• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • ivf februari
    VeronikaMary skrev 2016-02-24 16:59:40 följande:

Jag ska kolla upp detta för något måste jag göra angående min vikt.Jag kommer på mig själv att stå o dag drömma på dagarna hur det skulle vara att få ett barn men man vågar

inte riktigt hoppas än,men enligt doktorn så hade vi stor chans får väl se hur det blir.

Ska bli spännande o följas åt o se hur det går för oss bägge ????

Ja. De hade vart trevligt med annan kontakt än här....
  • ivf februari
    VeronikaMary skrev 2016-02-24 16:59:40 följande:

Jag ska kolla upp detta för något måste jag göra angående min vikt.Jag kommer på mig själv att stå o dag drömma på dagarna hur det skulle vara att få ett barn men man vågar

inte riktigt hoppas än,men enligt doktorn så hade vi stor chans får väl se hur det blir.

Ska bli spännande o följas åt o se hur det går för oss bägge ????

Är du från Göteborg
  • VeronikaMary

Kommer i från en lite stad utanför Göteborg i från början men flyttade till Göteborg när jag

träffade min sambo o har bott här i sex år nu ungefär.är du i från Göteborg?

• ivf februari
    VeronikaMary skrev 2016-02-24 21:25:03 följande:

Kommer i från en lite stad utanför Göteborg i från början men flyttade till Göteborg när jag

träffade min sambo o har bott här i sex år nu ungefär.är du i från Göteborg?

Ok. Jag bor utanför Göteborg. Drygt 30 min därifrån. Utanför borås kan man väl säga ????
  • VeronikaMary

Aha oki ????I dag ska jag börja med Letrozol får se hur det går,hade blivit jätte glad

om det hade funkat bra,men tyvärr kan man juh aldrig veta med den här sjukdomen,får juh varken mens eller ägglossning utan att äta tabletter ????

• ivf februari
    VeronikaMary skrev 2016-02-25 05:43:06 följande:

Aha oki ????I dag ska jag börja med Letrozol får se hur det går,hade blivit jätte glad

om det hade funkat bra,men tyvärr kan man juh aldrig veta med den här sjukdomen,får juh varken mens eller ägglossning utan att äta tabletter ????

Va glad om du får ägglossning av tabletter. De får ju inte jag. Du får tro på hjälpen... annars finns oron där och då går de inte ändå för att du är orolig.
  • VeronikaMary

Fullt upp här i dag så har inte fått någon lugn o ro fören nu så jag kan svara dig.

Ja det enda man kan göra är att hoppas på att det kommer funka antar jag.

Hoppas nu att tiden går fort för dig så det e dags för ivf,håller alla tummar o tår

för att det kommer o gå bra för dig ??

• ivf februari
    VeronikaMary skrev 2016-02-25 21:07:17 följande:

Fullt upp här i dag så har inte fått någon lugn o ro fören nu så jag kan svara dig.

Ja det enda man kan göra är att hoppas på att det kommer funka antar jag.

Hoppas nu att tiden går fort för dig så det e dags för ivf,håller alla tummar o tår

för att det kommer o gå bra för dig ??

Jo, jag får tro på det med. ????
  • VeronikaMary

Fy vad det är jobbigt o gå igenom en sån här sak,

flera av dom jag känner har skaffat barn o det känns jobbigt

varenda gång,typ,men vi ska klara av det här o vi kommer o bli gravida

i dag tror jag på det.

• miamarina84
    provi87 skrev 2016-02-10 15:45:06 följande:

Hej!

Vi väntar också på IVF på SU. Men till oss sa de att vi ska räkna med 8 månaders kötid så först i juli är det dags, vi har väntat sedan 29/12 (remissbekräftelse). Är så less på denna väntan, det går sååå långsamt!!!! När räknar ni med att börja?

I fredags sa de att väntetiden var sju månader till mig samt läste i en annan tråd att en ringde i v och då var det sex månaders väntetid..... Hmm augusti för våran del.
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016