• Forumvärd

Ska män ha rätt till "juridisk abort"?

LUF har kommit med en del kontroversiella förslag på sista tiden bla vill man göra nekrofili och incest lagligt.
    Deras senaste förslag gäller "Juridisk abort"
    Vilket kortfattat skulle förslaget innebära att män har rätt att frånsäga sig ett faderskap t.om graviditetens 18:e vecka.
    Vad tycker du om det?
    Ska män har rätt till juridisk abort?
    Rösta och diskutera gärna i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?
  • Anonym (Å))
    Anonym (Lottis) skrev 2016-03-06 16:45:52 följande:
    Läs vad jag redan skrivit. Ser ingen anledning att upprepa det.
    Jag vet vad du tycker. Men du verkar ha svårt att skriva det i klartext.

Men men, du tog inte avstånd från det jag skrev, så då gäller ju att den som inte talar samtycker.
  • Anonym (har sagt det förr..)
    Anonym (hjkb) skrev 2016-03-06 16:05:57 följande:
    Oj sorry missade detta!

Nej, om du gör en kvinna gravid även om det är ofrivilligt kan du inte göra något åt det, eller har du en lagbok som inte jag har? :-O

Oh ja, jag ligger mycket, men bara med min man.
    Inte idag, nej. Men, det är ju en sådan lag vi diskuterar..

Gott att höra att det är fler än jag som ser det positiva i att ha bra med sex ;)
  • Anonym (Å))
    Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-06 16:50:21 följande:
    Nu jiddrar du och är inte riktigt med i matchen. Vi pratar om ett förslag till en lag. Kom ikapp eller lägg ner.
    Anonym (hjkb) skrev 2016-03-06 15:41:37 följande:
    Fast, även om du påpekar dessa regler så finns det ju ingen lag som stödjer dig. Så, av ren nyfikenhet, ligger du mycket? Alltså, vågar du riskera det?
    Visst finns det lagar som stödjer mig, pröva själv att göra nått mot en annan människa som bryter mot hens regler. Bara för att vi hamnat i sänghalmen behöver det inte betyda att jag har all rätt att utföra alla mina fantasier.. 

Förslag till lag? Varför svarar du då att det finns lagar som stödjer dig, när det uppenbarligen inte finns? Det är ju bara förslag.
  • Sandra8978
    Anonym (Å)) skrev 2016-03-06 16:42:35 följande:
    Så de killar som drabbas är de som inte skyddar sig. 
    Jaha, förlåt jag trodde inte det fanns 100% säkra skydd.
    Tack för upplysningen. Då är det så klart rimligt.
  • Anonym (Å))
    Sandra8978 skrev 2016-03-06 17:16:20 följande:
    Jaha, förlåt jag trodde inte det fanns 100% säkra skydd.
    Tack för upplysningen. Då är det så klart rimligt.
    Det är nog inte vanligt (om det ens händer ) att om båda använder skydd så blir det ett barn. För det var ju det jag skrev i mitt inlägg. 

De allra flesta som använder kondom blir inte pappor, jag skulle tro att det händer väldigt sällan. Och de flesta kvinnor som knullar med folk de inte är ihop med använder också skydd. 

• Anonym (Lottis)
    Anonym (Å)) skrev 2016-03-06 16:52:24 följande:
    Jag vet vad du tycker. Men du verkar ha svårt att skriva det i klartext.

Men men, du tog inte avstånd från det jag skrev, så då gäller ju att den som inte talar samtycker.
    Det är helt ok att du tror det.
  • Anonym (Q)
    Anonym (hjkb) skrev 2016-03-06 16:35:56 följande:

Barnbidrag + underhåll = 2623 kr per månad.

Barns behov beräknat per månad enl KF:

0 år

1-2 år

3 år

4-6 år

7-10 år

1840,00

1835,00

1620,00

2060,00

2610,00

Pojkar

11-14 år

15-17 år

3290,00

3780,00

Flickor

11-14 år

15-17 år

3 150,00 kr

3 520,00 kr

Som du ser så behöver inte boendeföräldern börja betala ur egen ficka förrän barnen är 11 år gamla. Bf betalar heller inte mer än uf, enl denna beräkning betalar bf 1157 kr som mest. Vad man sen väljer att lägga på sina barn får man avgöra utefter sin egen plånbok.

Men har hon bara skaffat barn för att barnet ska få del av mannens förmögenhet via arv (det är ju du som har kvinnor som skaffar barn bara för att barnen skall få del av mannens pengar) får en väl ändå räkna med att inkomstbortfall vid FL och VAB (är ju bara hon som tar allt det) är en kostnad för henne. Dessutom blir hon "ofri" under ganska många år när barnet behöver tillsyn och skjuts till och från förskola/skola osv. Dessutom kan hon vara mindre attraktiv på förhållandemarknaden med ett barn i bagaget. Att satsa allt det bara för att ens barn, en gång i framtiden, skall få del av den förmögenhet mannen eventuellt har vid sitt frånfälle låter inte som särskilt bra odds.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Q) skrev 2016-03-06 17:45:26 följande:

Men har hon bara skaffat barn för att barnet ska få del av mannens förmögenhet via arv (det är ju du som har kvinnor som skaffar barn bara för att barnen skall få del av mannens pengar)* får en väl ändå räkna med att inkomstbortfall vid FL och VAB (är ju bara hon som tar allt det) är en kostnad för henne. Dessutom blir hon "ofri" under ganska många år när barnet behöver tillsyn och skjuts till och från förskola/skola osv. Dessutom kan hon vara mindre attraktiv på förhållandemarknaden med ett barn i bagaget. Att satsa allt det bara för att ens barn, en gång i framtiden, skall få del av den förmögenhet mannen eventuellt har vid sitt frånfälle låter inte som särskilt bra odds.

*(det är ju du som har kännedom om kvinnor som skaffar barn "bara för att barnen skall få del av mannens pengar") skulle det stå
  • Anonym (har sagt det förr..)
    Anonym (Å)) skrev 2016-03-06 17:00:40 följande:
    Anonym (hjkb) skrev 2016-03-06 15:41:37 följande:
    Fast, även om du påpekar dessa regler så finns det ju ingen lag som stödjer dig. Så, av ren nyfikenhet, ligger du mycket? Alltså, vågar du riskera det?
    Visst finns det lagar som stödjer mig, pröva själv att göra nått mot en annan människa som bryter mot hens regler. Bara för att vi hamnat i sänghalmen behöver det inte betyda att jag har all rätt att utföra alla mina fantasier.. 

Förslag till lag? Varför svarar du då att det finns lagar som stödjer dig, när det uppenbarligen inte finns? Det är ju bara förslag.
    Vad vill du ha svar på?

Att mitt påstående om att det finns lagar som ger dig rätten att bestämma över vad någon annan människa skulle få göra med din kropp skulle vara felaktigt eller,
    att förslaget från LUF skulle ge mannen rätten att göra juridisk abort?
  • TeresB
    Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-06 18:10:49 följande:

Vad vill du ha svar på?

Att mitt påstående om att det finns lagar som ger dig rätten att bestämma över vad någon annan människa skulle få göra med din kropp skulle vara felaktigt eller,

att förslaget från LUF skulle ge mannen rätten att göra juridisk abort?

En juridisk abort är ju någon alla borde ha rätt till isf. Kvinna som man. Eller?
Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?