• zasu

IVF mars/april

Ivfsyskon skrev 2016-03-14 21:07:03 följande:

Hej! Hoppar in här. Har påbörjat vår 3:e ivf, men på ny klinik och med ny metod. Kör korta för första gången. Vi har en dotter född -12 och försöker nu få syskon.

Välkommen till tråden! Jag har bara kört korta metoden. Är det menopur du tar, vilken dos? 
  • zasu
    linoa131 skrev 2016-03-15 12:24:03 följande:

Zasu hur går det för dig? Du har väl fått ett återförande om inte jag blandar ihop.

Jag återförde 2 embryon i torsdags. Testdag 24 mars.
  • zasu
    Ivfsyskon skrev 2016-03-19 10:12:42 följande:

Är det så? Kändes lite. För det är väl inte säkert att det är ägg i alla?

Första gången fick jag ut 11, endast 4 befruktades, andra gången 8 st, 5 befruktades. Nu fick jag ut endast 4 st, 2 befruktades. Var väldigt orolig och ledsen över sista gången. Tycker att nio är bra och i slutändan är det kvalitén som räknas och den har man tyvärr inte koll på. Hoppas att vi alla får guldägget.
  • zasu
    Sjöblomman skrev 2016-03-19 23:45:26 följande:

9 äggblåsor är bra, men det handlar ju om att äggen ska mogna också. Det kommer säkert att vara tillräckligt hur som helst.

Så tråkigt att påskstängt påverkar. Där jag går har de öppet över påsk, så det känns skönt.

Spruta 2 idag, det går så fort när man väl får börja med sprutorna. VUL på torsdag.

Skönt att du är igång med sprutorna. Hoppas att det blir en bra VUL på tors. Det är min dag för gravtest. Känns nervöst men vet inte vad jag ska tänka, känner inget speciellt. Hoppas gör jag!
  • zasu
    Dipsy skrev 2016-03-20 11:15:38 följande:

Imorgon är det dags för äggplock...så nervös...

vågar knappt räkna men det bli nog 10gången??!

Lycka till imorgon!
  • zasu

Kom lite blödningar igår och idag på TD testade jag negativt. Är så ledsen, känns så tungt.

• zasu

Hej igen,

Inte skrivit på ett tag. Kände att jag behövde en pass. Så tråkigt att läsa om alla misslyckanden, vet hur det känns...

Påbörjat ett nytt försök. Kort protokoll igen. Började med menopur i måndags och den här gången höjdes min dos till max, dvs 450.

Bara att hålla tummarna!

• zasu
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-21 06:19:33 följande:

Välkommen tillbaka. Håller tummarna för ditt nya försök. "Kul" (missförstå mig rätt!) med någon liksom jag som tar maxdos från början. Inte så ofta jag stöter på det. Hur såg allt ut ett förra försök? Hoppas det går bättre nu i alla fall

Förra gången fick jag bara ut 4 ägg, 2 befruktades och återfördes efter 2 dagar. Ingen gravidet.

Tidigare (för 1 år sen) har jag svarat mycket bättre och fått ut 11 resp 8 ägg. Min ålder och det senaste resultatet är nog anledningen till maxdosen.
  • zasu
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 04:19:18 följande:

Jag förstår. Jag fungerar ju ungefär likadant. Fick ut fler (men omogna) ägg första försöket. Men båda gångerna har jag haft tre befruktade ägg. Första gången inget tillbaka, andra gången ett. Har inte så stort hopp för äggplocket jag ska iväg på nu, men är nog mest rädd. Håll gärna tummarna!

Hade du gjort fler försök då när du fick sätta in två? Jag hoppas vi ska ha två ägg kvar vid insättning så och att vi i så fall får sätta in båda.

Jag är 42 år så de sa ok till att återföra 2.

Lycka till imorgon!
  • zasu
    celavie1 skrev 2016-04-24 10:47:52 följande:

Testdag idag! Vaknade superkissnödig redan kl 03.30. Gick upp gjorde testet och lade det bredvid sambon i sängen. Sade till honom att han fick titta först. Jag vågade inte. Han var helt yrvaken men lyckade tillslut uttyda GRAVID 2-3 på stickan!!!!

Helt otroligt, kan ni fatta!? Mitt lilla ynka ägg har blivit kvar i gamla mig!

Sedan låg jag och sambon klarvakna i chock och stirrade ut i mörkret. Vi är ju medvetna om att mycket kan hända än. Missfall och sådant men just nu är vi så glada att vi klarat detta. Då innebär det ju att vi kan bli gravida i allafall.

Gratulerar, nu håller vi tummarna!
Svar på tråden IVF mars/april