linoa131 skrev 2016-05-14 13:48:29 följande:
Hej igen alla kämpar. Jag har behövt hålla mig ifrån tråden ett tag för att bearbeta sorgen efter vårt misslyckade IVF. Jag har läst ikapp lite och glädjer jag mig för de som lyckats. Jag såg också de som hade fått negativa besked som jag lider med. Jag önskar er all lycka med era kommande försök.
Nu vet jag att jag hamnar lite utanför ämnet eftersom vi är i maj, men har ändå känslan av en liten kontakt här som underlättar att fråga det man undrar i den tråden ändå. Även om det inte är riktigt dags än har vi börjat planera inför nästa steg, alltså insättningen av det frysta embryot som ligger och väntar. Tydligen sker detta i naturlig menscykel. Så jag har lite frågor igen ( jag har gett upp med att hoppas få svar från min klinik. De förstår inte att varken jag eller min sambo har möjlighet när som helst att ta emot ett spontant telefonsamtal och diskutera planeringen av kommande försök, de kan inte utge en bestäm tid och hålla sig till det, vilket gör att vi har haft mailkontakt med snabba instruktioner istället).
Kliniken vill att vi börjar testa vi dag 9 i menscykel med digitala ägglossningstest. Jag brukar ha ägglossning annars runt dag 17 så det kan lätt bli lite dyrt tänkte jag. Är det dumt att börja testa med nätets billiga tester?
Vad är det som avgör om vi ska ha ostimulerad cykel?
Sänker det våra chanser att lyckas?
Innebär det att jag inte ska få Lutinus sen?
Vad gör det om man har sex vi den naturliga ägglossningen med tanken på att jag inte ska få någon spruta som blockerar den?
Är det lägre framgångschans med frysta embryo?
Vi har bara ett embryo och jag undrar såklart vilken sannolikhet det är att den överlever upptiningen...
Jag är tacksam för alla svar
Hej och tack för lyckoönskningarna :)
Jag testade både med billiga tester och tog clearblue med "glada gubben" när det närmade sig, så behövde "bara" testa med det två ggr som tur var.
Jag tror också det är beroende på sin egna ägglossning, jag upplevde att ostimulerad var "bättre" för mig, det kändes mer "naturligt". Tror absolut inte det sänker chanserna.. jag hade samma tankar som du kring sex vid ägglossningen men SU sa inget om det så jag antar det inte var någon fara? Tror inte det är lägre chans med frysta embryon heller.. känns som många här inne på FL blivit gravida med FET och jag blev det också..(även om jag fick missfall sen) för på mitt ET blev det ju ingen graviditet alls.
Sen får man ju hoppas att blastocysten överlever tiningen, det är ju alltid en nervositet såklart..men innan dom frös in den ansåg dom ju att den var i nog bra kvalité för att klara en upptining.
Så mycket man inte vet.. och så mycket som är slump/tur osv tror jag... men jag känner igen mig i alla dina frågor, jag hade dom samma inför mitt FET.
Håller tummarna för ert FET!!!! <3
Kram