Sarah32 skrev 2016-03-11 06:40:42 följande:
Hej! Är både lite chockad och glad efter gårdagens besök.
Mest chockad eftersom vinfått olika besked av våra läkare, den som gjorde vår utredning lämnade besked till oss att detbinte fanns något fel och att vi egentligen kunde försöka själva ett tag till, inte ha så bråttom, men jag insisterade "tack o lov" på ivf remiss ändå. Läkaren vi träffade igår menade att vi hade små chanser att bli spontangravida då jag hade en dålig äggreserv och min sambo dåliga simmare, tom så att vi nu ska genomgå ivf med icis befruktning (att man injicerar en utvald spermie i ägget). Så därmvar vi till en början rätt ställda!
Det positiva är dock att vi har goda möjlugheter med ivf och att vinpåbörjar vår behandling i nästa vecka!
Vi fick det långa protokollet pga av att man vill tränga fram fler ägg hos mig, men det känns helt ok. Har hämtat ut alla mediciner och börjar med nässpray först.
Vi var på Sahlgrenska och allt rullade på bra, möjligtvis att vi kände att första mötet var lute forscerat, allt gick väldigt fort, men sen var vi båda lite chockade efter beskedet vi fått.
Det ska nu bli spännande att få följa er andra och hoppas att vi kan följas åt även med bebisar i magarna framöver:)
Vilken tur att ni drev på det! Man ska lita på sin magkänsla...
Kommer du ihåg hur låg äggreserv du hade? Mitt värde låg på gränsen för min ålder men jag vet inte om det egentligen var dåligt eller inte. Men intressant att veta vad ni fått höra om ert AMH-värde. Mitt var 2,1.