• stajlish

IVF mars/april

Hej! Hoppar in här =) Ska snart dra igång IVF 2 efter ett missfall efter IVF 1! Spännande!

• stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:19:16 följande:
    Välkommen stajlish, minns dig från tidigare grupper! Beklagar ditt missfall.. Var det sent? Håller tummarna för dig!
    Tack! Minns dig med =) Nej, inte så sent.. v.10 :/ Var ingen rolig upplevelse kan jag säga.. men men, vi är glada att vi faktiskt kan bli gravida iallafall.. o nu tar vi nya tag i rond 2! =) Dags för äggplock för dig förstod jag på tidigare inlägg här?
  • stajlish
    celavie1 skrev 2016-04-20 21:34:50 följande:
    Hej kommer ihåg dig! Vad tråkigt att du fick missfall men önskar dig all lycka i rond 2. Kram 
    Hej, kommer ihåg dig med =) Hur går det för dig? Ja, de va tråkigt :( Men nu är de nya tag! Tack =) 
  • stajlish
    BK1986 skrev 2016-04-20 20:29:45 följande:
    Välkommen! Känner också igen dig sedan tidigare tråd. Beklagar verkligen missfallet. Det är tungt. Hoppas att det får gå vägen denna gång!
    Tack! Detsamma, minns dig med =) Ja, det hoppas jag med!
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:34:16 följande:
    Hemskt. Men som du säger - ni kan bli gravida! Försök se det som något positivt mitt i allt det jobbiga. Håller tummar!

Ja, dags för ÄP på fredag. Har varit lite rörigt och tufft och det var nära att vi fick avbryta. Så har svårt att känns mig hoppfull inför plocket. Men nu inser jag att jag inte kan göra mer än att förlita mig på läkarna nu. Nu har jag gjort det jag ska liksom.
    Precis! Bara det är ju något positivt =) Tack! 

Helt rätt inställning! 
    Lycka till på ÄP!
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:34:16 följande:
    Hemskt. Men som du säger - ni kan bli gravida! Försök se det som något positivt mitt i allt det jobbiga. Håller tummar!

Ja, dags för ÄP på fredag. Har varit lite rörigt och tufft och det var nära att vi fick avbryta. Så har svårt att känns mig hoppfull inför plocket. Men nu inser jag att jag inte kan göra mer än att förlita mig på läkarna nu. Nu har jag gjort det jag ska liksom.
    Precis! Bara det är ju något positivt =) Tack! 

Helt rätt inställning! 
    Lycka till på ÄP!
  • stajlish
    Lsaep skrev 2016-04-21 07:52:10 följande:

[quote=76553646][quote-nick]BK1986 skrev 2016-04-20 18:15:09 följande:[/quote-nick]Välkommen hit!

Hur har era tidigare omgångar sett ut?

Vi laddar inför omgång nummer tre och långa protokollet. Har inte heller testat det så jag är lite nyfiken hur det går för andra.

Jobbar du eller är du sjukskriven?

Ursäkta 1000 frågor. ;) Hoppas att det går bra för er denna gång!

Kram![/

Ivf nr 1: gonal f 225, kort protokoll, 12 ägg icsi, 3 befruktade. 2 av toppkvalitet, ett till mig på dag 3, de andra två gick inte att frysa. Riktigt dåligt spermaprov med enbart ett fåtal spermier.

Ivf nr 2: gonal f 300, kort protokoll, 9 ägg, 4 befruktade, 2 av toppkvalitet, ett till mig på dag 3, de andra fick inte att frysa. Lika dåligt spermaprov denna gången.

Ivf nr 3: menopur 300, kort protokoll, 8 ägg, 1 befruktat, återfördes till mig på dag 3 och var då av toppkvalitet. Lite bättre spermaprov, några tusen spermier finns.

Ivf nr: 4 synarela start 4/4, börjar med gonal f 300 idag.

Läkarna tror att min man snart kommer sluta producera spermier så de tycker inte att vi skall vänta för länge mellan gångerna.

Dessutom har min man två barn som blivit till genom ivf men det är nästan 10 år sedan.

Jag jobbar men mår skit. Tycker att den här nedregleringen har tagit på krafterna.

Jobbar du? Jag har funderat på att bli sjukskriven 25 % då jag mår så fruktansvärt dåligt nu.

Kram

Hej! Jag gjorde långa protokollet förra gången o ska göra det nu på IVF 2 igen =)
  • stajlish
    Emmet1976 skrev 2016-04-21 06:42:30 följande:

Nu är vi ett större gäng här. Vad sägs om att vi gör en lista över vilka vi är och status för att vi ska få en bättre överblick på varandra och stötta? Har nämligen sett sådana listor i andra trådar och då har det varit lättare att följa.

Det tycker jag! Alltid varit sådana listor i alla trådar jag varit med i tidigare. Jättebra tycker jag! =)
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 10:42:19 följande:

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

Grattis! Håller tummarna!
  • stajlish
    celavie1 skrev 2016-04-21 19:10:55 följande:
    I mitt första IVF försök fick vi bara ut ett ägg som inte befruktades så det blev ingen återföring. Nu är vi i försök 2. Fick som förra gången ut ett ynka ägg men det befruktades dock och sattes tillbaka som tredagars. Nu går jag och ruvar. Himla läskig period måste jag säga. Har testdag den 25/4 men kommer testa den 24 redan eftersom det är en söndag. Känns väldigt nervöst!!
    Okej. Åh, spännande! Håller tummarna för dig! Testar du imorgon nu då? =)
Svar på tråden IVF mars/april