• stajlish

IVF mars/april

celavie1 skrev 2016-04-24 10:47:52 följande:

Testdag idag! Vaknade superkissnödig redan kl 03.30. Gick upp gjorde testet och lade det bredvid sambon i sängen. Sade till honom att han fick titta först. Jag vågade inte. Han var helt yrvaken men lyckade tillslut uttyda GRAVID 2-3 på stickan!!!!
    Helt otroligt, kan ni fatta!? Mitt lilla ynka ägg har blivit kvar i gamla mig!
    Sedan låg jag och sambon klarvakna i chock och stirrade ut i mörkret. Vi är ju medvetna om att mycket kan hända än. Missfall och sådant men just nu är vi så glada att vi klarat detta. Då innebär det ju att vi kan bli gravida i allafall.

GRATTIS!!!! =)
  • stajlish
    Sarah32 skrev 2016-04-25 19:26:51 följande:

Grattis Celavie1 och stort lycka till Regnbågsdröm, håller tummarna för dig! Såg att 9 maj är ditt testdatum, då börjar jag med Suprecur igen, hoppas på bättre tur denna gång:) Kram

Då börjar vi spraya med suprecur nästan samtidigt! Ska du ta Gonal-F sen med? Jag börjar spraya den 3 maj =) då ligger vi nästan lika!
  • stajlish
    Sarah32 skrev 2016-04-26 06:44:11 följande:

Kul med någon i samma fas:) Ja, det blir gonal-f sedan, gjorde ett försök för ca 1 månad sedan men när jag var inne för kontroll hade jag bildat en cysta, så nu ska jag in på kontroll i ett tidigare skede så de kan punktera ev. cysta. Hoppas på bättre tur denna gång:) Vilket försök är det för dig?

Ja, kul o följas åt då =) Ok, hoppas på bättre tur för er denna gång! Detta är IVF 2 för oss. Gjorde första i november förra året... misslyckades på första ET och sen på FET med blastocysten så blev vi gravida! :) Men sen slutade det i missfall i v.10 :( Så nu laddar vi om o tar nya tag! Med suprecur och gonal-f igen!
  • stajlish
    13Juli skrev 2016-05-01 12:10:29 följande:

Tjuvtestade idag rd 10. Ett svagt plus! Vågar man hoppas... ????

Grattis! Hoppas det blir ett starkare o starkare plus! =)
  • stajlish
    Emmet1976 skrev 2016-05-03 14:24:03 följande:

Då var det dags för mig att kasta in handduken i denna tråd. Igår (RD14) blev en svart dag för mig och idag avbröt jag lutinuskuren i samråd med min klinik Sophiahemmet efter riklig mens och negativt gravtest.
    Dock kommer jag att dyka upp i maj/juni-tråd istället med ivf-försök nr 2. Fram tills dess tar jag mentalt semester från bebisverkstaden, slickar mina sår och njuter av våren.

Jag vill, av hela mitt hjärta, önska er all lycka kära IVF-systrar. Hoppas verkligen att jag är den sista i denna tråd som misslyckas och att ni övriga får en fantastisk graviditet och ett underverk någonstans i dec-jan.
    Kramar Emmet1976

Så tråkigt :( Beklagar! Det är tungt och så orättvist!!! Men önskar dig stort lycka till nästa gång, vem vet vi kanske möts i den tråden med. Kämpa på. Ta en välförtjänt paus här emellan och påminn dig/er om att det finns faktiskt mer i livet än ivf, även om det inte känns så när man är mitt upp i det. Gör saker ni mår bra av! Många kramar till er <3
  • stajlish
    13Juli skrev 2016-05-07 09:00:39 följande:

Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla

GRATTIS! =)
  • stajlish
    linoa131 skrev 2016-05-14 13:48:29 följande:

Hej igen alla kämpar. Jag har behövt hålla mig ifrån tråden ett tag för att bearbeta sorgen efter vårt misslyckade IVF. Jag har läst ikapp lite och glädjer jag mig för de som lyckats. Jag såg också de som hade fått negativa besked som jag lider med. Jag önskar er all lycka med era kommande försök.

Nu vet jag att jag hamnar lite utanför ämnet eftersom vi är i maj, men har ändå känslan av en liten kontakt här som underlättar att fråga det man undrar i den tråden ändå. Även om det inte är riktigt dags än har vi börjat planera inför nästa steg, alltså insättningen av det frysta embryot som ligger och väntar. Tydligen sker detta i naturlig menscykel. Så jag har lite frågor igen ( jag har gett upp med att hoppas få svar från min klinik. De förstår inte att varken jag eller min sambo har möjlighet när som helst att ta emot ett spontant telefonsamtal och diskutera planeringen av kommande försök, de kan inte utge en bestäm tid och hålla sig till det, vilket gör att vi har haft mailkontakt med snabba instruktioner istället).

