• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • CAM86

CJ1 jag vet inte riktigt hur man gör för att hitta den gruppen ;) stajlish - usch så orättvist det ska vara :( att kroppen kan "lura" en så där.. Har två av mina nära vänner som oxå fått så tidigt men att blödningen inte kom Förns flera veckor efter.. Usch det gör en så himla orolig, försöker att inte tänka så mycket på det, men det är lättare sagt än gjort. Massa kramar till er alla <3

• stajlish
    CAM86 skrev 2016-05-22 19:41:02 följande:

CJ1 jag vet inte riktigt hur man gör för att hitta den gruppen ;) stajlish - usch så orättvist det ska vara :( att kroppen kan "lura" en så där.. Har två av mina nära vänner som oxå fått så tidigt men att blödningen inte kom Förns flera veckor efter.. Usch det gör en så himla orolig, försöker att inte tänka så mycket på det, men det är lättare sagt än gjort. Massa kramar till er alla <3

Ja, det är orättvist och en märklig känsla..att veta men att kroppen fortfarande trodde man var gravid..fick veta i v.8 en missfallet kom inte ut förrän i v.10, de va en smärtsam upplevelse fysiskt och psykiskt såklart men jäklar va ont det gjorde! På ett hotellrum i Thailand dessutom... men men, nu hoppas jag på denna gången! Ja, det är svårt att tränga bort alla orostankar.. men man får försöka tänka att det blir som det blir oavsett..inget man kan påverka. Kram till dig <3
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-05-21 23:57:59 följande:

Åh neej! Samma som för oss..  :( så vet tomheten o känslan...Så orättvist!

Sörj och kom igen...önskar er all lycka i nästa försök. Vi kanske ses i någon tråd framöver. Önskar er en fin sommar också! Många kramar <3

Ja du detta var ingen trevlig upplevelse. Började blöda så smått redan i torsdag kväll och i lördags kväll började det bli värre och med ganska svåra magsmärtor. Låg verkligen och kved i flera timmar och sedan kom det ut som klumpar. Efter det blev det bättre. Jag känner dock fortfarande en del obehag från livmodern så jag hoppas allt kommer ut nu av sig själv.

Nåväl nu är detta ett faktum och det spelar ingen roll hur jag gråter eller svär så jag satsar vidare mot nya försök efter sommaren. Ska ägna tiden till dess med att knapra vitaminer och mineraler, träna, vila och försöka ha lite kul. Känns som det var längesedan man slappnade av.

Önskar dig en fin sommar du med och vem vet vi kanske ses i någon tråd efter sommaren!
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-22 13:22:26 följande:

Fan också. Nu blir jag skitledsen. Det skulle inte hända dig.

Kom gärna till min tråd "vi som misslyckats" om du vill skriva av dig. Annars hörs vi nog i någon annan tråd. Igen. Kärlek till dig!

Ja det beskedet kom som en käftsmäll. Har legat däckad och kravlat i självömkan här. Sorgen måste få sitt. Ömsom arg och ömsom ledsen. Hur är det med dig numera då? Jag kanske kommer förbi din andra tråd och kikar annars hörs vi någon annanstans. Önskar dig allt gott!
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-05-23 05:15:40 följande:
    Ja det beskedet kom som en käftsmäll. Har legat däckad och kravlat i självömkan här. Sorgen måste få sitt. Ömsom arg och ömsom ledsen. Hur är det med dig numera då? Jag kanske kommer förbi din andra tråd och kikar annars hörs vi någon annanstans. Önskar dig allt gott!
    Jag förstår din smärta, samtidigt som jag ju inte alls gör det ändå. Men jag kan sätta mig in i den. Och jag känner verkligen med dig.

Det är tungt här också, men försöker hålla mig ifrån FL mer nu. Och försöker "leva som vanligt" och hoppas att man är redo mentalt och fysiskt för att dra igång igen sen i höst. Hoppas att man ska kunna njuta av sommaren först. Det är man fan värd efter allt.

Stor kram!!
  • Nicka

Känns som om de inte blir något denna gången heller :(
    Gjorde fet förra tisdagen och i torsdags började de komma blodblandad Lutinus :(
    Har inte varit mycke men idag på morgonen kom de mer blod och har dessutom mensvärk.. Bim igår..tog ändå dosen i morse, hoppas ju men inte mycke hopp kvar..

• stajlish
    celavie1 skrev 2016-05-23 05:10:17 följande:
    Ja du detta var ingen trevlig upplevelse. Började blöda så smått redan i torsdag kväll och i lördags kväll började det bli värre och med ganska svåra magsmärtor. Låg verkligen och kved i flera timmar och sedan kom det ut som klumpar. Efter det blev det bättre. Jag känner dock fortfarande en del obehag från livmodern så jag hoppas allt kommer ut nu av sig själv.

Nåväl nu är detta ett faktum och det spelar ingen roll hur jag gråter eller svär så jag satsar vidare mot nya försök efter sommaren. Ska ägna tiden till dess med att knapra vitaminer och mineraler, träna, vila och försöka ha lite kul. Känns som det var längesedan man slappnade av.

Önskar dig en fin sommar du med och vem vet vi kanske ses i någon tråd efter sommaren!
    Nä fy..men det är ju en slags förlossning, processen för kroppen att stöta ut är densamma som när man föder på riktigt fick jag veta.. o det ska gudarna veta att man blev varse...hjälp! Men nu känner man sig lite mer trygg i hur kroppen reagerar på värkar osv.. både förvärkar, krystvärkar och eftervärkar inför ev. kommande ritkigt förlossning. 

Rätt inställning! Man får va arg o ledsen, de måste man vara för o komma igen sen. Ja, gör precis det! Ladda om! Njut av livet innan all väntan ovisshet och oro som denna karusell erbjuder. Men den dagen vi har våra bebisar i famnen kommer allt vara så värt det <3 

Tack, ja vem vet :)

KRAM
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-05-23 15:32:40 följande:

Känns som om de inte blir något denna gången heller :(
    Gjorde fet förra tisdagen och i torsdags började de komma blodblandad Lutinus :(
    Har inte varit mycke men idag på morgonen kom de mer blod och har dessutom mensvärk.. Bim igår..tog ändå dosen i morse, hoppas ju men inte mycke hopp kvar..

När har du TD? 
    Hoppas åt dig in i det sista.. <3
  • Nicka
    stajlish skrev 2016-05-23 21:17:52 följande:
    När har du TD? 
    Hoppas åt dig in i det sista.. <3
    På söndag.
    Har blött hela dagen idag (färskt blod) och har mensvärk till o från så de känns ju ganska kört tyvärr! :(
    Har inte tagit Lutinusen nu ikväll känns inte som nån större mening..
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-05-23 22:28:15 följande:
    På söndag.
    Har blött hela dagen idag (färskt blod) och har mensvärk till o från så de känns ju ganska kört tyvärr! :(
    Har inte tagit Lutinusen nu ikväll känns inte som nån större mening..
    Har du testat? :/
    KRAM 
Svar på tråden IVF mars/april