Sarah32 skrev 2016-03-07 12:19:00 följande:
Ja, det ska jag göra. Det är sjukt vad påverkad man blir av denna situationen, varje dag tänker jag på det. Borde verkligen försöka släppa det mer, men är så svårt! Tycker alltid det är lite luddigt när man ringer till SU, det "beror alltid på"....någonting. Sedan har de semesterstängt i juli, så kommer man inte igång innan dess är det först i augusti som gäller....
Har ni satt upp er på"kort varsel - lista"? Det kan vara ett sätt till att få komma tidigare, en chansning om inte annat....
Vi är på kort varsel-listan. Har dock inga förhoppningar att det ska funka. Jag antar de inte kan säga något mer definitivt eftersom vissa kanske blir gravida på första försöket och vissa använder alla tre försök som man får (för det får vi väl här? det har jag inte ens frågat kliniken om..)
Jag vet precis hur det är, försöker fokusera all energi på annat men jag längtar otroligt mycket och vi har en del konflikter pga detta, känner mig inte särskilt harmonisk längre. Jag är beredd på att vi får komma till IVF i augusti, men det känns så avlägset nu när det är snö ute! Vi har hållit på med utredningen sen i juni och den blev klar i december så jag är så less på denna väntan, det blir ju typ ett år från påbörjad utredning till första IVF då :(
Så jag hoppas att ni får komma fram i kön nu, för det betyder att vi kommer fram i kön :)