• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • ivf februari
    provi87 skrev 2016-03-07 18:55:18 följande:

Skönt att ni är igång! Håll oss uppdaterade. Vad är det du börjar med 13 april och varför just då?

Jag börjar med provera för att starta mens så jag kan börja med nässpray. Kommer att gå långa protokollet. Dom har även väntetid på de med, så man kan inte börja direkt efter första besöket. Så inte alla börjar samtidigt :) så vi fick välja lite:) så vi är nöjda. Nu blir de Herbelife fram tills dess. Det är väl alltid bra att minska lite mer i vikt kanske då jag har lite övervikt med.
  • Sarah32

Jo, det fick jag reda på här på familjeliv, glad att jag satte upp oss:)

Av vilken anledning fick ni det långa protokollet? Har inte riktigt förstått vad som avgör vilket protokoll man får, men det får bli väl vad det än blir för oss:)

ivf februari skrev 2016-03-07 18:25:26 följande:

Tack:) spännande att följa flera i samma situation samma tid med. Jag såg i ett inlägg innan de du skrev till mig att du hade satt upp dig på kort varsel listan. Finns de en sån med? Det har jag inte hört talas om

• ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-03-07 19:44:35 följande:

Jo, det fick jag reda på här på familjeliv, glad att jag satte upp oss:)

Av vilken anledning fick ni det långa protokollet? Har inte riktigt förstått vad som avgör vilket protokoll man får, men det får bli väl vad det än blir för oss:)

Jag vet inte riktigt varför jag fick långa protokollet. Men jag tror att det är pga att jag inte har mens. Utan jag måste äta provera för att starta den och sen ta nässprayen. Men alla är vi olika. Lla får olika även fast man kan ha samma problem. Jag är nöjd med det långa ändå. Då går jag ett helt program som tydligen skulle va lättare
  • provi87

kan man få välja korta protokollet på SU? Vill helst inte göra långa..

• grodan26
    provi87 skrev 2016-03-07 20:03:12 följande:

kan man få välja korta protokollet på SU? Vill helst inte göra långa..

Jag har pratat med läkare på både Carlanderska och Nordic IVF som säger att de kör långa protokollet för att det ska passa in i deras schema. För att slippa insättningar på helgen och för att inte alla ska äggplockas eller återföras samtidigt. De är lite mer flexibla på de privata ställena. 
  • provi87

Sahlgrenska ringde mig nyss, de har en kort varsel-tid imorgon! Men vi kan inte ta den för min man är bortrest imorgon med jobbet och kommer inte hem så enkelt. Jag insisterade på att komma själv men det fick jag inte. 
    aaaaaaghh den här fruktansvärda frustration, jag blir helt galen!! Jag har ju väntat på att de ska ringa, jag vill inte vänta mer :(

• ivf februari
    provi87 skrev 2016-03-08 15:52:15 följande:

Sahlgrenska ringde mig nyss, de har en kort varsel-tid imorgon! Men vi kan inte ta den för min man är bortrest imorgon med jobbet och kommer inte hem så enkelt. Jag insisterade på att komma själv men det fick jag inte. 

aaaaaaghh den här fruktansvärda frustration, jag blir helt galen!! Jag har ju väntat på att de ska ringa, jag vill inte vänta mer :(

Så typiskt.. hoppas de dyker upp en annan tid snart
  • Sarah32

Åh nej, vilken frustration! Hoppas att ni kan få chans på en ny tid snart igen:)

Är så nervös inför vårt besök, har knappt sovit i natt. Idag fick vi hem en massa information och blanketter som ska fyllas i. Så skönt att få ta tag i något konkret.

• provi87
    Sarah32 skrev 2016-03-08 18:03:55 följande:

Åh nej, vilken frustration! Hoppas att ni kan få chans på en ny tid snart igen:)

Är så nervös inför vårt besök, har knappt sovit i natt. Idag fick vi hem en massa information och blanketter som ska fyllas i. Så skönt att få ta tag i något konkret.

Det kommer gå jättebra och det verkar ju som att sprutstart och sånt är flera veckor senare. 
    Vad är det för blanketter som ska fyllas i? Har de inte all info sen utredningen tänker jag.

Så avis att ni är på gång!  :)
  • miamarina84

Nehe vilken otur. Denna väntan vi håller på med asså :/ hur lång tid har ni väntat för att få denna tid?
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016