Ivf Sahlgrenska 2016
provi87 skrev 2016-03-02 07:03:26 följande:
åhhh hoppas det är sex månaders väntetid!! jag pratade med dem förra månaden och då bokade de tid för de som fått remissbekräftelse i augusti. Men de sa att jag inte kunde tänka som så att då är det bara fyra månader kvar för vår del eftersom de i typ okt fått in dubbelt så många remisser som i sept, och att flödet är så ojämnt. Och att 20% blir gravida på annat sätt (naturlig väg, privat IVF) under tiden i kön..
Ni som fått tid nu, hade varit kul att veta när ni fick remissbekräftelsen så vi vet när det börjar närma sig vår tur :)
Hej! Jag står också i kö, remissen skickades i början på december. Ringde idag för att kolla kötiden men det var ett väldigt luddigt svar jag fick. Hon kunde inte svara på om det var 3 månader eller 8 månader. Förmodligen för att om de beräknar att kötiden ska vara över tre månader så är de skyldiga att skicka oss vidare via vårdgarantin. Men nu gör de inte det förrän 3 månader har gått... och då hamnar man ju längst bak i kön någon annanstans. Dåligt!!!!
Men hon sa nu att de tar in remisser från december, lite skillnad från augusti som de sa till dig?!
Sen gäller ju er kötid från det att remissen skickades, inte från det att remissbekräftelsen kom
Jag har lusläst vårdgarantilagen...