Kliniken vill att vi börjar testa vi dag 9 i menscykel med digitala ägglossningstest. Jag brukar ha ägglossning annars runt dag 17 så det kan lätt bli lite dyrt tänkte jag. Är det dumt att börja testa med nätets billiga tester?
    Vad är det som avgör om vi ska ha ostimulerad cykel?
    Sänker det våra chanser att lyckas?
    Innebär det att jag inte ska få Lutinus sen?
    Vad gör det om man har sex vi den naturliga ägglossningen med tanken på att jag inte ska få någon spruta som blockerar den?
    Är det lägre framgångschans med frysta embryo?
    Vi har bara ett embryo och jag undrar såklart vilken sannolikhet det är att den överlever upptiningen...
    Jag är tacksam för alla svar

Hej och tack för lyckoönskningarna :) 

Jag testade både med billiga tester och tog clearblue med "glada gubben" när det närmade sig, så behövde "bara" testa med det två ggr som tur var.
    Jag tror också det är beroende på sin egna ägglossning, jag upplevde att ostimulerad var "bättre" för mig, det kändes mer "naturligt". Tror absolut inte det sänker chanserna.. jag hade samma tankar som du kring sex vid ägglossningen men SU sa inget om det så jag antar det inte var någon fara? Tror inte det är lägre chans med frysta embryon heller.. känns som många här inne på FL blivit gravida med FET och jag blev det också..(även om jag fick missfall sen) för på mitt ET blev det ju ingen graviditet alls.
    Sen får man ju hoppas att blastocysten överlever tiningen, det är ju alltid en nervositet såklart..men innan dom frös in den ansåg dom ju att den var i nog bra kvalité för att klara en upptining.

Så mycket man inte vet.. och så mycket som är slump/tur osv tror jag... men jag känner igen mig i alla dina frågor, jag hade dom samma inför mitt FET.

Håller tummarna för ert FET!!!! <3 

Kram
  • stajlish
    linoa131 skrev 2016-05-16 23:04:50 följande:

Tack så mycket för ditt svar stajlish . Nu är det bara att invänta mensen och hoppas att embryot överlever upptiningen. Skönt att läsa vad ni skriver, det ger lite hopp.

Kram

Ja, håller tummarna för er! Ja, det är skönt att höra när man oroar sig, även om varje historia är unik. Hoppas allt går som det ska ända fram till FET, och såg att du hade skrivit om Lutinusen nu med, glömde svara på det i det förra. Jag blev så lycklig över att jag slapp den i FET, det behövdes inte i naturlig cykel för mig enligt läkaren och jag blev ju gravid så de var nog helt okej...det som är skönt med ostimulerat, att man slapp den..tyckte jag..helt utan några hormoner i kroppen, så det kändes så "naturligt" det kan bli mitt i den här djungeln...till skillnad från ET när man gått på och gjort all hormonbehandling innan. 

Kram
  • stajlish
    Lsaep skrev 2016-05-17 11:22:48 följande:

Vi är äntligen gravida.

Lycka till och massor av styrkekramar till er som kämpar!

GRATTIS!!!!!! 

Tack <3
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-05-17 12:06:31 följande:

Då är vi på väg till Carlanderska i Gbg för att göra Fet :)
    Har stannat nu för lunch.
    14.30 är vår tid :)

Härligt! :) Hoppas allt går bra för er nu! <3
  • stajlish
    Lotten skrev 2016-05-18 22:24:31 följande:

Hej!
    Har haft det tufft efter vårt senaste försök, därav noll inlägg från mig. Jag lämnar gruppen för ett tag då vi nu fått veta att vårt nästa försök sker först i aug.

Nu ska vi njuta av livet och varandra. Vi gifter oss om 10 dagar!

Önskar alla lycka till och grattis till era plus! Kram till er!

Hej! 

Rätt inställning. Njut! och jag önskar er en fantastisk bröllopsdag! 
    Så kommer ni med nya krafter efter sommaren <3

Lycka till, vi kanske ses i nån tråd framöver.. man vet ju aldrig hur det går för nån av oss... KRAM
  • stajlish
    celavie1 skrev 2016-05-21 09:26:53 följande:

Jag fick tyvärr MA som upptäcktes på det tidiga ultraljudet i vecka 9. Känns tomt och bottenlöst men om jag känner mig själv så kommer vi nog testa igen då jag hämtat mig. Då blir det privat eftersom jag nu är 40 år. Vore skönt och hänga med er då i någon tråd. Hoppas ni får en fin sommar!

