• Lilly2013

IVF mars/april

God morgon!

Är på Ruvardag 9 med 2st 3dagars som fick toppbetyg. Känner inte något direkt. Molvärk men det är allt. Brukar känna av mina bröst av progesteron och redan innan av stimulering men denna gången ingenting.

Detta är vår andra Ivf förra gången fick vi 2 av ganska dålig kvalitet och det blev minus.

Haft lätt att bli gravid av oss själva men haft 5 missfall på 3 år.

• Lilly2013

Usch va många tråkigheter. Det här är sjukt påfrestande för psyket.

Har varit väldigt lugn denna ruvningen ända till igår. Känner ju fortfarande ingenting och har ju som sagt varit gravid många gånger innan. Idag såg jag att det kommit nått brunt kornigt i crinonen och nått lite ljust ljust rosa. Jätte nervös direkt. Har ju testdag redan på onsdag men vill inte veta. Kommer nog inte testa för än till helgen.

Konstigt har blivit väldigt lätt gravid av mig själv men kroppen verkar inte vilja ta åt sig vid ivf.

• Lilly2013

[quote=76547626][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 20:40:14 följande:[/quote-nick]Varför gör du IVF om du många gånger blivit gravid "av dig själv"?[/

Får missfall så de vill bara sätta in de bästa befruktade äggen. Har haft 6 missfall på 2 1/2 år

• Lilly2013

På kliniken vi går på är det standard med 3 dagars. Har inte ens tänkt pp nått annat. Vi fick 1st 10 celligt och 1 st 8 celligt tillbaka i toppkvalitet.

• Lilly2013

Lycka till med ÄP.
    Här är jag på Ruvardag 12 och egentligen vår TD men jag väljer och vänta till i helgen. Ingen mens i sikte iallafall men heller inga andra symtom. Är i och för sig uppe på toa flera gånger per natt men det har jag varit redan de första dagarna.
    Tror inte mensen kom fören ett par dagar efter jag slutat crinonen sist.
    Jag tar ju progesteron, trombyl, Innohep och prednisolon så vet ju inte hur den blandningen påverkar. Går oxå på akupunktur 1 gång i veckan sen 2 månader tillbaka.

• Lilly2013
    celavie1 skrev 2016-04-21 19:25:41 följande:

Ruvning är verkligen ingen barnlek. Jag är nu inne på dag 14 och tänkte testa på ruvardag 17 (20 dagar efter äggplock). En dag före ordinerat testdag. Usch är så nervös.....
    Progesteronet man tar är ju så förrädiskt. Man får alla möjliga graviditetssymptom och mensen kan vara frånvarande pga den. Därför är det omöjligt att gissa hur det gått. Har inte velat tjuvtesta tidigare som många gör eftersom jag tror det bara skulle göra mig mer nojjig. Nu vill jag bara att det blir söndag så jag kan få testet gjort. Vet någon hur länge man ska fortsätta med progesteronvaggisarna?

Usch ja. Jag är på dag 13 idag. Jag känner ju ingenting av progesteronet. Hade TD igår men väntar till på lördag och testa. BIM igår egentligen men det är nog crinonen som håller den borta.
  • Lilly2013

Vi har haft 7-8 ägg båda gångerna men bara 2 som blivit befruktade. Denna gång var hälften omogna. Så tyvärr inga till frysen. Tradigt att behöva starta om helt varje gång. Vi provar nog bara en gång till sen ÄD istället. Åldern stiger och pengarna försvinner med detta.
    Har ni som fått minus fått mens innan ni slutade med progesteronet??

• Lilly2013
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 10:42:19 följande:

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

Grattis. Perfekt ju. Till oss sa de att det är bra när det ligger runt 8-10 st för då brukar kvalitén vara bättre än de som får 15-20 st.
  • Lilly2013

Här blev det minus nu på morgonen. Ville verkligen inte testa för jag visste längst inne att det inte blivit nått. Men med 2 perfekta embryon så hoppades man ju verkligen. Då var det till att spara ihop nya pengar till nästa försök. Känns som vi aldrig kommer få nått barn vad vi än gör. ????

Svar på tråden IVF mars/april