• Lotten

IVF mars/april

Hej!
    En fråga.

Måste man starta behandlingen när man fortfarande blöder?

Denna månad har min mens betett sig väldigt konstigt. Startade igår. Började blöda lite sedan under morgonen fick jag jätteont och när jag gick på toaletten så var där en ganska stor klump av något slag. Påminde mig om när jag fick missfall förra gången. Men har inte fått någon direkt blödning. Blödde lite mer i morse igen, men sen avtog det igen så verkar sluta redan nu. Kliniken vill att jag startar på torsdag. Rädd att blödningen är borta redan imorgon.

Jag hoppas inte vi måste vänta till nästa mens ;(

• Lotten
    Sjöblomman skrev 2016-04-05 22:12:20 följande:
    Oj, klurigt. Det bästa är nog att ringa kliniken och fråga. Men skulle du starta på torsdag som dag 4? Jag tänker att vissa kanske inte ens har mens så många dagar så det borde ju fungera.
    Själv har jag alltid startat på dag 2 när jag gjort korta (gonal-F).

Lycka till!
    Förra gången startade jag på andra jag med. För då blödde jag rikligt från dag 1. Jag har pratat med kliniken fram o tillbaka. Och igår började det komma lite mer men har avtagit igen och då sa dom att jag skulle starta på torsdag för de startar inte någon på onsdagar.

Inte van vid att blöda så här lite. Jag har tränat och ätit strikt och gått ner 7kg på ganska kort tid så jag tänker att det kanske har med det att göra. Kliniken vet om det också. Jag får ringa dom idag igen. Bara så rädd att vi ska behöva vänta ännu mer. Man har ju laddat och samlat kraft och så kanske blir det inget :(
  • Lotten
    Sjöblomman skrev 2016-04-06 07:49:14 följande:
    Då går det säkert bra. Det kan ju vara tidigare behandling som påverkat mensen också. Jag har märkt att jag blöder väldigt mycket istället för sparsamt tidigare.

Lycka till!
    Tack! :)

Fick veta att vi kör igång med första sprutan imorgon i allafall! :)
  • Lotten
    ivfbullen skrev 2016-04-07 00:20:03 följande:

Vad härligt Lotten! Grattis!
    Nu håller vi tummarna!!

Tack! :) nu hoppas vi att denna gången ska gå hela vägen! :)
  • Lotten
    Helena 672 skrev 2016-04-07 11:41:03 följande:

Nu är jag på RD 14 och fick i morse en pyttepytteliten blödning, liksom bara lite på pappret på toa, knappt synbart. Jag fick panik och var säker på att det är mens på gång. (Har aldrig varit gravid, försökt i 3 år, första IVF nu).
    Jag väntade en timme och tog ett gravtest i panik, (Clearblue). (Skulle egentligen inte testa förrän på måndag, dvs RD 18). Men då visar testet svagt plus! Nu vågar jag så klart inte ta ut någon som helst glädje i förskott. Är det någon som varit i samma situation? Nu känner jag mig bara förvirrad, är plusset på riktigt, vad betyder den lilla blödningen och kan jag lita på plusset?

Samma för oss. Aldrig varit gravid innan. Jag fick precis som du förra försöket. Det slutade att blöda men tyvärr fick jag MF senare.

Det är vanligt att det kan blöda i början. Håller tummarna för er.
  • Lotten

Äggplock på tisdag. Andra gången. Sist gång blev det 3 ägg och 1 som kunde sättas in. Inga till frysen så hoppas att det kan bli några dit denna gång.

Ha en bra dag allihopa! Fortsätt kämpa i den här djävliga situationen <3

• Lotten

Nervöst idag. Har insättning idag och fick bara ut 3 ägg av 7 blåsor. Förra gången också 3 ägg. 1 klarade sig till insättningen.

Om befruktningen går åt skogen denna gång, meddelar de det innan man kommer till kliniken?

• Lotten
    Sjöblomman skrev 2016-04-21 08:14:40 följande:
    Ja, de brukar ringa i så fall. Men nu håller vi tummarna för att allt går bra!
    Tack! :)

Vi fick 1 återfört och 1 som skulle odlas vidare till helgen. De skulle ringa på måndag om det klarade sig till frysen :) säg jättefina ut sa hon! :)
  • Lotten
    Emmet1976 skrev 2016-04-21 16:19:54 följande:
    Underbart! Lycka till!
    (Jag har oxå en som odlas nu fram till helgen för ev frysning) :)
    Tack! Och detsamma :)

Vi plockade i tisdags, vi ligger lika då? :)
Svar på tråden IVF mars/april