Åh neej! Samma som för oss..  :( så vet tomheten o känslan...Så orättvist!
    Sörj och kom igen...önskar er all lycka i nästa försök. Vi kanske ses i någon tråd framöver. Önskar er en fin sommar också! Många kramar <3
  • stajlish
    CAM86 skrev 2016-05-22 13:16:05 följande:

Hej. Grattis till er som fått plus <3 och vill skicka massa styrkekramar till er andra, håller tummarna att det snart blir ett plus för er oxå <3 ni som fått tidiga missfall och upptäckt det vid första ultraljudet, hade ni några symtom som kändes som missfall eller hade ni gravidsymtom ändå? Jag ska göra första ultraljudet på onsdag och är så nervös inför detta.. Jag går in i vecka 11 i morgon <3

Jag hade inga symptom som visade på missfall utan hade fortfarande kvar mina gravidsymptom, sen hade jag en konstig magkänsla i kroppen att det kanske skulle bli negativt besked på vulet... men det var mer en försvarsmekanism tror jag eftersom man vet att de är lika stor risk att de kan va så likväl som att det är positivt. Men kroppen trodde ju att jag var gravid flera veckor efteråt.. eftersom det var en sk. missed abortion/utomkveds. Såg hinnsäcken så fin.. men den var helt tom :( Var där i v.8. Hoppas på positivt besked för er på onsdag! Då får ni säkert se ett tickande hjärta <3
  • stajlish
    CAM86 skrev 2016-05-22 19:41:02 följande:

CJ1 jag vet inte riktigt hur man gör för att hitta den gruppen ;) stajlish - usch så orättvist det ska vara :( att kroppen kan "lura" en så där.. Har två av mina nära vänner som oxå fått så tidigt men att blödningen inte kom Förns flera veckor efter.. Usch det gör en så himla orolig, försöker att inte tänka så mycket på det, men det är lättare sagt än gjort. Massa kramar till er alla <3

Ja, det är orättvist och en märklig känsla..att veta men att kroppen fortfarande trodde man var gravid..fick veta i v.8 en missfallet kom inte ut förrän i v.10, de va en smärtsam upplevelse fysiskt och psykiskt såklart men jäklar va ont det gjorde! På ett hotellrum i Thailand dessutom... men men, nu hoppas jag på denna gången! Ja, det är svårt att tränga bort alla orostankar.. men man får försöka tänka att det blir som det blir oavsett..inget man kan påverka. Kram till dig <3
  • stajlish
    celavie1 skrev 2016-05-23 05:10:17 följande:
    Ja du detta var ingen trevlig upplevelse. Började blöda så smått redan i torsdag kväll och i lördags kväll började det bli värre och med ganska svåra magsmärtor. Låg verkligen och kved i flera timmar och sedan kom det ut som klumpar. Efter det blev det bättre. Jag känner dock fortfarande en del obehag från livmodern så jag hoppas allt kommer ut nu av sig själv.

Nåväl nu är detta ett faktum och det spelar ingen roll hur jag gråter eller svär så jag satsar vidare mot nya försök efter sommaren. Ska ägna tiden till dess med att knapra vitaminer och mineraler, träna, vila och försöka ha lite kul. Känns som det var längesedan man slappnade av.

Önskar dig en fin sommar du med och vem vet vi kanske ses i någon tråd efter sommaren!
    Nä fy..men det är ju en slags förlossning, processen för kroppen att stöta ut är densamma som när man föder på riktigt fick jag veta.. o det ska gudarna veta att man blev varse...hjälp! Men nu känner man sig lite mer trygg i hur kroppen reagerar på värkar osv.. både förvärkar, krystvärkar och eftervärkar inför ev. kommande ritkigt förlossning. 

Rätt inställning! Man får va arg o ledsen, de måste man vara för o komma igen sen. Ja, gör precis det! Ladda om! Njut av livet innan all väntan ovisshet och oro som denna karusell erbjuder. Men den dagen vi har våra bebisar i famnen kommer allt vara så värt det <3 

Tack, ja vem vet :)

KRAM
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-05-23 15:32:40 följande:

Känns som om de inte blir något denna gången heller :(
    Gjorde fet förra tisdagen och i torsdags började de komma blodblandad Lutinus :(
    Har inte varit mycke men idag på morgonen kom de mer blod och har dessutom mensvärk.. Bim igår..tog ändå dosen i morse, hoppas ju men inte mycke hopp kvar..

När har du TD? 
    Hoppas åt dig in i det sista.. <3
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-05-23 22:28:15 följande:
    På söndag.
    Har blött hela dagen idag (färskt blod) och har mensvärk till o från så de känns ju ganska kört tyvärr! :(
    Har inte tagit Lutinusen nu ikväll känns inte som nån större mening..
    Har du testat? :/
    KRAM 
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-05-24 05:02:23 följande:
    Nej, men funderar på att göra de idag..
    Hur går det? <3
  • stajlish
    Nicka skrev 2016-05-25 02:06:04 följande:
    De visade som jag misstänkte negativt :( vet inte om de finns minsta möjlighet att de skulle kunna ändras till söndag...blödningen har i princip stannat av.
    Åh nej! Jäkla skit :( Inte så det skulle bli ju.. vet inte heller, men man vet ju aldrig såklart... du får väl testa igen då kanske..
    Skickar många kramar till er <3
  • stajlish
    13Juli skrev 2016-05-30 17:40:36 följande:

Gjorde vul idag v8 7+6. Syndes inget foster. Såg bara själva säcken. Så jävla jobbigt. Ska tillbaka nästa vecka.

Åh neeeeej! Precis samma som hände för oss :( Som en käftsmäll kan man säga.
    Lider med er, vet att det känns förjävligt! Kram <3
Svar på tråden IVF mars/april