IVF mars/april
Hej,
Hoppar in här. Kör korta protokollet, började med sprutorna förra lördagen (menopur 375) och har ägguttag imorgon.
Vår resa har sett ut enligt nedan:
IVF 1 kort protokoll nov -14, 11 ägg, 3 befruktade, återförde en 2-dagars, 2 blastocyster till frysen, en 6-dagars och 5 dagars.
IVF 2 kort protokoll, jan-15, 8 ägg, 1 omoget, 6 befruktade. Blev ingen färskåterföring då mitt TSH låg för högt. Kliniken hade missat att kolla detta innan vi började behandlingen. 3 blastocyster till frysen, En 5-dagars blastocyst och två 6-dagars blastocyster till frysen.
Körde därför 1 FET i cykeln därpå, som inte lyckades. Vid FET mars-15 blev jag gravid men fick missfall.
Vi tog därför en paus över sommaren. I september väntade jag på att mensen skulle komma men visade sig att vi lyckats bli gravida på egen hand. Fantastisk lycka men tyvärr slutade det i MA. Fostret hade stannat av i vecka 9. Fick veta detta i samband med ett ul i vecka 11. Oerhört tungt.
Så nu är vi igång igen. Var på vul i lördags och blev lite knäckt. Jag är 42 år och har inget barn sen tidigare. Har haft ok äggskörd vid tidigare ivf men nu kunde läkaren endast se 3 ägg. De var alla jämnstora, 15 mm, så det är positivt men känner sådan oro över hur detta ska gå. Vet att det endast krävs att ett guldägg men 3 st känns så lite.
Sorry för långt inlägg.