin gick in, vi fick då hjälp via en privatklinik. Men då är det så att man har en viss tid på sig tydligen.

Delar ni med er av detta till dom ni känner? Eller håller ni det för er själva?

Kramar <3
    Menar du att landstinget betalar en privat klinik för tre ggr, men att kliniken inte utför alla tre? Eller missuppfattar jag? Eller passerar du 40 år?
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-08 07:19:09 följande:
    Fina du. Jag känner igen de där känslorna. Så väl. Jag förstår inte heller hur jag ska orka. Det går väldigt upp och ner med hur jag mår, men det gör ont i själen. Den där satans testdagen imorgon också.. Den som skulle vara vår lyckodag. Det suger. Stor kram!!
    Eller hur! Det skulle ju bli ett plus för oss båda. Ont i själen ja! Önskar jag bara kunde stänga av, men det går ju inte :(

Fick köpa ett test förut för kliniken vill ju ha ett svar, vet ju redan svaret egentligen. Kändes himla konstigt att göra det.

Jag hoppas vi båda får se ett plus med full graviditet snart. Kram
  • Lotten
    Emmet1976 skrev 2016-05-08 19:37:40 följande:
    Menar du att landstinget betalar en privat klinik för tre ggr, men att kliniken inte utför alla tre? Eller missuppfattar jag? Eller passerar du 40 år?
    Precis. Vårdgarantin gick in. Vi behöver eventuellt ansöka om att förlänga den tiden. Pga att de har semestrar och vi då inte hinner göra ett färskförsök till. Jag hoppas verkligen de godkänner vår ansökan. Det innebär att ett nytt försök sker i höst.

Jag fyller 28 i år.
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-05-08 21:55:39 följande:
    Precis. Vårdgarantin gick in. Vi behöver eventuellt ansöka om att förlänga den tiden. Pga att de har semestrar och vi då inte hinner göra ett färskförsök till. Jag hoppas verkligen de godkänner vår ansökan. Det innebär att ett nytt försök sker i höst.

Jag fyller 28 i år.
    Jag förstår ändå inte riktigt... Måste man göra de tre försöken från landstinget inom en viss tid?
  • Regnbågsdröm

Hej alla. Jag har länge funderat över vart man ska ta vägen med alla sina känslor efter misslyckade IVF-försök. De här grupperna betyder mycket, men vart hamnar man emellan. Har skapat en grupp "Vi som misslyckats". Ligger under "svårt att få barn - IVF/provrörsbefruktning". Läs gärna den och hoppa in om ni vill, ni som behöver någon att prata med och skriva av er efter misslyckandet.

• Lotten
    Sjöblomman skrev 2016-05-08 22:52:35 följande:
    Jag förstår ändå inte riktigt... Måste man göra de tre försöken från landstinget inom en viss tid?
    Ja så är det sagt ja. Detta avtal finns inte längre. Vi var bland de sista som fick detta innan de slutade med det.

Jag vet inte hur jag ska förklara på ett bra sätt för jag vet knappt vad som gäller, det enda jag vet är att det är sagt att i aug måste vi ha gjort klart alla 3 försök.
Svar på tråden IVF mars/april