• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • 13Juli

Hatar när folk muntrar upp en med att säga: slappna bara av så blir det kanske av sig själv ska du se. !

Jag har slappnat av i 3år! Å när jag blivit gravid har båda gångerna slutar i MA eller MF!!

Vi ger upp nu. Vi får vara glada att vi har varandra.

tillsammans är vi stark.

• celavie1
    13Juli skrev 2016-06-03 10:05:49 följande:

Hatar när folk muntrar upp en med att säga: slappna bara av så blir det kanske av sig själv ska du se. !

Jag har slappnat av i 3år! Å när jag blivit gravid har båda gångerna slutar i MA eller MF!!

tillsammans är vi stark.

Instämmer helt och fullt. Jag tror inte det hjälper med avslappning tyvärr....Folk kan vara så okänsliga!

Känner ju inte riktigt er problematik. Vad beror er barnlöshet på?

Vi har börjat fundera så smått på äggdonation då jag producerar så få ägg.
  • Emmet1976
    13Juli skrev 2016-06-03 10:05:49 följande:

tillsammans är vi stark.

Folk runt omkring som säger så förstår inte detta. De har ingen erfarenhet och är helt enkelt omedvetet inkompetenta i denna fråga. De är inte elaka utan vet inte helt enkelt...
    Vi har försökt aktivt i 2 år, men inte skyddat oss i fem år. Du är inte ensam ivf-syster. Vi är många, men det ger ju ingen tröst.
    Men jag håller med - ibland vill man bara ge dem en fet smocka.

Men att ge upp är inte rätt, däremot kanske alternativ parallellt kan vara en idé? Dvs äggdonation eller kanske adoption. Jag känner två olika par som adopterat och senare var det bådas tur att även bli gravida efter år av försök så nu är det två barn i vardera i dessa två familjer.
    Vi har börjat kolla på adoption som komplement.
    Varma kramar!
  • 13Juli
    celavie1 skrev 2016-06-03 18:55:47 följande:

Instämmer helt och fullt. Jag tror inte det hjälper med avslappning tyvärr....Folk kan vara så okänsliga!

Känner ju inte riktigt er problematik. Vad beror er barnlöshet på?

Vi har börjat fundera så smått på äggdonation då jag producerar så få ägg.

Vi är oförklarligt barnlösa. Lyckades bli spontan gravid förra sommaren, precis när vi skulle starta första ivf försöket. Med det slutade i missfall.

Har gjort 3 återinförande. Plussade nu med den sista, men fostersäcken var tom vid ultraljudet.

Min kropp tror fortfarande att jag är gravid. Blir nog till att sätta igång missfallet, så det som är kvar kommer ut.

Orkar inte mer nu.

Tack för era ord. Det stärker mig.
  • celavie1
    13Juli skrev 2016-06-03 22:22:25 följande:

Vi är oförklarligt barnlösa. Lyckades bli spontan gravid förra sommaren, precis när vi skulle starta första ivf försöket. Med det slutade i missfall.

Har gjort 3 återinförande. Plussade nu med den sista, men fostersäcken var tom vid ultraljudet.

Min kropp tror fortfarande att jag är gravid. Blir nog till att sätta igång missfallet, så det som är kvar kommer ut.

Orkar inte mer nu.

Tack för era ord. Det stärker mig.

Precis samma för mig. Jag lyckades bli gravid via ivf i april men vi såg bara en tom fostersäck på ultraljud. Allt bara blev så tomt och tungt.... mitt missfall kom igång ett par dagar efter ultraljudet. Kändes som kroppen först fattade då. Nu läker jag långsamt och ska bli stark igen. Det ska du med bli
  • loppi

Hittade er tillslut :)

Hej igen, 

Ruvar med blodprov inbokat 10 juni. Känns konstigt. 
    Fick ut ett sketet ägg sist som var moget men med bästa graden. 
    Vi körde också embryoglue. Fick också göra äggplock utan bedövning, ajaj som fan på ren svenska 

Innan plock: Menopur 150, korta protokollet
    Mina värden: AMH 1.8 och lite högt FSH 13
    Efter medicinering dagligen: 3 pessarer Utrogestan, steroider 10mg Prednisolone, Lubion 25mg och Clexane 40mg. 
    Hum
    ör: ?antar att det är progesteronet.. som en tonåring! Lätt irriterad.

kram 
    Loppi (London)

• celavie1
    loppi skrev 2016-06-05 16:44:24 följande:

Hittade er tillslut :)

Hej igen, 

Ruvar med blodprov inbokat 10 juni. Känns konstigt. 

Fick ut ett sketet ägg sist som var moget men med bästa graden. 

Vi körde också embryoglue. Fick också göra äggplock utan bedövning, ajaj som fan på ren svenska 

Innan plock: Menopur 150, korta protokollet

Mina värden: AMH 1.8 och lite högt FSH 13

Efter medicinering dagligen: 3 pessarer Utrogestan, steroider 10mg Prednisolone, Lubion 25mg och Clexane 40mg. 

Humör: ?antar att det är progesteronet.. som en tonåring! Lätt irriterad.

kram 

Loppi (London)

Men vad kul att du ruvar Loppi! Jag håller tummarna!! Jag tänkte testa igen efter sommaren. Kram
  • Regnbågsdröm

Återigen bakslag. Polypen är tillbaka. Den de sa att inte var en polyp och att vi skulle sluta oroa oss för. Ändå ville de göra ett kontrollerande ultraljud. Sagt och gjort. Nu är den där. Remiss skickad till kvinnokliniken för vidare utredning. Sen operation. Livet rasar igen.

Att påbörja försök 4 efter sommaren blir det med andra ord inget av. Vi får se om vi ens kommer kunna göra fler försök. Just nu känns det som att allt hopp försvann. Ville bara skriva här och berätta. Kommer hålla mig ifrån FL nu ett tag. Kram till er alla kämpar!

• BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-08 18:48:38 följande:

Återigen bakslag. Polypen är tillbaka. Den de sa att inte var en polyp och att vi skulle sluta oroa oss för. Ändå ville de göra ett kontrollerande ultraljud. Sagt och gjort. Nu är den där. Remiss skickad till kvinnokliniken för vidare utredning. Sen operation. Livet rasar igen.

Att påbörja försök 4 efter sommaren blir det med andra ord inget av. Vi får se om vi ens kommer kunna göra fler försök. Just nu känns det som att allt hopp försvann. Ville bara skriva här och berätta. Kommer hålla mig ifrån FL nu ett tag. Kram till er alla kämpar!

Så jävla orättvist. All kärlek till dig. Kämpa på. <3
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-08 18:48:38 följande:

FAN. Så jäkla trist info alltså. Ta hand om er! Kram 
Svar på tråden IVF mars/april